• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4500 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۱ آبان

هشدار نصرالله نسبت به تلاش براي تخريب حزب‌الله

دبيركل حزب‌الله لبنان عصر جمعه در سخناني به مناسبت مراسم يادبود علامه سيد مرتضي العاملي، به شخصيت او و اوضاع داخلي لبنان به خصوص تحولات پس از استعفاي سعد الحريري پرداخت. سيدحسن نصرالله در بيان ارزش تلاش‌هاي علامه سيدمرتضي العاملي در بحث تاريخ‌نويسي و ثبت حوادث و يادداشت‌نويسي به تحريف تاريخ در ادوار مختلف پرداخت و به عنوان مثال به تحريف سخنان خود از سوي رسانه‌ها و محافل مختلف اشاره كرد و گفت: «در حالي كه سخنان من زنده و به صورت تصويري وجود دارد اما برخي رسانه‌ها پس از سخنان من مدعي شدند كه نصرالله به معترضان گفته است كه آنها پول گرفته‌اند در حالي كه من صرفا به معترضان گفتم مراقب باشيد منشأ اين پول‌ها از كجاست.» سيد حسن نصرالله به دشنام‌هاي بي‌سابقه در جريان اعتراضات اخير لبنان پرداخت و آن را هدفمند و بي‌سابقه دانست و گفت برخي رسانه‌ها پخش زنده و مستقيم را در اختيار اين دشنام‌ها و تحريك‌ها قرار دادند و به راحتي ميكروفن را در اختيار كسي كه احساساتي شده بود، قرار مي‌دادند. دبيركل حزب‌الله لبنان همچنين به بستن خيابان‌ها و ايجاد آشوب و رفتار برخي معترضان به ‌شدت انتقاد كرد و گفت بسياري از مردم كه وارد اعتراضات نشده بودند، به مضيقه افتاده و زندگي آنها مختل شده بود. سيدحسن نصرالله با تاكيد بر آگاهي و بصيرت مردم، آنها را به صبر و تحمل در برابر دشنام‌هاي زشت فراخواند و گفت قانونمندي و التزام به قانون بايد نصب‌العين مردم باشد و اين در حالي بود كه برخي مسوولان لبناني براي تحريك مردم تلاش كردند. او هشدار داد كه خواسته‌هاي مردمي نبايد وارد گروكشي‌ها و بهره‌برداري‌هاي سياسي شود و جلوي هر كسي كه به دنبال درگيري ميان جريان‌هاي سياسي و گروه‌هاي مردمي است، بايد گرفته شود.

دبيركل حزب‌الله لبنان از رهبران سياسي خواست تا مانع از كشيده شدن اعتراضات به محل ناصواب خود از جمله مسائل نژادي و مذهبي شوند و سعي كنند تا ملي‌گرايي جوهره اصلي اعتراضات بماند. او با اشاره به استعفاي سعد الحريري گفت كه حزب‌الله از ابتدا گفته بود كه اين استعفا را تاييد نمي‌كند و بايد به سخنان مردم گوش داده شود. پيشنهاد حزب‌الله اين بود كه دولت با نمايندگان مردم جلسه بگذارد و قوانيني براي مبارزه با فساد و آزادي بازداشت‌شدگان تصويب شود و مردم برآورده شدن مطالبات خود را حس كنند. سيد حسن نصرالله تغييرات در كابينه را نيز غيرمفيد دانست و گفت كه اين گزينه مي‌تواند لبنان را به سمت خلأ سياسي و آشفتگي سياسي ببرد. او بار ديگر تاكيد كرد: «حزب‌الله هرگز به دنبال منافع خود نيست و هم و غمش منافع لبنان است اما متاسفانه سعد الحريري استعفا داد. بايد گفت خب حالا چه؟ ديگر طرحي تصويب نمي‌شود؟ عفو عمومي ديگر در كار نيست؟ چه خواهد شد؟ چه دولتي بايد بودجه ۲۰۲۰ را تدوين و به تصويب برساند؟ آيا اين راه‌حل شما بود؟» دبيركل حزب‌الله تاكيد كرد: «تاكنون هيچ دولتي به نام دولت حزب‌الله در لبنان تشكيل نشده و آنهايي كه از چنين عباراتي استفاده مي‌كنند، مي‌خواهند تمامي ناكامي‌ها را به نام حزب‌الله بزنند و زماني كه ما مي‌گفتيم دولت نبايد استعفا دهد، نگران حزب‌الله يا مقاومت نبوديم.»

سيدحسن نصرالله در بيان نقش امريكا در لبنان گفت كه اين كشور تلاش دارد اقتصاد لبنان را هدف قرار دهد و تاكيد كرد كه اين مساله يك اتهام سياسي نيست بلكه مدارك آن موجود است. او گفت كه امريكا تمامي راه‌ها را براي حل بحران‌هاي اقتصادي لبنان بسته است و مانع از اين مي‌شود كه لبناني‌ها از مشكلات خود خارج شوند و به فشارهاي خود به لبنان در جهت تحميل شروط خود در آينده ادامه مي‌دهد در حالي كه تمامي مردم لبنان به دنبال استقلال سياسي هستند. دبيركل حزب‌الله لبنان افزود: همگان مي‌دانند كه تصميمات ما مستقل و آزادانه است. دولت بايد در تصميمات خود استقلال عمل داشته باشد نه اينكه به ديكته‌هاي خارجي‌ها گوش دهد. ما خودمان كارشناس و نيروي انساني داريم و قادر به بهبود اوضاع خود هستيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون