• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4472 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳ مهر

ادامه از صفحه اول

اجراي درست اصل 44

از اين جهت ضروري است كه هر گونه تصميم‌گيري استراتژيك در حوزه واگذاري نهادهاي توليدي با نگاهي معطوف به تجربه گذشته صورت گيرد.

البته معتقدم كه به جاي خصوصي‌سازي در شرايط كنوني به سمت كارآمدي نهادهاي دولتي و اداره صحيح واحدهاي توليدي با رعايت استانداردهاي جديد و اصول مديريتي نوين حركت كنيم. متاسفانه تجربه گوياي اين است كه در مساله واگذاري‌ها اغلب نگاه سياسي و غيرتخصصي حاكم بوده و اين نگاه بلاي توليد كشور شده است. نتيجه واگذاري‌ها هدررفت منابع ملي كشور به نفع جريان‌هاي فرصت‌طلب شده و براي همين بايد با كار كارشناسي و استفاده از اهل فن، بخش‌هاي توليدي را در كشور احيا كنيم.

 

تقاضا براي چرنديات

تا هنگامي كه فقط مردم عادي اين الگوي رفتاري غيرمسوولانه و چرندگويي را دارند، كمتر كسي به آنان اعتراض كرده و براي آنان مشكلي ايجاد نمي‌كند، ولي از هنگامي كه برخي افراد شناخته شده و مشهور نيز ناخواسته وارد اين فرآيند مي‌شوند و بي‌توجه به تبعات ماجرا چنين اظهاراتي مي‌كنند، مشكلات آغاز مي‌شود. درنتيجه به يك‌باره مواجه با يك واكنش و بازتاب بزرگ مي‌شوند و خدا نكند كه سخن عرضه شده آنان مصداق عمل مجرمانه نيز باشد كه سر و كارشان به دادگستري و دادگاه مي‌افتد و تازه متوجه مي‌شوند كه از ابتدا نبايد وارد اين بازي‌ها مي‌شدند. در هر حال بخشي از مسووليت اين وضعيت ناخوشايند متوجه كساني است كه به اين مطالب مي‌پردازند و آنها را بازنشر و شايد هم نقد و رد مي‌كنند. ما بايد ياد بگيريم كه، فقط مطالبي ارزش رد و نقد كردن دارند كه عاري از اين نوع نشانه‌هاي تبليغاتي و فريب‌دهنده باشند. هر مطلبي كه شامل الفاظ ركيك و توهين يا حاوي پيشنهاد و ايده‌هاي عجيب و غريب است را از دستور كار مطالعه و بررسي خارج كنيم، در غير اين صورت مسووليت مستقيمي در توليد اين نوع مطالب داريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون