• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4515 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۹ آبان

دكه‌خبر

مستمري 150 هزار توماني بهزيستي كفاف مايحتاج زندگي را نمي‌دهد

ممانعت از سوءاستفاده در نهاد‌هاي پايين‌دست با تغيير در شيوه پرداخت مستمري‌‌هاي مددجويان مستمري 150 هزار توماني بهزيستي كفاف مايحتاج زندگي را نمي‌دهد.

معاون رفاه اجتماعي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا مستمري‌هاي سازمان بهزيستي مي‌تواند معيشت خانواده‌هاي مددجويان را تامين كند؟ گفت: پاسخ به اين پرسش روشن است؛ كسي نمي‌تواند با اين پول زندگي كند و من اين مساله را قبول دارم.

«احمد ميدري» معاون رفاه اجتماعي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در گفت‌وگو با ايلنا در ارتباط با تغيير شيوه در پرداخت مستمري‌‌هاي تحت پوشش سازمان بهزيستي گفت: پيش از اين سيستم پرداخت سازمان بهزيستي اينگونه بود كه اعتبارات را به استان‌ها مي‌داد سپس اين پول‌ها به شهرستان و بعد از آن به حساب كلينيك‌ها واريز مي‌شد اما بهزيستي براي اصلاح امور، تغييراتي در اين پرداخت‌ها ايجاد كرد.

او در ادامه افزود: مهم‌ترين تغيير فرآيند اين است كه كد ملي هر مستمري‌بگير دريافت شده‌ و مبلغ به ‌طور مستقيم براي آنها واريز مي‌شود. بنابراين، اين پرداخت‌ها از يك حساب متمركز پرداخت مي‌شود و ديگر اعتبارات از چند سازمان عبور نمي‌كند. اينگونه تمهيدات موجب مي‌شود كه ‌هم‌پوشاني سازمان‌ها در خدمت‌رساني رفع شود و امكان ارايه اطلاعات نادرست به ما از بين برود به‌ طور مثال با اين تغييرات، جلوي پرداخت مستمري افراد متوفي به سازمان‌ها گرفته شد.

ميدري با تاكيد براينكه بي‌اعتمادي به بهزيستي و كلينيك‌ها اتفاق بدي است و بسيار به اين مجموعه‌ها آسيب مي‌زند، بيان كرد: عده‌اي در نهاد‌هاي پايين‌دست سوءاستفاده مي‌كردند و البته آنها هم توجيهاتي داشتند اما ديگر امكان سوءاستفاده وجود ندارد چراكه پرداخت مستقيم اين مشكل‌ را حل كرده است.

معاون رفاه اجتماعي وزارت كار بيان كرد: در كشورهاي مختلف عموما يك نهاد مستقل از دولت، نظارت‌گر است و ميزان شفافيت را ارزيابي مي‌كند. نمونه‌هاي بين‌المللي اين اقدامات زياد است به ‌طور مثال انجمن‌هاي حوزه آموزشي بر كار مدارس نظارت مي‌كنند و در نهايت نتايج را به مردم اعلام مي‌كنند، اين در حالي است كه اين نوع نظارت براي شفافيت در ايران وجود ندارد.

 

لايحه درآمد پايدار اولين گام براي جلوگيري از شهر ‌فروشي

پيروز حناچي، شهردار تهران با اشاره به اينكه تصويب لايحه «درآمد پايدار شهرداري‌ها» نقطه عطفي براي دولت و مجلس است، گفت: تصويب اين لايحه اولين گامي است كه شهرداري‌ها املاك خود را نفروشند و در شهرها به كيفيت فكر كنند. به گزارش ايسنا، پيروز حناچي در حاشيه نشست كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي درباره لايحه «درآمد پايدار شهرداري‌ها» كه روز گذشته مواد يك تا چهار آن در صحن مجلس شوراي اسلامي تصويب شد، گفت: تصويب اين لايحه يكي از زيربنايي‌ترين اقداماتي است كه مي‌توان براي شهرداري‌هاي كشور انجام داد. تصويب اين لايحه اولين قدمي است كه شهرداري‌ها املاك خود را نفروشند و در شهرها به كيفيت فكر كنند. او با اشاره به اينكه اگر اين لايحه تصويب شود نقطه عطفي براي دولت و مجلس است، افزود: در تمام دنيا برخي از قدرت‌هاي متمركز از دولت‌ها به شوراها و شهردارها واگذار مي‌شود. شهردار تهران با بيان اينكه لايحه «درآمد پايدار شهرداري‌ها» از دوره اصلاحات در حال بررسي است، عنوان كرد: در طول سال‌هاي گذشته اين لايحه بارها تا مرحله تصويب پيش رفته اما به تصويب نرسيده است.

حناچي با اشاره به تاثيرات اين لايحه بر شهرداري‌هاي كشور گفت: بررسي مجدد اين لايحه در مجلس شوراي اسلامي تصميم جسورانه‌اي است كه نتيجه آن اختصاص بخشي از ماليات به شوراها و شهرداري‌هاي كشور است. شهردار ادامه داد: همچنين به شوراها و شهرداري‌ها اجازه داده مي‌شود در چارچوب‌هايي كه حاكميت تعيين مي‌كند، خدماتي ارايه و براي اين خدمات عوارض دريافت كنند. اين اختيار باعث مي‌شود، شهرداري‌ها بتوانند شهرها را سالم اداره كنند و ارزش‌ها، املاك و دارايي شهرها را نفروشند.

 

رييس كميسيون سلامت شوراي شهر:

جلسه با استارت آپ‌هاي پسماند خروجي اجرايي نداشت

رييس كميسيون سلامت شوراي شهر تهران گفت: جلسه‌اي در حوزه پسماند با استارت‌آپ‌ها داشتيم اما خروجي قابل اجرايي از آن حاصل نشد. به گزارش مهر، زهرا صدراعظم‌نوري در صحن شورا گفت: محيط زيست جهان حال خوبي ندارد و به‌الطبع محيط زيست ايران و تهران نيز وضعيت مناسبي ندارد. او ادامه داد: بايد به محيط زيست به عنوان يك حوزه فرابخشي نگاه كنيم تا بتوانيم با عملكرد درست مردم را به آنچه حقشان است، برسانيم. رييس كميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران با اشاره به ضرورت وجود برنامه در حوزه حمل و نقل و محيط زيست گفت: در اين راستا نقش تكنولوژي و افراد خلاق و درنهايت استارت‌آپ‌ها بسيار موثر بوده و باعث بهبود كيفيت زندگي مي‌شود. نوري با اشاره به جلسه‌اي كه كميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران با استارت‌آپ‌ها داشته، گفت: موضوع اين جلسه درباره حوزه پسماند بود اما خروجي قابل اجرايي از آن حاصل نشد. او اضافه كرد: تقاضا مي‌كنم از آنجايي كه كميسيون سلامت شوراي شهر تهران آمادگي دارد اين موضوع را در قالب كارگروهي به صورت جدي دنبال كند، برنامه سه‌جانبه‌اي ميان شورا، شهرداري و شما ايجاد شود تا بتوانيم علاوه بر كاهش هزينه‌ها در حوزه محيط زيست شاهد افزايش كيفيت خدمات نيز باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون