• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4478 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۰ مهر

عملكرد ضعيف دووميداني‌كاران ايران در جهاني دوحه

حدادي هفتم شد

رقابت‌هاي دووميداني قهرماني جهان در دوحه قطر با از دست رفتن تنها شانس مدال براي كشورمان پيگيري شد. در رشته پرتاب ديسك، احسان حدادي با پرتابي به ميزان 65.16 سانتي‌متر در جايگاه هفتم قرار گرفت و از رسيدن به سكو باز ماند. حدادي كه يكي از اميدهاي كسب مدال در المپيك توكيو محسوب مي‌شود با اين نتيجه نشان داد كه اوضاع براي او چندان مساعد نيست و تلاش‌هاي خودش و برنامه‌هاي فدراسيون چندان ثمربخش نبوده است.

حدادي در مسابقات دوحه در مرحله مقدماتي با پرتابي معادل 64.84 توانست به عنوان نفر پنجم راهي فينال شود. احسان به همراه يازده ورزشكار ديگر در مسابقه فينال كه يكشنبه‌شب در ورزشگاه خليفه دوحه برگزار شد، حاضر شد. صاحب مدال نقره المپيك لندن و 10 مدال طلاي آسيايي در پرتاب نخستش در فينال ديسك را به ميزبان 63.80 پرتاب كرد. احسان در دو پرتاب بعدي نتوانست ركورد بهتري را به ثبت برساند و در نهايت پرتاب چهارمش به 64.29 رسيد. عددي كه اصلا براي رسيدن به مدال كافي نبود. حدادي در پرتاب پنجمش توانست بهترين عملكردش را با پرتابي معادل 65.16 به ثبت برساند. قبل از پرتاب آخر حدادي تقريبا تركيب جدول رده‌بندي نهايي مشخص شده بود. دانيل استاهل سوئدي با پرتابي به ميزان 67.59 صدرنشين بود و بعد از او فردريك داكرس از جاماييكا با 66.94 دوم بود. همچنين ورزشكار اهل اتريش به نام لوكاس ويبايدينگر نيز با 66.82 سوم بود. حدادي به خوبي مي‌دانست براي رسيدن به سكو بايد تقريبا دو متر به طول پرتابش اضافه كند اما پرتاب آخر پرتابگر پا به سن گذاشته كشورمان، دومين پرتاب ضعيفش در فينال را رقم زد تا همان ركورد 65.16 براي او به ثبت برسد و در نهايت جايگاه هفتمي نصيبش شود.

بعد از حذف مهدي پيرجهان در مقدماتي دوي چهارصد متر با مانع، تفتيان در نيمه نهايي دوي صد متر و هفتمي حدادي در پرتاب ديسك، پرونده ورزشكاران ايراني در مسابقات جهاني دوحه بسته شد. اين در حالي بود كه پيش از اين گمان مي‌رفت لااقل پيرجهان از مرحله مقدماتي صعود كند، تفتيان در بين فيناليست‌ها و حدادي يا روي سكو يا نزديك به سكو قرار بگيرند. با اين حساب مي‌توان گفت عملكرد تيم دووميداني ايران در رقابت‌هاي جهاني به هيچ‌وجه رضايت‌بخش نبوده است. طبق نظر اكثر كارشناسان برنامه‌هاي كيهاني به عنوان رييس فدراسيون نتوانسته است وضعيت دووميداني را بهبود ببخشد. به عنوان مثال تيمور غياثي يكي از كارشناسان قديمي دووميداني درباره نتايج تيم ايران در دوحه مي‌گويد: «دووميداني الان سقوط كرده است. آمار بگيريد كه در چند سال گذشته چه ورزشكاراني داشتيم و چه مدال‌هايي گرفتيم اما روز به روز شرايط بدتر شد تا اينكه بعد از هفتمي حدادي آخرين ضربه را هم خورديم. سعي كرديم با كيهاني تعامل كنيم اما او در آخرين لحظات هم به فكر خودش بود و به عنوان سرمربي و سرپرست به قطر رفت در حالي كه بايد كادر فني مورد نياز اعزام مي‌شد.» حال بايد ديد در چند ماه باقيمانده تا شروع المپيك آيا تغييري در رويه فدراسيون و تلاش ورزشكاران به وجود مي‌آيد يا نتايج رقابت‌هاي جهاني دوحه عينا در توكيو نيز تكرار خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون