• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4539 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۷ آذر

از برگزيدگان جشنواره سينما حقيقت تا بازسازي موزه هنرهاي معاصر

سخنراني استاد اميرخاني در نمايشگاه خوشنويسي

گروه فرهنگي

 

 

نمايش در محراب

كارگاه «مشق حركت در آيين‌هاي نمايشي ايران» با همكاري اداره كل هنرهاي نمايشي، جشنواره نمايش‌هاي آييني و سنتي و مجموعه تئاتر محراب كار خود را آغاز مي‌كند. اساتيد نمايش‌هاي ايراني، آيين‌هاي نمايش اقوام مختلف را به شركت‌كنندگان حاضر در اين رويداد آموزش مي‌دهند. «مشق حركت در آيين‌هاي نمايشي ايران» كارگاهي چند بعدي بوده كه يكي از اهداف آن اجراي يك اثر توليدي در جشنواره نمايش‌هاي آييني و سنتي پيش‌رو به شمار مي‌آيد. همچنين در اين رويداد قرار است روي آيين‌هاي نمايشي اقوام ايران پژوهش‌هايي صورت گيرد كه حاصل آن در جشنواره نمايش‌هاي آييني و سنتي رونمايي مي‌شود. علاقه‌مندان به حضور در اين كارگاه مي‌توانند در ساعات اداري با شماره 09385709772 تماس بگيرند .

اعلام برگزيدگان جشنواره حقيقت

شامگاه دوشنبه سيزدهمين جشنواره بين‌المللي سينماحقيقت برگزيدگان خود را شناخت و مستندهايي با سوژه‌هاي متنوع از مذهبي تا ورزشي موفق به كسب جوايز شدند. جايزه بهترين كارگرداني فيلم مستند كوتاه به شهابي‌نژاد براي فيلم «آبشار»، جايزه بهترين كارگرداني مستند نيمه بلند نيز به مرتضي پايه‌شناس براي فيلم «گلوله‌باران» تعلق‌ گرفت و جايزه بهترين كارگرداني مستند بلند به محسن استاد علي براي «خسوف» اهدا شد. جايزه بخش هنر و تجربه به صورت مشترك به فيلم‌هاي «خط باريك قرمز» به كارگرداني فرزاد خوشدست و «جايي براي فرشته‌ها نيست» به كارگرداني سام كلانتري اهدا شد.

وضعيت بازسازي موزه هنرهاي معاصر

به گفته رييس موزه هنرهاي معاصر تهران، در فرآيند بازسازي اين موزه، آثار از گنجينه به بيرون منتقل شده‌اند تا بازسازي و گسترش اين بخش آغاز شود. با گذشت بيش از يك‌سال از آغاز فرآيند بازسازي موزه هنرهاي معاصر تهران، احسان آقايي، رييس موزه هنرهاي معاصر تهران درباره فرآيند خروج آثار از گنجينه اين موزه به ايسنا چنين توضيح مي‌دهد: همچنان در مراحل اتمام پروسه انتقال آثار گنجينه هستيم كه تقريبا تمام شده و به مراحل پاياني رسيده است. او درباره زمان احتمالي پايان پروژه بازسازي اين موزه نيز اظهار كرد: تا زماني كه به مرحله‌اي برسيم كه بتوانيم تخمين بزنيم، نمي‌توانم زمان دقيق را اعلام كنم؛ براي اينكه ممكن است بار ديگر اذهان علاقه‌مندان به اين موزه مشوش شود.

آثار خوشنويسان

در هشتمين گام

هشتمين نمايشگاه گروهي آثار استادان، مدرسان و فارغ‌التحصيلان انجمن خوشنويسان ايران در تهران روز جمعه (۲۹ آذرماه) در نگارخانه فرهنگسراي بهمن افتتاح مي‌شود. در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه كه از ساعت ۱۶ و در راستاي اجراي جلسات فرهنگي و هنري اين انجمن و همايش متولدين فصول (استادان و مدرسان شعبه) برگزار مي‌شود، جمعي از استادان شوراي عالي، مدرسان و فارغ‌التحصيلان انجمن خوشنويسان و علاقه‌مندان هنر خوشنويسي حضور دارند. سخنراني استاد غلامحسين اميرخاني (چهره ماندگار عرصه خوشنويسي كشور) و اعضاي شوراي عالي اين انجمن به همراه رونمايي از كتاب «خيام» از محمدصادق احدپور از بخش‌هاي اصلي اين مراسم است .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون