• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4477 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۹ مهر

خبر

واكنش آيت‌الله جنتي به اسارت 2000 سعودي به دست يمني‌ها

آيت‌الله جنتي رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گفت: در قضيه انهدام پهپاد امريكايي توسط ايران، به همه ثابت شد كه دشمن جرات تعرض به كشور ما را ندارد و در توقيف كشتي انگليسي نيز همين اتفاق افتاد. به گزارش مهر او گفت: ۴۰ سال است كه نظام جمهوري اسلامي با وجود تمام مشكلات، رو به جلو حركت كرده است و در حال پيشرفت است تا جايي كه امروز دشمن از ايران هراس دارد. رييس مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: در جنگ ميان مردم يمن با آل سعود نيز مردم مظلوم و انقلابيون يمن با دست خالي در مقابل عربستان ايستاده‌اند و ضربه‌هاي بزرگ و سنگيني در بمباران تاسيسات نفتي آرامكو به وسيله پهپادهاي يمني به عربستان وارد شد و در حمله زميني نيز مردم يمن موفق شدند ۲ هزار سعودي را به اسارت بگيرند.دبير شوراي نگهبان اضافه كرد: همه اينها عبرت‌هاي روزگار است كه عربستان با تسليحات نظامي پيشرفته كه ادعاي تصرف يمن طي چند ماه را داشت، در طول ۴ سال نتوانست كاري از پيش ببرد و با ذلت و خواري عقب‌نشيني كرد.

رفع ايرادات شوراي نگهبان به طرح تشديد مجازات اسيدپاشي

طرح تشديد مجازات اسيدپاشي و حمايت از بزه‌ديدگان ناشي از آن و همچنين قانون حمايت از مالكيت ادبي و هنري در نشست صبح روز گذشته كميسيون قضايي و حقوقي مورد بحث و بررسي قرار گرفت. حسن نوروزي در تشريح جزييات جلسه عصر روز گذشته كميسيون قضايي و حقوقي مجلس به ايلنا گفت: طرح تشديد مجازات اسيدپاشي و حمايت از بزه ديدگان ناشي از آن از شوراي نگهبان اعاده شده بود كه موارد ايراد گرفته شده از سوي اين شورا روز گذشته در كميسيون حقوقي مورد بررسي قرار گرفت. سخنگوي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس اظهار داشت: در يكي از تبصره‌هاي اين طرح كلمه منفعت نيز به عبارت قصاص نفس يا عضو اضافه شد. در ماده دوم اين طرح نيز تبصره دوم آن حذف شد. اين تبصره، ماده مورد نظر طرح را به ماده ۴۷۴ قانون مجازات اسلامي ارجاع مي‌داد.

نوروزي تصريح كرد: بحث ديگري كه در كميسيون مطرح شد در رابطه با قانون حمايت از مالكيت ادبي و هنري بود كه فصل سوم، چهارم و پنجم آن مورد رسيدگي و تصويب قرار گرفت. اين جلسه با حضور كارشناسان مركز پژوهش‌هاي مجلس برگزار شد. او ادامه داد: فصل سوم در رابطه با استثناهاي حقوق پديد‌آورنده تكثير، فصل چهارم در رابطه با مدت حمايت از حقوق مادي و فصل پنج نيز در رابطه با موضوع نخستين مالكان حقوق مادي اثر بود.

موافقت كميسيون شوراها با تقاضاي تفحص از استانداري كردستان

سخنگوي كميسيون امور داخلي كشور و شوراها از موافقت اعضاي كميسيون امور داخلي كشور و شوراها با تحقيق و تفحص از استانداري كردستان در شش محور خبر داد. به گزارش ايسنا، اصغر سليمي ضمن تشريح جلسه روز گذشته كميسيون امور داخلي كشور‌ و شوراها، بيان كرد: در جلسه روز گذشته كميسيون درخواست تحقيق و تفحص از عملكرد استانداري كردستان كه از ارديبهشت‌ماه به كميسيون شوراها ارجاع شده بود، بررسي شد. او در ادامه گفت: پس از مطرح شدن صحبت‌ها و گزارشات نماينده درخواست‌كننده تحقيق و تفحص و مسوولان وزارت كشور در چند جلسه در نهايت مورد تاييد اعضاي كميسيون قرار گرفت.

 

گلايه معاون دفتر روحاني
از برخي رسانه‌هاي داخلي

معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رييس‌جمهوري در واكنش به برخي مطالب منتشر شده در تعدادي از رسانه‌هاي داخلي درخصوص ويدئوي منتشر شده از لحظه تردد وزير امور خارجه كشورمان در مقر سازمان ملل متحد، گفت: دروغ‌پردازي از شبكه‌هاي بيگانه عليه ‎ظريف بعيد و عجيب نيست؛ اما اصرار به استفاده از آن (با وجود آگاهي) براي تخريب وزير خارجه در رسانه‌هاي داخلي، چرا! به گزارش ايسنا، پرويز اسماعيلي معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رييس‌جمهوري در حساب كاربري خود در توييتر در واكنش به انتشار مطالبي در برخي رسانه‌هاي داخلي درباره ويدئوي منتشر شده از لحظه تردد وزير امور خارجه كشورمان و هيات همراهش در مقر سازمان ملل متحد در نيويورك نوشت: ‏اين تصوير نه مربوط به عيادت، بلكه درون ‎سازمان ملل است و تردد آنجا محدود نيست! مامور راهنمايي مي‌كند كه از اين ورودي برويد؛ همين.

 

تهيه گزارشي از سيل‌هاي فروردين در كميسيون اصل 90

يك نماينده مجلس گفت: گزارشي از سيل‌هاي فروردين‌ماه امسال در كميسيون اصل نود تهيه شده كه پس از اعمال نظر اعضا در صحن علني مجلس قرائت خواهد شد. به گزارش ايلنا، محمدرضا اميرحسنخاني درباره مباحث مطرح شده در جلسه عصر روز گذشته كميسيون اصل نود قانون اساسي گفت: امروز جلسه هيات رييسه را داشتيم و گزارشي در رابطه با سيل‌هاي اول امسال مطرح شد كه نمايندگان عضو اين كميسيون نيز براي تهيه اين گزارش سفرهايي به مناطق سيل‌زده داشتند. او افزود: قرار بر اين شده كه گزارش تهيه شده را به اعضاي كميسيون بدهند تا اين اعضا نظرات خود را اعمال كنند تا براي ارايه و قرائت در صحن آماده شود. اين عضو كميسيون اصل نودم مجلس اظهار داشت: بحثي نيز در رابطه با وضعيت اشتغال در دو استان سيستان و بلوچستان و همدان مطرح شد كه قرار شد كارشناسان مربوطه بررسي‌هاي لازم را انجام و گزارشي به كميسيون ارايه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون