• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4483 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۶ مهر

خبر

ابلاغ قانون «تابعيت مادرانه» از سوي رييس مجلس

رييس مجلس در نامه‌اي به رييس‌جمهوري، قانون اصلاح قانون تعيين تكليف تابعيت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ايراني با مردان خارجي را براي اجرا ابلاغ كرد. به گزارش مهر، علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي طي نامه‌اي به حسن روحاني رييس‌جمهوري، قانون اصلاح قانون تعيين تكليف تابعيت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ايراني با مردان خارجي را كه حدود 6 روز پيش ازسوي شوراي نگهبان بالاخره تاييد شد، ابلاغ كرد.

 

شكايت سپاه از بهزاد نبوي به قوت خود باقي است

معاونت حقوقي سپاه شكايت خود از دو سايت خبري در پي مصاحبه بهزاد نبوي و اظهارات خلاف واقع او در اين مصاحبه را پس گرفت.
به گزارش فارس، معاونت حقوقي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شكايت اين نهاد از سايت‌هاي خبري «الف» و «عصر ايران» را پس گرفت. اين شكايت در پي مصاحبه سايت خبري «الف» با بهزاد نبوي و اظهارات خلاف واقع او مبني بر دستگيري دو جاسوس اسراييلي در دفتر سردار نقدي و نيز اعلام اعدادي غيرواقعي و اغراق‌آميز درخصوص سهم قرارگاه سازندگي
خاتم‌الانبيا‌ (ص) از دارايي‌هاي كل كشور صورت گرفته بود. پس از انتشار اين گفت‌وگو، سايت خبري الف با ارايه توضيحاتي، از سردار نقدي بابت اشتباه صورت گرفته عذرخواهي كرد. بنا بر اين گزارش، شكايت معاونت حقوقي سپاه از بهزاد نبوي به دليل اظهارات خلاف واقع و كذب همچنان به قوت خود باقي و در حال پيگيري است.

 

طرح هماهنگي و نظارت بر زندان‌ها تقديم هيات‌رييسه مجلس شد

محمود صادقي، نماينده تهران خبر داد: «طرح تشكيل «هيات هماهنگي و نظارت بر زندان‌ها» با امضاي 72 نفر از نمايندگان تقديم هيات‌رييسه مجلس شد.»

به گفته صادقي، «اين هيات متشكل از نمايندگان 3 قوه، ضمن ايجاد هماهنگي و هم‌افزايي بين قوا به صورت مستمر بر تمام زندان‌ها، بازداشتگاه‌ها و ندامتگاه‌هاي كشور نظارت مستمر خواهند داشت.» توييتر

 

تكذيب خبر تجمع جلوي ورزشگاه آزادي از سوي ستاد امر به معروف

دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان تهران انتساب برگزاري هرگونه تجمع به ستاد امر به معروف و نهي از منكر را تكذيب كرد.
به گزارش تسنيم، سردار محمد يزدي با اشاره به برخي اظهارنظرات و گمانه‌زني‌هاي گوناگون درباره اطلاعيه منتشرشده درخصوص برگزاري تجمع اعتراضي عده‌اي از طلاب و شهروندان نسبت به تصميم وزارت ورزش و جوانان در ايجاد فضاي اختلاط در ورزشگاه‌ها و فراموشي خواسته‌هاي حياتي و اصلي جوانان كه ظاهرا با محوريت يكي از حوزه‌هاي علميه و علماي انقلابي تهران در حال پيگيري و مطالبه است، ضمن تكذيب هرگونه انتساب اين تجمع به ستاد امر به معروف و نهي از منكر گفت: «اساسا سياست و رويكرد ستاد
به عنوان يك نهاد حاكميتي، ورود مستقيم به عرصه ترويج معروفات يا مقابله با منكرات نيست و مشخصا در يك سال گذشته ستاد استان تهران بيشترين انرژي خود را براي «مردمي كردن» و «نهادينه كردن» گفتمان عمومي امر به معروف و نهي از منكر، آن هم با تاكيد بر حوزه «مطالبه‌گري از مسوولان و دستگاه‌هاي حاكميتي» قرار داده است.»

 

نگراني براي وضعيت امنيت عراق وجود ندارد

حسين ذوالفقاري، معاون امنيتي وزارت كشور در نشست خبري روز گذشته خود با موضوع اربعين با بيان اينكه هر چهار مرز باز است و مرز خسروي هم فعاليت خود را از صبح دوشنبه آغاز كرده است، بيان كرد: «تاكنون ۴۷۹ هزار زائر از مرزها خارج شده‌اند كه اين آمار نسبت به سال گذشته ۳۳۹درصد رشد داشته است. بيشترين زائران از مرز مهران خارج شده‌اند. امسال تعداد زائران به‌دليل لغو رواديد افزايش مي‌يابد، بنابراين اگر زوار با ما همكاري نكنند ارايه خدمات در مقاطعي با خلل مواجه مي‌شود.»

به گزارش ايسنا، معاون امنيتي انتظامي وزارت كشور ادامه داد: «مجموع اتوبوس‌هاي كشور

۱۲ هزار اتوبوس است كه 75درصد اتوبوس‌ها يعني ۹ هزار اتوبوس به مراسم اربعين اختصاص داده مي‌شود. ۲۵۰۰ اتوبوس شهرداري هم براي حمل و نقل زائران درنظر گرفته‌ايم. اگر با ورود يا خروج دفعي زوار مواجه شويم، در ساعاتي حمل و نقل دچار خلل مي‌شود.» همچنين استفاده از خودروي شخصي براي سفر به منظور شركت در اين مراسم تا 5 مهر ماه ممنوع است. ذوالفقاري درباره وضعيت امنيت عراق توضيح داد: «دولت عراق، ستاد اربعين ما در عراق و ستاد كل نيروهاي مسلح منبع ما براي ارزيابي وضعيت امنيت عراق هستند كه هيچ كدام از اين مراجع ابراز نگراني بابت امنيت عراق نداشته‌اند. به خاطر مسائل امنيتي در ورودي برخي شهرها مثل نجف زوار معطل شدند، اما با پيگيري‌هاي انجام شده، مشكل حل شد. همچنين تا اين لحظه از سوي تروريست‌ها يا معترضان در عراق به شكل مستقيم براي زوار ما هيچ مشكلي به وجود نيامده است.» ذوالفقاري همچنين درباره دلايل تاخير بازگشايي مرز خسروي و آخرين وضعيت اين مرز خاطرنشان كرد: «مرز خسروي مشكل نداشت، آنچه مشكل درست كرد، كنترل‌هاي امنيتي در بغداد و مشكل تردد زوار در داخل عراق بود. طرف عراقي اعلام كرده بود از جمعه شرايط براي تردد زوار فراهم مي‌شود و مسير ديگري براي تردد زوار در داخل عراق انتخاب شد و براي بررسي مسير جديد يكي، دو روز معطلي ايجاد شد. در حال حاضر مرز خسروي از ساعت 7:30 تا ساعت ۱۶ براي عبور زائران فعال است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون