• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4466 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۷ شهريور

خبر

دبير هيات دولت تعيين شد

معاون اول رييس‌جمهور در حكمي حسين سيمايي صراف را به عنوان دبير هيات دولت منصوب و اظهار اميدواري كرد با اتخاذ تدابير لازم خدمات غني‌تر و موثرتري، همسو با برنامه‌ها و سياست‌هاي رياست‌جمهوري در اختيار هيات دولت قرار گيرد.

به گزارش ايسنا، متن اين حكم به شرح زير است:

جناب آقاي دكتر حسين سيمايي صراف

نظر به تعهد و شايستگي و تجربيات ارزنده و سوابق مفيد، به موجب اين حكم به استناد ماده 19 آيين‌نامه داخلي هيات دولت مصوب 8 آذر 1368 جناب‌عالي را به سمت «دبير هيات دولت» منصوب مي‌نمايم.

اميد است با اتكال به الطاف خداوند متعال و با بهره‌گيري از توانايي‌هاي همكاران و كارشناسان محترم داخل و خارج دولت، با اتخاذ تدابير لازم نسبت به افزايش كارآيي و اثربخشي دفتر هيات دولت، خدمات غني‌تر و موثرتري را با رعايت اصول قانونمداري، اعتدال‌گرايي و منشور اخلاقي دولت تدبير و اميد و همسو با برنامه‌ها و سياست‌هاي رياست محترم جمهوري در اختيار هيات محترم دولت قرار دهيد.

 

دادگاه تجديد نظر 7 چهره اصلاح‌طلب برگزار نشد

حجت كرماني يكي از وكلاي هفت چهره اصلاح‌طلب كه به اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام مورد محاكمه قرار گرفته‌اند درباره آخرين تحولات اين پرونده گفت: ديروز در محل دادگاه رسيدگي‌كننده به پرونده حاضر شديم كه به علت مرخصي بودن مستشار شعبه، رسيدگي صورت نپذيرفت. مقرر شد مطابق قانون مجددا تعيين وقت و وقت جديد رسيدگي به وكلا ابلاغ شود. روند پرونده به اين شكل بود كه پرونده در سال ۹۲ تشكيل و در سال ۹۵ كيفرخواست براي آن صادر شد. اولين جلسه دادگاه بدوي اسفند ۹۵ برگزار و بعد از ۴ جلسه رسيدگي در مهر ۹۶ راي صادر شد كه براساس آن آقايان مهندس حسين كاشفي، دكتر محمدرضا خاتمي، مهندس صفايي فراهاني، دكتر حميدرضا جلايي‌پور و دكتر علي شكوري‌راد و خانم مهندس آذر منصوري به اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام به مجازات يك سال حبس محكوم شدند و براي آقاي مهندس نعيمي‌پور نيز به اتهام اجتماع و تباني جهت اقدام عليه امنيت ملي ۲ سال محكوميت صادر شد. متعاقب صدور راي بدوي، تجديدنظرخواهي صورت گرفت و در اسفند ۹۶ شعبه ۳۶ دادگاه تجديدنظر به عنوان شعبه رسيدگي‌كننده اعلام شد.

به گزارش امتداد، هفتم آذر ماه ۹۷ اولين جلسه رسيدگي تجديد نظر در شعبه ۳۶ برگزار شد. براساس ايراد مطروحه از سوي وكلا در جلسه رسيدگي و قبول دادگاه تجديدنظر، پرونده جهت رفع نقص به شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب اعاده شد. با اين حال پرونده بدون تغيير خاصي مجددا در اسفند ۹۷ به شعبه ۳۶ تجديدنظر ارسال شد و نهايتا براي ديروز ٢۶ شهريور ماه ٩٨ تعيين وقت شد.

تجمع كارگران هپكو در اعتراض به وضعيت‌شان

دوشنبه ۲۵شهريور كارگران هپكو در اعتراض به آنچه «تعيين تكليف سهامداري اين شركت» عنوان شد، در مسير راه‌آهن شمال جنوب تجمع كردند، آنها كه اخيرا تجمعات اعتراضي خود را نسبت به وضعيت شركت و معوقات‌شان از سر گرفته بودند، خواستار تعيين سهامدار جديد براي هپكو شدند.

به گزارش ايسنا، در پي دستور رييس‌جمهور و جلسات مسوولان استان با وزير صنعت و مسوولان سازمان خصوصي‌سازي و با موافقت سهامدار عمده هپكو، «ابوالفضل روغني‌گلپايگاني» به عنوان مديرعامل جديد هپكو معرفي شد ولي كارگران معتقدند كه مشكل هپكو با اين كار رفع نشده و خواستار تغيير سهامدار هستند.

استاندار مركزي با حضور در ميان كارگران، ضمن دعوت از كارگران به همراهي با مجموعه استان در پيگيري آرام مطالبات موجود و اشاره به اقدامات انجام‌شده اخير، از كارگران خواست كه ريل را ترك كنند؛ ولي حضور كارگران روي ريل حدود 11 ساعت ادامه يافت و همين امر باعث اقدام نيروي انتظامي براي متفرق كردن كارگران شد.

بازديد كميسيون امنيت ملي از تاسيسات فردو

هياتي از كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ديروز سه‌شنبه با حضور در سايت‌هاي هسته‌اي فردو و نطنز، از فعاليت‌هاي غني‌سازي در اين دو سايت بازديد كردند. به گزارش ايسنا، محمدابراهيم رضايي، نماينده مردم خمين و رييس كميته هسته‌اي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي به همراه برخي اعضا و مشاوران كميته هسته‌اي روز سه شنبه ۲۶ شهريورماه با حضور در سايت‌هاي هسته‌اي شهيد عليمحمدي فردو و شهيد احمدي روشن نطنز، از تاسيسات، فرآيندها و آخرين تحولات و فعاليت‌هاي غني‌سازي در اين دو سايت بازديد كردند. در اين بازديد همچنين تاسيسات تحقيقاتي و پژوهشي مرتبط با ايزوتوپ‌هاي پايدار، آزمايشگاه‌هاي مرجع ملي خلأ و نيز تجهيزات مواد پيشرفته مورد بازديد قرار گرفت. اين بازديد در راستاي تكليف قانوني كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس مبني بر تهيه و ارايه گزارش‌هاي دوره‌اي شش‌ماهه از فعاليت‌ها و اقدامات سازمان انرژي اتمي ايران در انجام تعهدات و كاهش تعهدات سند برجام برگزار شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون