• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4527 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ آذر

خبر

مهلت مراجعه به سامانه حمايت معيشتي

بر اساس تازه‌ترين اطلاعيه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، مهلت مراجعه به سايت حمايت معيشتي تا ۲۰ آذر است. وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، با بيان اينكه تعداد زيادي از سرپرستان خانوار براي دريافت بسته حمايت معيشتي كد رهگيري دريافت كرده‌اند، افزوده است: آن دسته از افرادي كه كد رهگيري دريافت نكرده‌اند، ظرف امروز و فردا اين كد را دريافت خواهند كرد و در اين مورد جاي هيچ گونه نگراني نيست. همچنين هموطنان مي‌توانند تا تاريخ ۲۰ آذرسال جاري براي ثبت درخواست رسيدگي به سايت Hemayat.mcls.gov.ir مراجعه كنند. با توجه به اينكه شماره‌گيري با كد دستوري #۶۳۶۹* نيز به حداقل رسيده است، طبق اعلام قبلي، روز سه‌شنبه ۱۲ آذر آخرين فرصت شماره‌گيري با اين كد دستوري بود و در صورت نياز و ايجاد تقاضا هفته آينده نيز فرصتي براي سرپرستان خانواري كه از اين كد دستوري استفاده نكرده‌اند، فراهم مي‌شود.

دفاع نايب‌رييس اتاق ايران از مركز رتبه‌بندي فعالان اقتصادي

نايب رييس اتاق بازرگاني ايران گفت: برخلاف هجمه‌ها و حمله‌هاي صورت گرفته نسبت به مركز رتبه‌بندي اتاق، بايد گفت كه فعاليت‌هاي صورت گرفته براي رتبه‌بندي فعالان اقتصادي توسط اتاق بازرگاني نه‌تنها غيرقانوني نيست، بلكه تكليف تصريح شده قانوني و در راستاي وظايف و ماموريت‌هايي است كه قانونگذار به اتاق بازرگاني محول كرده است. حسين سلاح‌ورزي افزود: بر اساس جزء ۴ بند الف ماده ۴ قانون اصلاح قانون حداكثر استفاده از توان توليدي داخل، قانون اتاق بازرگاني ايران را موظف كرده است كه نسبت به رتبه‌بندي فعالان اقتصادي و بنگاه‌ها و اعلام ليست رتبه‌بندي آنها اقدام كند.

ايران به كدام كشورها نيروي كار اعزام مي‌كند؟

بر اساس اطلاعيه معاونت توسعه كارآفريني و اشتغال وزارت كار، يك موسسه مشاوره شغلي و كاريابي خارجي به عنوان صاحب امتياز دفتر هدايت و حمايت از نيروي كار ايراني در كشور دانمارك، با فراهم كردن زمينه‌هاي لازم براي اعزام نيروي كار به تعداد ۵۰۰ نفر به كشورهاي حوزه اسكانديناوي (دانمارك، سوئد، فنلاند و نروژ) از متقاضيان كار در كشورهاي مذكور ثبت‌نام به عمل مي‌آورد. اعزام نيروي كار در گروه‌هاي شغلي «پرستاري و پيراپزشكي»، «پزشكي و دندانپزشكي»، «فني و مهندسي» و «خدمات» خواهد بود. متقاضيان مي‌توانند جهت اطلاع از شرايط و ضوابط پذيرش و ثبت‌نام در هر يك از گروه‌هاي مذكور به سامانه كاريابي‌هاي خارجي به نشاني: https: //forec.mcls.gov.ir مراجعه كنند. بر اساس اين اطلاعيه، ثبت‌نام به منزله پذيرش براي اعزام نيست.

ظرفيت ۱۰۰ ميليارد دلار صادرات به همسايه‌ها را داريم حتي در تحريم

حميد زادبود، رييس سازمان توسعه تجارت ايران با بيان اينكه همه مشكلات كشور ناشي از تحريم نيست و يكي از عمده‌ترين نقايص اقتصاد ما، ساختاري است گفت: ساختار اقتصادي ما صادرات‌محور نيست. رييس سازمان توسعه تجارت ايران كشور‌هاي همسايه را مهم‌ترين مشتريان صادراتي ايران در دوران تحريم خواند و گفت: در اين شرايط تمركز ما در صادرات روي همين كشور‌هاي همسايه بوده و براي اين منظور مطالعاتي نيز انجام شده است.در واقع ما امكان صادرات سالانه 100 ميليارد دلار به همسايگان را داريم.

حل مشكل استارت‌آپ‌ها با كمك قوه قضاييه

محمدحسين سلاح‌ورزي، رييس سازمان ملي كارآفريني اعلام كرد: در جريان جلسات اين سازمان با مسوولان قوه قضاييه بنا شده مشكلات مربوط به استارت‌آپ‌ها و شركت‌هاي فعال در حوزه نوآوري و فناوري اطلاعات به آنها ارايه شده و برنامه‌ريزي در مسير برطرف كردن آنها آغاز شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون