• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4467 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۸ شهريور

خبرخوان

موافقت بانك مركزي

با وام ساخت مسكن زلزله‌زدگان

مقام مسوول بنياد مسكن از موافقت بانك مركزي با تسهيلات تكميلي ساخت مسكن زلزله‌زدگان كرمانشاهي خبر داد و گفت: بنياد مسكن به مستاجران زلزله‌زده ۱۵ ميليون تومان كمك بلاعوض كرده است.

مجيد جودي اظهار كرد: معمولا در بخش مسكن وقتي به عنوان ستاد بازسازي بنياد مسكن وارد منطقه مي‌شويم سعي مي‌كنيم علاوه بر واحدهاي آسيب‌ديده، واحدهاي آسيب‌پذيري را كه در حادثه صدمه نديده اما احتمال تخريب آنها در حوادث بعدي مي‌رود را وارد چرخه بازسازي كنيم.او افزود: بر اين اساس در زلزله كرمانشاه واحدهاي نيازمند به بازسازي را از حدود 5 هزار واحد به
10 هزار واحد افزايش داديم و خانه‌هاي فرسوده شهري را جزو آمار محاسبه كرديم. در روستاها 12700 واحد آسيب‌ديده به 25 هزار واحد تبديل شد.مديركل بازسازي بنياد مسكن با اشاره به اينكه در روستاها 25 هزار واحد با كيفيت بالا ساخته شده و در واقع پرونده بازسازي‌ها در روستاهاي زلزله‌زده استان كرمانشاه بسته شده است، گفت: مطمئن هستيم اين واحدها در برابر سوانح آتي كاملا مقاوم هستند.

مطالبات گندمكاران پرداخت شد

رييس سازمان برنامه و بودجه كشور گفت: تاكنون مبلغ ۱۳ هزار و ۳۲۵ ميليارد تومان از مطالبات كشاورزان پرداخت شده است. به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور، محمدباقر نوبخت گفت:
تا تاريخ بيست و هفتم شهريور ماه سال جاري، مقدار ۷ ميليون و ۷۰۵ هزار تن گندم به ارزش ۱۳ هزار و ۳۴۶ ميليارد تومان از كشاورزان گندمكار خريداري شده است و با پيگيري‌ صورت گرفته، تاكنون مبلغ ۱۳ هزار و ۳۲۵ ميليارد تومان از مطالبات كشاورزان پرداخت شده است.رييس سازمان برنامه و بودجه كشور افزود: با احتساب اين مقادير و ارقام، حدود ۹۹,۸درصد از مطالبات كشاورزان گندمكار پرداخت شده و باقي‌مانده مطالبات آنان هم برابر ۲۱ ميليارد تومان تامين اعتبار شده و در روزهاي آينده و حداكثر تا سي و يكم شهريور ماه سال جاري پرداخت خواهد شد.او اظهار داشت: با وجود افزايش ارزش گندم خريداري شده از كشاورزان در سال جاري و رشد حدود ۶درصدي آن نسبت به مبلغ سال قبل
(۱۲ هزار و ۵۵۰ ميليارد تومان)، مطالبات كشاورزان گندمكار نسبت به سال گذشته يك ماه زودتر تسويه و پرداخت مي‌شود.

كاهش رسوبات گمركي؛ قدم به قدم

معاون فني گمرك ايران خبر داد: براساس تفاهمنامه جديد امضا شده با سازمان استاندارد، كالاهايي كه به دليل طبقه‌بندي براساس كاربرد در گمرك معطل هستند، به‌زودي ترخيص مي‌شوند.

مهرداد جمال‌ارونقي گفت: طبقه‌بندي برخي كالاهاي وارداتي براساس كاربرد انجام مي‌شود و وقتي كالا به گمرك رسيد، بايد مطابقت آن را از مرجع متولي استعلام كند؛ يعني آن مرجع بايد مطابقت كالاي اظهاري و رسيده به گمرك را با كالايي كه ثبت سفارش شده، اعلام كند.

او با بيان اينكه در اين زمينه مشكلاتي داشتيم و برخي سازمان‌ها تطابق را اعلام نمي‌كردند، ادامه داد: اين مساله باعث رسوب اقلامي مانند كاغذ چاپ و تحرير يا لوله حفاري و نفت گاز در گمركات كشور شده بود. او با بيان اينكه درباره استعلام ماهيت كالاها اختلاف‌نظري بين گمرك و استاندارد وجود ندارد، ادامه داد: به نظر مي‌رسد با تفاهم صورت گرفته بسياري از كالاهايي كه امكان طبقه‌بندي آنها براساس كاربرد مقدور نبود، اجازه ترخيص يابند و رسوب آنها به حداقل ممكن برسد.

معاون وزير اقتصاد:

شعب بانك‌ها بايد كاهش يابد

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي با تاكيد بر لزوم پيگيري وصول مطالبات معوق و نيز رعايت نرخ سود مصوب در جذب سپرده‌ها، گفت: كاهش شعب بانك با رعايت همه جوانب و ملاحظات، بايد عملياتي شود.

عباس معمارنژاد در مجمع عمومي بانك ملي افزود: مساله سود و زيان بايد به دغدغه همه كاركنان بانك تبديل شود.

وزير امور اقتصادي و دارايي نيز در اين نشست با تاكيد بر اينكه سرعت و كيفيت واگذاري بنگاه‌هاي اقتصادي در نظام بانكي و بانك ملي ايران بايد افزايش يابد، افزود: بانك ملي ايران بايد پيشتازي در پياده‌سازي طرح‌هاي نوين را نيز براي خود ايجاد كند.فرهاد دژپسند به توسعه بانكداري ديجيتال اشاره كرد و ادامه داد: مي‌توان بانكداري ديجيتال را به خوبي پياده‌سازي كرد و از دستاوردهاي جديد براي ارايه خدمات بانكي پيشرفته بهره برد.

هزينه خريد وام مسكن به زير ۱۰ ميليون برگشت

قيمت اوراق تسهيلات مسكن نسبت به هفته گذشته با افت بيشتر مواجه شده است؛ به‌طوري كه قيمت هر برگ از اوراق تسه حدود ۴۰ هزار تومان معامله مي‌شود كه با اين حساب هزينه وام مسكن به علاوه وام جعاله براي زوج‌هاي تهراني به ۹ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان رسيده است. ديروز هر ورق از امتياز تسهيلات مسكن فروردين ۱۳۹۷ حدود ۳۹ هزار و ۹۰۰ تومان داد و ستد شد. همچنين تسه ارديبهشت ۱۳۹۷ نيز ۳۹ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد. در عين حال تسه خرداد، تير، مرداد، مهر و آبان ماه سال ۱۳۹۷ كمي بيشتر از ۴۰ هزار تومان بود. تسه‌هاي آذر، بهمن و اسفند ماه سال ۱۳۹۷ نيز بيش از ۴۱ هزار تومان داد و ستد شدند.علاوه بر اينها اوراق خرداد، تير و مرداد ۱۳۹۸ بيش از ۴۲ هزار تومان داد و ستد شد. از آنجا كه تعداد زيادي از تسه‌ها حدود قيمت ۴۰ هزار تومان هستند در اين گزارش قيمت هر ورق از اوراق تسهيلات مسكن را ۴۰ هزار تومان درنظر مي‌گيريم و براساس آن هزينه وام مسكن را براي اقشار مختلف به دست مي‌آوريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون