• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4543 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲ دي

خبرخوان

ضعيف و ضعيف‌تر؛ روند اقتصاد جهان در سال ۲۰۱۹

صندوق ‌بين‌المللي پول در بررسي روند اقتصاد ۲۰۱۹، ايران را يكي از اقتصادهاي بزرگي دانسته كه ضعف اقتصاد آن به دليل تنش‌هاي سياسي، باعث كند شدن روند اقتصاد جهان شده است. اين نهاد بين‌المللي مي‌نويسد: «فشارهاي بيشتري نيز بر اقتصاد جهان از ضعف اقتصادهاي بزرگ نوظهور مانند برزيل، هند، مكزيك و روسيه وارد شد. استرس‌هاي ناشي از بدتر شدن اوضاع اقتصاد كلان به دليل سخت‌تر شدن شرايط مالي (آرژانتين)، تنش‌هاي ژئوپوليتيكي (ايران) و آشوب‌هاي اجتماعي (ونزوئلا، ليبي، يمن) اين تصوير آشفته از اقتصاد جهان را شكل دادند.»

مجوز استفاده از ۴۵ هزار ميليارد تومان از صندوق توسعه ملي

سازمان برنامه و بودجه با اشاره به مجوز رهبر معظم انقلاب براي برداشت از منابع صندوق توسعه ملي اعلام كرد: ‌حداكثر تا سقف ۴۵ هزار ميليارد تومان از اين منابع امسال براي پرداخت‌هاي اجتناب‌ناپذير و جبران كاهش منابع درآمد نفتي نسبت به ارقام پيش‌بيني شده در حال استفاده است كه به اشتباه به عنوان استقراض از بانك مركزي و تزريق نقدينگي تلقي مي‌شود.

 

رشد 24 درصدي متوسط اجاره‌بهاي مسكن در تابستان

مركز آمار نتايج اطلاعات قيمت و اجاره مسكن در نقاط شهري كشور در تابستان 98 را در حالي منتشر كرد كه بر اساس اين گزارش نرخ اجاره‌مسكن نسبت به فصل مشابه سال قبل 24.9 درصد افزايش داشته است. براساس اين گزارش، متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه 3 درصد وديعه پرداختي براي اجاره يك مترمربع زيربناي مسكوني معامله‌شده از طريق بنگاه‌هاي معاملات ملكي در سطح كل كشور 135011 ريال با ميانگين مساحت 99 مترمربع و متوسط عمر بناي 13 سال بوده است كه نسبت به فصل قبل 6.7 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 24.9 درصد افزايش داشته است.

 

۲.۷ هزار ميليارد تومان كالاي قاچاق كشف شد

در ۹ ماهه نخست سال ۹۸ ميزان كالاي قاچاق كشف شده 7/2 هزار ميليارد تومان است كه در اين بين مواد مخدر كشف‌شده توسط ماموران گمرك ۴۸۰ تن و ۵۸۶ كيلوگرم بوده است در اين ميان، پيش‌ساز مواد مخدر صنعتي در صدر كشفيات قرار داشته است. در مجموع، ميزان كشفيات گمرك در حوزه مواد مخدر، در سال جاري نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷، افزايش ۳۹۰ درصدي را نشان مي‌دهد. بررسي آمار كشفيات گمرك بيانگر اين است كه در سال جاري، كشفيات مت آمفتامين (شيشه) در مرزهاي ايران و افغانستان در مقايسه با سال گذشته روند بسيار افزايشي داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون