• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4530 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۷ آذر

گره خوردن داستان اتلتيكو و سيمئونه

الچولو و سرخ‌پوست‌ها در بحران

اتلتيكو مادريد يك‌سال پيش از حضور سيمئونه، فصل را در رده هفتم جدول به پايان رساند و فصل قبل‌تر آن، كارش را در رده نهم به اتمام رسانده بود. روخي‌بلانكوس، تا پيش از اينكه با راسينگ كلاب مذاكره كند و سيمئونه را به ويسنته كالدرون بياورد، باشگاهي رو به پيشرفت در فوتبال اسپانيا بود و موفق شده بود يك‌بار فاتح ليگ اروپا شود. اما با حضور الچولو، همه‌ چيز عوض شد. فصل اول حضور سيمئونه مصادف شد با اوج‌گيري اتلتيكو در اسپانيا و اروپا و اين مرد آرژانتيني در اولين فصل حضورش در مادريد، قهرماني ليگ اروپا را براي اين تيم به ارمغان آورد. اتلتيكو تابستان سال 2012 در سوپرجام اروپا چلسي را گل‌باران كرد و خط و نشاني جدي براي تيم‌هاي اروپايي گرفت. حضور الچولو در مادريد، سرمايه‌گذاري منطقي مالك‌هاي اين تيم و همچنين استعدادياب‌هاي فوق‌العاده باشگاه، همه ‌چيز را متحول كرد. سيمئونه در دومين فصل حضور تيمش را در لاليگا سوم كرد و در سومين فصل بود كه همه‌ چيز به ثمر نشست و اتلتيكو به سلطه رئال و بارسا بر لاليگا پايان داد و در ديداري دراماتيك با شكست بارسا موفق به قهرماني در فوتبال اسپانيا شد. اين نخستين قهرماني باشگاه بعد از حدود بيست سال بود. همان سال اتلتيكومادريد بعد از 40 سال به فينال ليگ قهرمانان رسيد و در واپسين دقايق قهرماني را از كف داد تا تمام اروپا بداند كه غول جديدي در اين قاره ظهور كرده است. اتلتيكو دو سال بعد دوباره موفق شد به فينال ليگ قهرمانان برسد و اين‌بار هم مقابل رئال مادريد شكست خورد.

در دوران حضور هشت ساله الچولو در مادريد، اتلتيكو از يك تيم متوسط تبديل به يك باشگاه بزرگ بين‌المللي شده است. آنها ورزشگاه كوچك قبلي را ترك كردند و به واندا مترو پوليتانو رفتند كه يكي از مدرن‌ترين و بهترين ورزشگاه‌هاي جهان است. ديگو سيمئونه به پاس خدمات ارزشمند و نقش بي‌بديلش در موفقيت‌هاي تيم، دستمزدي چهل ميليون يورويي دريافت مي‌كند. اين دستمزد، دوبرابر از دستمزد گوارديولا كه نزديك‌ترين تعقيب‌كننده او در گرفتن دستمزد محسوب مي‌شود، بيشتر است. اما اين فصل به نظر مي‌رسد هيچ چيز مطابق ميل سيمئونه و باشگاه پيش نمي‌رود. سرخ‌پوست‌ها در جدول لاليگا به رده ششم سقوط كرده‌اند و جمعه‌شب از پس بردن ويارئال هم برنيامدند.

اتلتيكو بعد از فروش آنتوان گريزمن و مشكلاتي كه اين انتقال براي تيم ايجاد كرد، هنوز موفق به پر كردن جاي خالي مهاجم فرانسوي نشده. علاوه بر اين، ديه‌گو گودين هم بعد از سال‌ها حضور در قلب دفاع از تيم رفته و به نظر مي‌رسد نقش او در حفظ استحكام خط دفاعي تيم بسيار مهم بوده. اوضاع در اتلتيكو به ‌قدري به هم ريخته است كه سيمئونه مجبور شده به هواداران تيم توضيح بدهد كه باشگاه در حال سپري كردن دوران گذار است. او دو هفته پيش بعد از شكست مقابل بارسلونا گفت: « بايد بدانيد كه ما در دوره گذار خود هستيم و خواستار صبر و آرامشيم. من هم صبور نيستم، اما بايد تغييرات بزرگي كه در تيم صورت گرفته را در نظر بگيريم و اين به زمان احتياج دارد. در حال پيشرفت هستيم و نوع بازي تيم بهتر شده اما مشكل گلزني داريم.» اتلتيكو به وضوح به تيمي هجومي‌تر تبديل شده و به نظر مي‌رسد براي جلب هواداران بين‌المللي بيشتر به دنبال بالا بردن سطح كيفيت بازي تيم‌شان و زيبا بازي كردن هستند. بايد ديد سيمئونه مي‌تواند از اين دوره گذار هم مانند دوره قبلي با موفقيت عبور كند و تيمش را تبديل به تيمي پرطرفدار در جهان بكند يا خير. فعلا همه‌ چيز در ابتداي مسير است و اتلتيكو يك نيم‌فصل فرصت دارد تا جايگاهش را در جدول لاليگا پس بگيرد. سرنوشت صعود اتلتيكو از ليگ قهرمانان هم به هفته آخر و اما و اگر كشيده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون