• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4506 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۹ آبان

هيچ نهادي نمي‌تواند سهم زنان از امكانات ورزشي را حذف كند

معاون رييس‌جمهوري در امور زنان و امور خانواده درخصوص دغدغه‌هاي معاونت امور زنان در زمينه ورزش و سلامت بانوان گفت: تلاش كرديم سهم زنان در سرانه فضاهاي ورزشي كشور پيش‌بيني شود و هيچ نهاد و حتي بخش خصوصي نتواند، سهم زنان از امكانات و سالن‌هاي ورزشي را حذف كند.

به گزارش معاونت امور زنان و خانواده، معصومه ابتكار با تاكيد بر ضرورت توجه به نشاط اجتماعي بانوان افزود: براي افزايش سهم بانوان از فضاهاي ورزشي با پيگيري‌ها و مكاتباتي كه با كميسيون مجلس در خصوص آيين‌نامه واگذاري اماكن ورزشي صورت گرفت، تلاش كرديم سهم زنان در سرانه فضاهاي ورزشي كشور پيش‌بيني شود و هيچ نهاد و حتي بخش خصوصي نتواند سهم زنان از امكان ورزشي را حذف كند كه خوشبختانه اين موضوع در آيين‌نامه قيد شد. او ادامه داد: مهم‌ترين مشكل براي ورزش بانوان اين است كه برخي سالن‌ها و فضاهاي ورزشي در دسترس همه نيست يا استفاده از آنها هزينه زيادي بر دوش خانواده تحميل مي‌كند در حالي كه اگر بانوان يك‌ بار ورزش در محيط‌هاي مناسب را تجربه كنند و متوجه تاثير آن در روحيه و نشاط خود شوند طبيعتا ورزش و فعاليت بدني را ادامه خواهند داد.

معصومه ابتكار در خصوص دغدغه‌هاي معاونت امور زنان در زمينه ورزش و سلامت بانوان بيان كرد: اولين قدم معاونت امور زنان، اصلاحات در آموزش و پرورش از همان سنين ابتدايي بود و تمام تلاش خود را انجام داديم تا مشكلي كه در درس تربيت‌بدني براي دختران در مدارس ابتدايي به وجود آمده بود به صورت عملي برطرف شود و دختران دانش‌آموز بتوانند در ساعت‌هاي ورزش، مهارت‌هاي حركتي را به شكل اصولي آموزش ببينند. او تصريح كرد: موضوع ديگر تلاش براي اجراي طرح مناسب‌سازي مدارس دخترانه است كه در اين راستا از تمامي خيرين، سازمان نوسازي مدارس، شهرداري‌ها و آموزش و پرورش دعوت مي‌كنم تا فضاي مدارس به شكلي مناسب‌سازي شود كه دختران از نشاط بيشتر و فضاي ورزشي و نور مستقيم آفتاب بهره‌مند شوند و مهارت‌هاي ورزشي و سواد حركتي خود را تقويت كنند، مدارسي كه از اين امكان برخوردار نيستند بايد تدابير لازم در خصوص رفع اين مشكل را به كار ببندند، رها كردن و پاك كردن صورت مساله مشكلي را حل نخواهد كرد.

ابتكار تاكيد كرد: نشاط اجتماعي زنان در مناطق ۲۲گانه شهر تهران در راستاي ارتقاي آگاهي خانواده‌ها دنبال مي‌شود. سراهاي محلات و فرهنگسراهايي كه در تهران و شهرستان‌ها وجود دارد، مي‌توانند در اين امر كمك كنند. در صورتي كه فضا براي ورزش بانوان فراهم شود بدون شك بانوان نيز استفاده خواهند كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون