• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4535 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۳ آذر

خبر كوتاه

خريد ۳۵۰ دستگاه ماشين‌آلات راهداري از هپكو

عبدالهاشم حسن نيا، معاون وزير راه و شهرسازي از خريد ۳۵۰ دستگاه ماشين‌آلات راهداري از كارخانه هپكو توسط سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي خبر داد.

 

خسارت به مشاغل و رشد اقتصادي جهان با افزايش موانع تجاري

سازمان تجارت جهاني اعلام كرد: بيش از 100 محدوديت جديد تجاري كه در سال منتهي به نيمه اكتبر اعمال شده است، بر كالا و خدماتي به ارزش 747 ميليارد دلار تاثير گذاشته كه بالاترين ميزان براي مدت 12 ماهه از سال 2012 به شمار مي‌رود.

رشد26،1درصدي پايه پولي

حجم نقدينگي در مردادماه سال 98 با 26.1 درصد افزايش به عدد 2076 هزار و 590 ميليارد تومان رسيده است.

وضعيت گوشت قرمز، سفيد شد

رييس شوراي تامين دام كشور با تاكيد بر اينكه وضعيت بازار گوشت قرمز در كشور سفيد است، گفت: نرخ گوشت قرمز براي مصرف‌كنندگان متعادل شده و از ماه گذشته تاكنون كاهش ۱۰ تا ۱۵ هزار توماني داشته است. اما بازار براي دامداران داخلي خوب نيست. منصور پوريان با اشاره به هشدار سازمان دامپزشكي درباره انفجار بيماري در تراكم بالا در دامداري‌هاي كشور اظهار كرد: در تراكم بالاي دام در دامداري‌ها احتمال انفجار بيماري و رخداد مشكل بهداشتي بسيار بالا مي‌رود و اين موضوع يك امر طبيعي است.

سنگ‌ها را از جلوي پاي صادركنندگان خواهيم برداشت

قائم‌مقام وزير صنعت، معدن و تجارت، صدور برخي بخشنامه‌هاي دولتي را پاسخ به‌هنگام به متغيرهاي بيروني ناشي از تحريم دانست و گفت: تلاش داريم تا سنگ‌ها را از جلوي پاي صادركنندگان ‌برداريم. حسين مدرس خياباني با اشاره به شرايط خاص ارزي كشور در سال گذشته و به‌تبع آن، محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هايي كه از سوي دولت در قالب بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها پيش روي تجار و صادركنندگان كشور قرار گرفته است، افزود: منشا بسياري از اين محدوديت‌ها و بخشنامه‌هايي كه فعالان اقتصادي از آن به تحريم داخلي تعبير مي‌كنند، فشارهاي بيروني است؛ اين در حالي است كه پاشنه آشيل اتكاي منابع دولت براي اداره كشور، ارز است و بنابراين دولت مجبور بود كه نه تنها تخصيص ارز براي واردات را مديريت كند، بلكه ارز حاصل از صادرات را نيز تحت كليد خود داشته باشد تا بتواند از آن براي تامين نيازهاي ارزي كشور بهره‌برداري كند.

 

اتحاديه اروپا تحريم اقتصادي روسيه را 6 ماه ديگر تمديد كرد

يك مقام ارشد اتحاديه اروپا گفت: اين اتحاديه تحريم‌هاي اقتصادي روسيه را كه به علت مناقشه بر سر اوكراين اعمال كرده بود براي 6 ماه ديگر تمديد كرد.

 

فائو درباره وضعيت سوءتغذيه در منطقه آسيا و اقيانوسيه هشدار داد

سازمان خواربار و كشاورزي ملل متحد (فائو) در تازه‌ترين گزارش خود با اشاره به شيوع گسترده سوءتغذيه در منطقه آسيا و اقيانوسيه، تاكيد دارد كه براي به‌صفر رساندن گرسنگي طي دهه آتي، لازم است كه هر ماهه 3 ميليون نفر از ساكنان منطقه آسيا و اقيانوسيه از سوءتغذيه رهايي يابند.

 

بانك مركزي امريكا اين بار نرخ بهره را كاهش نداد

فدرال رزرو امريكا بالاخره به كاهش اخير نرخ بهره پايان داد و در بيانيه‌اي اعلام كرد كه اقتصاد قوي و همچنين شرايط مناسب بازار كار ما را به اين تصميم رساند كه كاهش نرخ بهره را ادامه ندهيم. فدرال رزرو امريكا در سال جاري سه بار نرخ بهره را در اين كشور كاهش داده بود.

ايران‌اير در صدر بيشترين پروازهاي تاخيردار مهر ۹۸

بر اساس آمار سازمان هواپيمايي كشوري در مهرماه امسال 16 ايرلاين داخلي 5313 پرواز را از فرودگاه مهرآباد انجام داده‌اند كه از اين تعداد 1887 پرواز تاخيردار بوده است. هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران در ماه مورد اشاره با 847 پرواز بيشترين پرواز را انجام داده و پويا اير با 48 پرواز كمترين پرواز را انجام داده‌اند. اين 2 ايرلاين همچنين بيشترين و كمترين پرواز تاخيردار را به ترتيب با 281 و 10 پرواز به نام خود ثبت كرده‌اند. پس از ايران‌اير شركت‌هاي هواپيمايي آسمان، ماهان و زاگرس به ترتيب با 609 پرواز، 598 پرواز و 556 پرواز به ترتيب در رده‌هاي دوم تا چهارم بيشترين پرواز قرار دارند. هواپيمايي آسمان در مهر 226 پرواز تاخيردار، ماهان 232 پرواز تاخيردار و زاگرس 202 پرواز تاخيردار در مهرماه داشته‌اند. هواپيمايي آتا و ايرتور نيز به ترتيب 481 و 282 پرواز را طي مهرماه امسال در فرودگاه مهرآباد انجام داده‌اند.

آخرين وضعيت نيشكر هفت‌تپه از زبان مديرعامل اين شركت

مديرعامل شركت كشت و صنعت نيشكر هفت‌تپه گفت: اعتصاب و اعتراض‌هاي كارگري كه مدت۷۰ روز در شركت كشت و صنعت نيشكر هفت‌تپه ادامه داشت، خسارت مالي سنگيني به اين شركت توليدكننده شكر در كشور وارد كرده‌است. اميد اسدبيگي بيان داشت: توقف فعاليت در شركت كشت و صنعت نيشكر هفت‌تپه در مدت بيش از ۲ ماه موجب توقف توليد و بهره‌برداري در اين شركت شد و خسارت مالي زيادي به شركت وارد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون