• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4531 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۸ آذر

ادامه از صفحه اول

گزارش به ملت

بنابر اصل 44 قانون آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي در موارد اضطراري مي‌توان با تشكيل كميسيوني ويژه متشكل از 15 نفر از نمايندگان مجلس به انتخاب صحن، نسبت به بررسي ابعاد حادثه اقدام كرد. حال آنكه علي‌رغم رويدادهاي مختلف سياسي و اجتماعي در سال‌ها و دهه‌هاي گذشته، يكي از مهم‌ترين اتفاق‌ها همين حوادث آبان‌ماه 98 بوده و از آنجا كه هيچ نهاد رسمي حاضر به پذيرش مسووليت اتفاق‌هاي اخير نشده، شايد مجلس بتواند با ورود به اين پرونده، نسبت به تهيه و تدوين گزارشي كامل از طريق نهادهاي ذي‌ربط اعم از قوه قضاييه، دولت و نهادهاي امنيتي و نظامي اقدام كند. متاسفانه چنان فضايي بر كشور حاكم بود و مسائل به‌طور شفاف به اطلاع شهروندان نرسيد كه مردم و ما نمايندگان مجلس در بهت و حيرت هستيم. به هر حال از ميان نهادهاي مختلف حاكميتي، مجلس از بيشينه ارتباط با شهروندان برخوردار است و ما وظيفه داريم كه پاسخگوي ملت باشيم. به اين اعتبار، اميدواريم با ياري نمايندگان از طيف‌ها، جناح‌ها و فراكسيون‌هاي مختلف و همراهي عمومي در مجموعه حاكميت گزارشي جامع و دقيق از علل و روند حوادث آبان‌ماه 98 تهيه كنيم و در مدت نسبتا كوتاه باقي مانده تا پايان كار مجلس دهم، به ملت گزارش دهيم.

 

استراماچوني غافلگير مي‌كند

استراماچوني موفق شده بود بعد از 1310 روز استقلال را به صدر جدول برساند و اولين سرمربي خارجي تاريخ آبي‌ها بود كه موفق شد به اين مهم دست يابد. هواداران استقلال در شوك فرو رفته‌اند و باور نمي‌كنند تيمي كه اينقدر خوب نتيجه گرفته، اين‌ طور به يك‌باره به خاك سياه بنشيند. دليل فسخ قرارداد استراماچوني با استقلال، پرداخت نشدن مطالبات اين مربي و كادر فني‌اش عنوان شده و مطابق قوانين فيفا، بعد از دو ماه ديركرد در اجراي تعهدات، مربي‌ها مي‌توانند قراردادشان را به صورت يك‌طرفه فسخ كنند.

باشگاه استقلال و مديران آن معتقدند دليل ديركرد در پرداخت مطالبات استراماچوني، تحريم بانك‌هاي ايراني و موانع بسيار انتقال پول به حساب‌هاي خارجي است. در يك سال اخير مربي‌هاي خارجي ديگري مانند برانكو ايوانكوويچ، مارك ويلموتس، كارلوس كي‌روش و وينفرد شفر مشكل دريافت دستمزد داشته‌اند و برانكو و ويلموتس به همين دليل قراردادهاي‌شان را با پرسپوليس و تيم ملي فسخ كردند. صبر گابريل كالدرون هم سرآمده و بعيد نيست به زودي او هم با اقدامي مشابه استراماچوني، پرسپوليس را در ميانه راه رها كند. بايد از مديران فدراسيون فوتبال و باشگاه‌ها پرسيد زماني كه مي‌دانند انتقال پول به خارج از كشور با سختي‌هاي زيادي همراه است، چرا خودشان را وارد اين چالش مي‌كنند؟ چه كسي پاسخگوي احساسات هواداران استقلال است كه بعد از سال‌ها روياي قهرماني را در سر مي‌پروراندند و حالا مي‌بينند سرمربي محبوب‌شان به دليل بي‌كفايتي مديران و مشكلات انتقال پول، شب بازي با پيكان آنها را رها كرده است؟ هواداران استقلال حتي زماني كه تيم‌شان پنج گل به صنعت نفت زد، شعار «حيا كن رها كن» سر مي‌دادند و از فتحي مي‌خواستند استعفا بدهد. فتحي در دوران مديريتش در استقلال فجايع بسياري به بار آورده و هواداران دل‌شان با او صاف نيست. يكي از مهم‌ترين مشكلات آنها صادق نبودن اين مدير است. استراماچوني جمعه شب قراردادش را فسخ كرد و مدير اين تيم شنبه شب قول ماندگاري او روي نيمكت تيمش را مي‌دهد. در مورد ماندن پاتوسي و برخي ديگر از ستاره‌هاي تيم هم فتحي با هواداران صادق نبود. گويا مديران فوتبال ايران تنها نوك بيني‌شان را مي‌بينند و به فكر رفع مشكلات روزانه‌شان هستند. استقلال ده‌ها پرونده در فيفا دارد و معلوم نيست هزينه فسخ قرارداد با شفر را قرار است چطور تامين كنند، اما مديران اين تيم با مربي و كادر فني ايتاليايي كه در مجموع بيش از 2 ميليون يورو دستمزد مي‌گيرند، قرارداد امضا كرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون