• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4488 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۲ مهر

خبر

شوراي نگهبان به طرح اصلاح قانون نحوه فعاليت احزاب ايراد گرفت

شوراي نگهبان طي نامه‌اي به رييس مجلس شوراي اسلامي، ايراد اين شورا نسبت به طرح اصلاح مواد 1 و 10 قانون نحوه فعاليت احزاب و گروه‌هاي سياسي را اعلام كرد. به گزارش فارس، شوراي نگهبان طي نامه‌اي به مجلس شوراي اسلامي نظر خود در خصوص برخي طرح‌ها و لوايح را اعلام كرد. بر اين اساس، شوراي نگهبان نسبت به طرح تعيين تكليف كارشناسان بيمه كشاورزي، طرح اصلاح مواد 1 و 10 قانون نحوه فعاليت احزاب و گروه‌هاي سياسي همچنين طرح استفساريه تبصره 1 ماده 13 قانون جامع كنترل و مبارزه با دخانيات ايراد گرفته و اين طرح‌ها را مغاير با موازين شرع يا قانون اساسي يا ابهام دانسته‌ است.

 

شكايت خانواده كاووس سيدامامي از صداوسيما رد شد

شعبه نهم بازپرسي دادسراي فرهنگ و رسانه در پرونده شكايت خانواده كاووس سيدامامي از صداوسيما به خاطر پخش مستندي تحت عنوان «منطقه ممنوعه»، قرار منع تعقيب صادر كرد. به گزارش ايرنا، پيام درفشان وكيل خانواده كاووس سيدامامي يكي از متهمان پرونده معروف به فعالان محيط زيستي كه بهمن سال ۹۶ بنابر اعلام مسوولان قضايي در زندان اوين خودكشي كرد، با اعلام اين خبر به خبرنگار قضايي ايرنا گفت: به دنبال پخش مستندي تحت عنوان «منطقه ممنوعه» از صداوسيما درباره كاووس سيدامامي، فرزندان او به عنوان اولياي دم، از رييس سازمان صداوسيما، معاون سياسي اين سازمان، مدير شبكه دوم سيما، تهيه‌كننده و مسوول سازماني برنامه 20:30 و تهيه‌كننده و عوامل توليد و آمر تهيه برنامه «منطقه ممنوعه» شكايتي را در دادسراي فرهنگ و رسانه داير بر توهين، نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي، افترا و اقدام عليه امنيت ملي مطرح كردند.اين وكيل دادگستري افزود: به تازگي و پس از گذشت بيش از يك سال از طرح اين شكايت، بازپرس شعبه نهم دادسراي فرهنگ و رسانه، شكايت مطروحه را نپذيرفته و اقدام به قرار منع تعقيب كرده است.درفشان گفت: بازپرس پرونده با استناد به لوايح دفاعي صداوسيما در قرار صادره عنوان كرده كه «برنامه منطقه ممنوعه عينا همان محتوايي است كه از سوي نهادهاي ذي‌ربط امنيتي به سازمان صدا و سيما ارسال و بدون دخل و تصرف براي مردم اطلاع‌رساني شده و اين سازمان نه‌تنها مجاز بلكه مكلف به پخش برنامه بوده است.»

 

جزيياتي از حمله موشكي به نفتكش ايراني

جزييات حمله موشكي به نفتكش ايراني در نزديكي بندر جده اعلام شد. به گزارش ايلنا، سازمان بنادر و دريانوردي درباره حملات تروريستي به كشتي MT Sabiti تحت پرچم ايران و برخي ادعاها مبني بر قصد كمك به اين نفتكش در زمان حادثه، معاونت دريايي سازمان بنادر و دريانوردي موارد زير را براي شفاف‌سازي حادثه و تنوير افكار عمومي اعلام كرد: ۱- كشتي MT Sabiti در تاريخ ۱۱ اكتبر ۲۰۱۹ در مسير درياي مديترانه در دو نوبت در ساعت‌هاي 10:30 و 10:50 GMT در درياي سرخ و در ۶۰ مايلي سواحل عربستان (بندر جده) از طريق اصابت احتمالا دو فروند موشك مورد حمله تروريستي قرار مي‌گيرد. در نتيجه اين حمله، دو مخزن كشتي صدمه ديده، موجب خروج نفت خام به دريا مي‌گردد و كشتي در شرايط نامتعادل قرار مي‌گيرد. ۲- كشتي از طريق 3 تجهيز ابتدا از ساعت 05:11 الي 07:20 GMT روي كانال‌هاي MF، HF و SAT-C و VHF براي ۱۶ مرتبه پيام اعلام اضطرار را مخابره مي‌نمايد. با توجه به عدم دريافت هرگونه پاسخ از مراكز نجات دريايي منطقه، مجددا در ساعت 08:20 GMT از طريق ارسال ايميل به مركز هماهنگي نجات دريايي جده، مصر و سودان اعلام مي‌كند كه كشتي مورد حمله از سوي به احتمال قوي دو فروند موشك قرار گرفته و صدمه ديده است. به علاوه، كشتي به سمت راست انحراف يافته است و بار آن در حال خروج به درياست و از اين‌رو درخواست كمك فوري كرده است. همچنين در ساعت 05:55 GMT، مركز هماهنگي نجات دريايي ‌بندرعباس، موضوع را از طريق تماس تلفني به مركز هماهنگي نجات دريايي جده اعلام مي‌كند كه پاسخ جده مبني بر بزرگ‌نمايي شركت ملي نفتكش ايران و عدم تأييد پيام اضطرار را دريافت مي‌كند و قول بررسي و پاسخ مجدد داده مي‌شود. ۳- در ساعت 07:30 GMT، مركز هماهنگي نجات دريايي جده مجددا اعلام بي‌اطلاعي مي‌كند. ۴- در ساعت 10:00 دو فروند بالگرد، از روي ناو جنگي در نزديكي كشتي به سوي آن به پرواز در آمده، و پس از انجام گشت، در ساعت 10:10 مجددا به كشتي جنگي ملحق شده است. ۵- در اين فاصله، از طرق متعدد از كشتي و مركز هماهنگي نجات دريايي بندرعباس، اطلاع‌رساني لازم مطابق با مقررات بين‌المللي به مركز هماهنگي نجات دريايي جده صورت مي‌گيرد كه متاسفانه، با وجود تاكيد مقررات بين‌المللي دريانوردي و نياز كشتي به كمك مبرم جهت برقراري تعادل، هيچ گونه اقدامي در منطقه صورت نپذيرفته است. سازمان بنادر و دريانوردي به عنوان مرجع دريايي ذي‌صلاح جمهوري اسلامي ايران، اين مساله را خلاف عرف و تعهدات بين‌المللي و همچنين اصول انسان‌دوستانه تلقي مي‌كند.

 

طرح تشديد مجازات اسيد پاشي اصلاح شد

در جلسه علني ديروز مجلس با راي نمايندگان ايراد شوراي نگهبان به طرح تشديد مجازات اسيد پاشي رفع شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، نمايندگان با اصلاح ماده ۱ اين طرح مقرر كردند هر كس عمدا با پاشيدن اسيد يا هر نوع تركيبات شيميايي ديگر با هر نوع ميزان غلظت موجب جنايت بر نفس يا عضو يا منفعت شود در صورت مطالبه از ناحيه مجني‌اليه يا ولي دم حسب مورد و رعايت شرايط مقرر در كتاب قصاص، به قصاص نفس يا عضو محكوم مي‌شود. در ادامه نمايندگان براي رفع ايراد شوراي نگهبان تبصره ۱۲ ماده ۲ اين طرح را نيز حذف كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون