• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4542 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ دي

«آواتار» باز هم صدرنشين مي‌شود؟

كامرون هنوز اميدوار است

بهار سرلك

 

 

جيمز كامرون، فيلمساز كانادايي از اينكه اجازه داده است فيلم «انتقامجويان: پايان بازي» دوران اوج خود را به عنوان پرفروش‌ترين فيلم در گيشه‌هاي سراسر جهان سپري كند، خوشحال است.

به گزارش ايندي‌واير، اما اين گفته كامرون به اين معني نيست كه او در پي احياي ركوردي در گيشه است. در مصاحبه‌اي كه روزنامه
USA Today به مناسبت دهمين سالروز اكران «آواتار» با اين كارگردان ترتيب داده، كامرون گفته است؛ انتظار دارد پيش از شروع نمايش «آواتار 2» در دسامبر 2021، فيلم حماسي و علمي-تخيلي سه‌بعدي‌ »آواتار 1» با اكران در سينماهاي بين‌المللي ركورد گيشه را دوباره به دست گيرد.

كامرون درباره اينكه «آواتار»، فيلم «انتقامجويان: پايان بازي» را در گيشه پشت‌سر مي‌گذارد، گفته است: «به نظرم قطعا اين اتفاق مي‌افتد. اما بگذاريد فرصتي هم به «پايان بازي» بدهيم و سينما رفتن مردم را قدر بدانيم.»

«آواتار» 18 دسامبر 2009 روي پرده رفت و از علاقه مردم به جلوه‌هاي بصري و ارايه فيلمي سه‌بعدي نهايت استفاده را كرد تا با فروش
2 ميليارد و 780 ميليون دلار پرفروش‌ترين فيلم تاريخ سينما نام بگيرد. «آواتار» نزديك به يك دهه اين ركورد را نگه داشت تا اينكه تابستان امسال «انتقامجويان: پايان بازي»، محصولي سودآور از جهان سينمايي مارول با 2 ميليارد و 790 ميليون دلار اكرانش در سينماهاي سراسر جهان را به اتمام رساند. كامرون معتقد است تفاوت رقم‌هاي ميان اين دو اثر پرفروش آن‌قدر ناچيز است كه نمي‌توان در نظرش گرفت. كامرون مي‌گويد: «حالا كه مسير صعب‌العلاج را طي مي‌كنم نمي‌خواهم با تبريك گفتن، حقه‌باز به نظر برسم. اما آنها فقط يك‌چهارم درصد از ما فاصله گرفتند. صبح كه در راه اينجا رانندگي مي‌كردم اين فاصله را حساب كردم. فكر كنم حسابدارها به آن خطاي گرد
كردن مي‌گويند.»

آيا ديزني بايد «آواتار» را به سينماها بازگرداند تا علاقه مردم به دنباله آن را كه سال 2021 روي پرده مي‌رود، برانگيزاند؟ البته اين اقدام حمايت مالي آن‌چناني براي اينكه فيلم كامرون به جايگاه پرفروش‌ترين فيلم جهان بازگردد، نمي‌خواهد. اين فيلمساز همين سپتامبر از درخشش «پايان بازي» در سطح بين‌المللي تجليل كرده بود حتي اگر به اين معنا باشد كه او ديگر در صدر جدول برترين فيلم‌هاي گيشه تاريخ نباشد.

آن زمان كامرون به «ددلاين» گفته بود: «اين فيلم به من اميدواري مي‌دهد. «انتقامجويان: پايان بازي» مدركي است كه اثبات مي‌كند مردم هنوز به سينما مي‌روند. ترسي كه از ساخت «آواتار 2» و «آواتار 3» دارم اين است كه شايد بازار آن‌قدر عوض شده باشد كه ديگر به سادگي امكان اينكه مردم از رفتن به سالني تاريك كه يك مشت غريبه آنجا نشسته‌اند و مي‌خواهند چيزي را تماشا كنند، هيجان‌زده نشوند.»

دنباله «آواتار» 12 سال بعد در تاريخ هفدهم دسامبر 2021 روي پرده مي‌رود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون