• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4545 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ دي

خبرخوان

فعاليت مركز رتبه‌بندي اتاق بازرگاني ايران متوقف شد

غلامحسين شافعي، رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران در نامه‌اي به رييس سازمان بازرسي كل كشور اعلام كرد: فعاليت مركز ملي رتبه‌بندي اتاق را فعلا متوقف اعلام مي‌كند.

جزئيات نامه ‌نگاري جديد ارزي بانك مركزي با وزارت صنعت

اميرحسين شكوهي، مديركل نظارت ارز بانك مركزي از نامه‌نگاري وزير صنعت با اين بانك به منظور تغيير ارز مورد نياز براي واردات تلفن همراه خبر داد. او در اين خصوص گفت:«با توجه به تغيير گروه كالايي گوشي تلفن همراه به گروه كالايي ٢٣ تامين ارز اين كالا مطابق نامه وزير صنعت از محل ارز سامانه نيما، صادرات و يا سپرده واردكننده بنا به درخواست متقاضي به كليه ارزها امكان‌پذير است.»

نظارت بر بازار كالاهاي اولويت‌دار به صورت هفتگي

سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: در راستاي سياست‌هاي كنترلي و نظارتي و تشديد پيگيري‌ها به منظور آرام‌سازي فضاي بازار در هفته جاري و پيش رو، نظارت و بازرسي بر بازار كالاهايي از قبيل برنج خارجي، لاستيك(به ويژه وانت‌بار)، لوازم يدكي، لوازم خانگي و محصولات فولادي(ورق، ميلگرد، تيرآهن) در اولويت كاري بازرسان اين سازمان و سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت استان‌هاي سراسر كشور قرار گرفته است. در اين ايام سازمان حمايت بر اساس اولويت‌بندي انجام شده و ابلاغ آن به سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت استان‌هاي كشور، رصد و پايش كالاهاي مذكور را در صدر بازرسي‌هاي نظارتي بازرسان استان‌ها قرار داده است.

بازار داخل را صرفا با بگير و ببند نمي‌توان كنترل كرد

حسين مدرس‌خياباني، قائم مقام وزير صنعت با اشاره به اينكه يكي از مسيرهاي توسعه صادرات راه‌اندازي پايانه‌هاي صادراتي است، افزود: بازار داخل را صرفا با بگير و ببند، سهميه‌بندي و قيمت‌گذاري نمي‌توان كنترل كرد.

لوازم‌ خانگي فاقد شناسه‌ كالا از ۱۵ دي قاچاق محسوب مي‌شود

عباس هاشمي، مديركل دفتر صنايع فلزي و لوازم خانگي وزارت صمت گفت: تمامي توليدكنندگان و تشكل‌هاي صنعتي لوازم خانگي توليد داخل تا ۱۵دي‌ماه فرصت دارند كه براي ۸ گروه كالايي خود فرآيند ثبت و اخذ شناسه را انجام دهند و براي كالاهاي خود شناسه دريافت كنند.

تصويب نشدن FATF باعث گراني مواد غذايي مي‌شود

محمد ساماني، عضو هيات رييسه انجمن واردكنندگان مواد اوليه صنايع غذايي گفت: چند شركت كوچك بازرگاني حلقه ارتباطي ما براي تامين مواد اوليه هستند و اين احتمال زياد است كه با عدم تصويب FATF آنها ديگر نتوانند با ما كار كنند در نتيجه تامين مواد اوليه سخت و قيمت آن به ‌شدت بالا خواهد رفت. او افزود: توليد واحدهاي توليدي صنايع غذايي ما كاملا وابسته به واردات است حتي در توليد اقلام ساده‌اي مانند نان و ماست هم ما بايد واردات داشته باشيم. با اين شرايط مخالفت با يك كنوانسيون بين‌المللي كه بيشتر كشورهاي جهان عضو آن هستند، باعث مي‌شود كه بيش از گذشته در جهان منزوي بشويم، عدم پذيرش FATF يك سد ديگر به مشكلات امروز فعالان و توليدكنندگان مواد غذايي اضافه خواهد كرد، ما مجبور شديم از يك اتوبان خارج شويم و در يك كوره راه به مسير خود ادامه دهيم اما اكنون به سمت يك جاده سنگلاخي خواهيم رفت.

پيش ‌بيني ۶ هزار ميليارد اعتبار براي فرهنگ و مذهب

مژگان خانلو، سخنگوي ستاد بودجه ۹۹ با اشاره به اختصاص ۱۵۰ ميليون يورو از صندوق توسعه ملي به صدا و سيما در سال آتي گفت: براي بخش فرهنگ و مذهب در مجموع ۶ هزار ميليارد تومان اعتبار پيش‌بيني شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون