• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4543 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲ دي

محققي تمام، عارفي مهذب

8- عالمي متفكر، عقلگرا، اهل شهود، داراي احساسات لطيف هنري و عارفي مهذب و واصل بود، به خوبي مي‌توانست تلفيق و سنتزي زيبا ميان عقل و عشق برقرار سازد همزمان به دو ساحت مهم عقل و عشق، عرفان و فلسفه توجه داشت.

9- انساني درويش، قانع، گريزان از مطامع مادي بود، علي‌رغم مريضي‌هاي متعدد خوش‌روحيه و اميدوار به فضل رحمان بود، همواره در جمع‌ها اميدواري و انگيزه براي تلاش در جهت بهبود امور اجتماعي، امور اخلاقي و جد و جهد علمي ايجاد مي‌كرد. اندیشمندی بود که داس اجل در اوج پختگی فکری و روحی حیات پر بار ظاهری او را قطع کرد و دوستان و شاگردانش را در غم فراغ او داغدار نمود.

10- عالم و متفكري حساس به وضعيت اقتصادي و اجتماعي انسان‌ها بود، به عدالت اجتماعي و توجه ويژه به اقشار و طبقات ضعيف و محروم جامعه و تلاش براي كاستن از درد و رنج آنها از طريق ارائه طرح‌ها و ايده‌هاي اقتصادي، حقوقي و قانوني بسيار مفيد و كوشا بود. او به برابري انسان‌ها و ضرورت تامين زندگي مناسب همه طبقات خصوصا طبقات مستضعف و محروم جامعه عنايتي ويژه داشت، سوسياليسم را به عنوان يك ‌آرمان اخلاقي و اجتماعي قلمداد مي‌كرد براي تحقق آن همواره تلاش و جهد علمي و عملي را مبذول مي‌كرد. اين موارد دهگانه بخشي از ويژگي‌هاي نادر مردي بزرگ و انديشمند بود كه در اين كوتاه‌نوشت به اجمال مورد بررسي قرار گرفته است.

روحش شاد و طريقش پررهرو باد

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون