• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4519 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۴ آذر

پيدا و پنهان

100 پمپ بنزين تخريب شد

به گفته صالحي، رييس انجمن جايگاهداران سوخت كشور در ميانه اعتراضات و آشوب‌ها به مكان‌هايي كه هيچ گونه تقصير و كوتاهي نداشتند، صدمات جدي وارد شد از جمله به جايگاه‌هاي بنزين. اين در حالي است كه جايگاهداران در تمام شرايط بحراني كشور از جمله سيل، زلزله و حتي جنگ در صف اول خدمت‌رساني هستند. بيش از 100 واحد مجاري عرضه سوخت در كل كشور صدمه ديد. برخي از اين صدمات به حدي بود كه جايگاه را از مدار خارج كرد. براي مثال در استان اصفهان بيش از 22 جايگاه، در استان فارس بيش از 22 جايگاه، در تهران بيش از 21 جايگاه، در استان كردستان بيش از 6 جايگاه، در مريوان 5 جايگاه، در استان لرستان بيش از 6 جايگاه و در استان خوزستان 12 جايگاه دچار آسيب جدي شدند و بسياري از آنها كاملا از بين رفتند. صدمات به حدي است كه فكر نمي‌كنم تا چند ماه آينده اين جايگاه‌ها بتوانند به مدار برگردند.

جزيياتي از دستگيري پسر وزير سابق

با گذشت 4 روز از اعلام اوليه خبر بازداشت پسر يكي از وزيران سابق، حالا خبرگزاري فارس اين فرد را م. الف پسر وزير سابق در دولت دوازدهم معرفي كرده است. خبرگزاري فارس در اين گزارش عنوان كرده: وي به همراه فردي به نام ش. الف به اتهام كارچاق‌كني و تخلفات مالي بازداشت شده‌اند. اين فرد كه با متهم و يكي ديگر از مسوولان ارشد دولتي نيز نسبت فاميلي دارد مدت‌ها به عنوان مشاور وزير سابق فعاليت مي‌كرده است.

به نوشته اين خبرگزاري نزديك به اصولگرايان، اين افراد متهم هستند كه با دريافت مبالغي از بعضي پيمانكاران براي آنها در وزارتخانه دستور گرفته يا كارسازي كرده‌اند.

وعده كارفرماي جديد هفت‌تپه تحقق نيافت

كريم ياوري، مديركل حمايت از مشاغل و بيمه بيكاري وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي اعلام كرد: متاسفانه وعده كارفرماي هفت‌تپه براي پرداخت حقوق شهريورماه كارگران حداقل در نيمه اول مهرماه تحقق پيدا نكرد و كارگران اين واحد با سه ماه مطالبات حقوقي مواجهند. مديرعامل شركت كشت و صنعت نيشكر هفت‌تپه طي نامه‌‌اي، بنگاه مذكور را از تاريخ 29 آبان 98 تعطيل اعلام كرده كه اين نامه آثار منفي بر روحيه كارگران گذاشته و استدلالي ندارد. به كارفرماي شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه موكدا توصيه مي‌كنم، ضمن لغو فوري نامه مذكور در اسرع وقت مبادرت به پرداخت مطالبات قانوني كارگران كند.

سفر با هواپيما كاهش يافت

رضا جعفرزاده، سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري با اشاره به عرضه زياد ناوگان حمل و نقل هوايي و تقاضاي محدود در دوره فعلي اظهار داشت: در دوره ‌كاهش تقاضاي سفر در حمل و نقل هوايي هستيم. در حال حاضر به دليل باز بودن مدارس ميزان سفرها بسيار كاهش يافته و شركت‌ها نيز در راستاي جذب مسافر و ارايه مشوق تلاش مي‌كنند بليت با قيمت پايين‌تري ارايه دهند تا مسافر بيشتري جذب كنند؛ اما قطعا در ايام پر‌تقاضا قيمت‌ها به سقف دامنه نرخ‌ها نزديك مي‌شود البته شركت‌هاي هواپيمايي اجازه ندارند قيمت‌هاي بالاتر از نرخ‌هاي ‌تعيين شده در دامنه نرخ‌ها ارايه دهند.

سرمايه‌گذاري در بنادر ايران در حد «حرف» است

محمدعلي اصل‌سعيدي‌پور، مديركل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دريانوردي اعلام كرد: چيني‌ها يكي از طرف‌هاي خارجي هستند كه دايما اعلام مي‌كنند براي سرمايه‌گذاري در بنادر كشور به ويژه بندر چابهار آمادگي سرمايه‌گذاري دارند و همواره اين مسائل را مطرح مي‌كنند اما با توجه به محدوديت‌هايي كه براي آنها در زمينه سرمايه‌گذاري در بنادر ايران وجود دارد، اين ادعاها تاكنون در حد حرف باقي مانده است و به صورت عملي هيچ‌ يك از شركت‌ها و بخش‌هاي خصوصي چين به موضوع سرمايه‌گذاري در بنادر ورود پيدا نكرده‌اند.

تمام دريافتي كارگران صرف مسكن و اجاره‌بها مي‌شود

مسعود نيازي، مشاور كانون عالي انجمن‌هاي صنفي كارگران با بيان اينكه امروز تمام دريافتي كارگران صرف هزينه‌هاي مسكن و اجاره‌بها مي‌شود، گفت: وقتي حقوق كارگر كفاف هزينه‌هاي زندگي را ندهد، ناچار است به مشاغل ديگر روي بياورد و اين كار موجب پايين آمدن بهره‌وري، بروز حوادث ناشي از كار و مشكلات بسيار در محيط كار مي‌شود. وي افزود: سال گذشته در جريان تعيين هزينه سبد خانوارهاي كارگري به عدد سه ميليون و ۷۶۰ هزار تومان رسيديم كه اين رقم واقعي خط فقر بود ولي امسال قطعا اين رقم افزايش يافته و شاهد آن افزايش قيمت بسياري از اقلام خوراكي و پروتييني و اجاره‌بهاست.

قاچاق «كپسول گاز» به پاكستان

محمود تهي‌دست، عضو اتاق بازرگاني ايران و پاكستان گفت: مهم‌ترين تاثير تحريم‌ها در حوزه بانكي بوده و اكنون هيچ رابطه‌اي بين بانك‌هاي ايراني و پاكستاني وجود ندارد و تسويه حساب‌ها از طريق صرافي‌ها يا به صورت تهاتر كالا صورت مي‌گيرد. وي تصريح كرد: در حال حاضر مشكل اصلي صادركنندگان به پاكستان عدم ثبات قيمت‌هاست، طرف پاكستاني اصرار دارد كه قيمت‌ها حداقل تا 6 ماه ثابت بماند تا بتواند بر اساس آن برنامه‌ريزي كند اما چنين چيزي تقريبا در كشور ما اتفاق نمي‌افتد و همين امر سبب شده كه آنها احتياط بيشتري هنگام خريد جنس كنند. ضمن اينكه اكنون به علت وضعيت بد اقتصادي و بيكاري علاوه بر بنزين و گازوييل حتي كپسول گاز هم به اين كشور قاچاق مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون