• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4503 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۴ آبان

خبرخوان

فرار مالياتي 15 هزار ميليارد توماني كارت‌هاي بازرگاني اجاره‌اي

علي‌اكبر كريم، عضو كميسيون اقتصادي مجلس، با تاكيد بر اينكه بالغ بر 15 هزار ميليارد تومان برآورد فرار مالياتي كارت‌هاي بازرگاني اجاره‌اي است، گفت: اين كار باعث شده است به كشور نيز لطمه وارد شود و واردات بي‌حساب و كتاب و بدون نظارت را در پي داشته است. او اضافه كرد: در بحث قاچاق كالا به اتاق بازرگاني نيز انتقاداتي وارد است، زيرا مرجع صدور كارت بازرگاني اتاق است و تاييد آن با وزارت صنعت است. مشكلي كه وجود دارد پاس‌كاري اين دو دستگاه درخصوص كارت‌هاي بازرگاني است. كارت‌هاي بازرگاني اجاره‌اي و يكبار مصرف ماحصل اين ناهماهنگي شده است. در گذشته همين مشكل باعث شده كه به افرادي غيربازرگان، كارت گرفته شده و از آنها سوءاستفاده شود.

بودجه سال آينده شركت‌هاي دولتي چقدر است؟

محمدباقر نوبخت‌، رييس سازمان برنامه و بودجه با تاكيد بر اينكه براي بودجه ۳۸۲ شركت دولتي رقمي معادل يك ميليون و ۴۴۰ هزار ميليارد تومان پيش‌بيني شده است، گفت: گزارش عملكرد و پيش‌بيني بودجه سال ۹۹ شركت‌هاي دولتي، امروز تقديم مجلس مي‌شود. نوبخت افزود: بر اين اساس مقرر شد شركت‌هاي دولتي در سال ۱۳۹۹ بيش از ۲۰۰ هزار ميليارد تومان در طرح‌هاي عمراني سرمايه‌گذاري كنند كه اين رقم با ۶۰ هزار ميليارد توماني كه در بودجه عمومي براي طرح‌هاي عمراني ديده شده است حدود ۲۶۰ هزار ميليارد تومان براي طرح‌هاي عمراني درنظر گرفته شده است. او ادامه داد: حدود ۴۰ هزار ميليارد تومان نيز در تبصره ۱۸ براي اشتغال، بودجه‌ريزي شده تا در سال ۱۳۹۹ به اين بخش اختصاص دهيم، بنابراين مي‌توان گفت براي سال آينده بيش از ۳۰۰ هزار ميليارد تومان در طرح‌هاي عمراني و اشتغال‌زا سرمايه‌گذاري خواهد شد.

دليل عجيب ترخيص نشدن خودروهاي دپو شده در گمرك

حسين مدرس خياباني قائم‌مقام وزير صنعت در امور بازرگاني در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چگونه 1048 خودروي دپو شده در گمركات بعد از پايان مهلت قانوني مصوبه دولت دستور ترخيص از گمركات گرفته است، گفت: اين خودروها در مهلت قانوني تعيين شده در مصوبه دولت براي ترخيص تشريفات گمركي را طي كرده و حقوق گمركي آنها پرداخت شده است. او افزود: به من گفته‌اند براي ترخيص هزار خودرو در گمرك مانده در مهلت قانوني كاميون و وسيله حمل پيدا نشد و به همين دليل ترخيص آن از گمركات به تعويق افتاده است. مدرس خياباني در پاسخ به اين سوال كه اين پاسخ كمي عجيب است و خيلي قابل باور نيست كه به دليل پيدا نكردن كاميون و وسيله حمل و نقل خودروها از گمركات خارج نشده باشند، گفت: بله اين پاسخ براي من هم جالب است، زيرا به هر حال اين كالا خودرو بوده و اين كالا به كمك راننده امكان نقل و انتقال و خروج از گمرك را داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون