• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4543 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲ دي

بعد از سيل نوبت به زلزله براي خوزستان رسيد

گروه اجتماعي | در حالي‌كه خوزستاني‌ها هفته قبل درگير آثار و تبعات بارندگي شديد و آبگرفتگي معابر بودند اكنون و در نخستين روز از زمستان تن و بدن‌شان با زلزله لرزيد؛ زلزله‌اي پنج ريشتري سالند دزفول را لرزاند. اين در حالي است كه هنوز آثار فاضلاب و آبگرفتگي‌هاي خيابان‌هاي اهواز و كارون باقي‌ است. با اين وضع معاون عمليات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر از اعزام سه تيم ارزياب اعزام سريع هلال‌احمر به منطقه زلزله‌زده سالند، چم گلك واقع در استان خوزستان
خبر داد.

براساس گزارش‌هايي كه ايرنا منتشر كرده است موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، زمين‌لرزه را به اين شرح گزارش كرده است: راس ساعت 57: 14 دقيقه اول دي 1398 در موقعيت ۳۲.۵۳ شمالي و ۴۸.۷۰ شرقي و عمق ۱۰ كيلومتري زمين، اين زلزله در ۱۳ كيلومتري سالند، ۳۲ كيلومتري دزفول و ۳۴ كيلومتري انديمشك رخ داده است. ساعت 14 و 41 دقيقه نيز زلزله ۳.۴ ريشتري در سالند دزفول ثبت شد. زلزله پنج ريشتري سالند دزفول در شهرهاي دزفول، انديمشك، شوش و گتوند نيز احساس شده است.

همچنين حامد سجادي، معاون عمليات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر به ايرنا گفت: با كسب خبر وقوع زمين‌لرزه‌اي به بزرگي ۵ در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) در حوالي سالند، چم گلك در استان خوزستان بلافاصله ستاد بحران در مركز كنترل و هماهنگي عمليات سازمان امداد و نجات تشكيل و با برقراري ارتباط تلفني با جمعيت هلال‌احمر استان خوزستان دستورات لازم ستادي براي اعزام گروه‌هاي ارزياب به منطقه زلزله‌زده صادر شد.

او توضيح داد: با اعزام اين سه گروه واكنش سريع امدادي به كانون اين زمين‌لرزه مراحل ارزيابي از خسارات و تلفات احتمالي اين زمين‌لرزه در حال انجام است.

معاون عمليات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر اضافه كرد: هم‌اكنون نيروهاي ارزياب هلال‌احمر از شهرستان دزفول با اعزام به منطقه زلزله‌زده مشغول انجام ارزيابي‌هاي اوليه و ثانويه وقوع اين زمين‌لرزه
هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون