• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4549 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۹ دي

آيا دره فرحزاد قابل پاكسازي است؟

هفته گذشته، طرح ساماندهي دره فرحزاد و جمع‌آوري معتادان خياباني و دستگيري خرده‌فروشان از بزرگ‌ترين مجموعه پاتوق‌هاي مصرف موادمخدر پايتخت اجرا شد.

سردار كيوان ظهيري، رييس پليس پيشگيري پايتخت بعد از اجراي اين طرح از جمع‌آوري
۲۲۰ معتاد خياباني در دره فرحزاد خبر داد و اعلام كرد كه اين محل به بوستان تفريحي تبديل خواهد شد. به گفته ظهيري، طرح پاكسازي دره فرحزاد از معتادان خياباني، با دستور فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، از اول دي‌ ماه به صورت ويژه در دستور كار پليس پيشگيري تهران بزرگ قرار گرفته و اين طرح با همكاري پليس مبارزه با موادمخدر انجام شده است. سردار ظهيري در اين باره افزود: «اين طرح براي اين است كه پليس بتواند امنيت مردم را در اين محل تامين كند و شهروندان بتوانند از اين فضا استفاده كنند.» به گفته اين مقام ارشد انتظامي، در طرح ساماندهي و پاكسازي دره فرحزاد، دستگاه‌هاي برون‌سازماني ازجمله آبفاي تهران، شهرداري منطقه ۲ و شركت گاز هم مشاركت دارند و همچنين با حكم قضايي از ساخت و سازهاي غيرمجاز در اين محل رفع اثر مي‌شود تا اين پارك طبيعي در اين منطقه براي تمام شهروندان قابل استفاده شود. ظهيري يادآور شد كه در حريم رودخانه فرحزاد تصرفاتي اعمال شده بود كه قرار است با حكم قضايي ۹ مورد از تصرفات غيرقانوني رفع اثر ‌شود علاوه بر آنكه روشنايي منطقه هم توسط شركت برق تامين خواهد شد. دره فرحزاد، محدوده وسيعي است كه از فرحزاد تا پونك ادامه دارد و گفته مي‌شود در طول اين رود‌دره، بيش از 10 پاتوق مصرف موادمخدر فعال است كه عملياتي كه ظرف روزهاي گذشته توسط پليس انجام شده، صرفا پاكسازي بخش شمالي رود دره بوده كه بيشترين سفره‌خانه‌ها و رستوران‌هاي سنتي هم در جوار همين بخش داير شده‌اند.

وسعت منطقه و فراواني نقاط پنهان و صعب‌العبور بودن بسياري از بخش‌هاي روددره باعث شده كه خريد و فروش موادمخدر در اين منطقه، از عرف معمول پاتوق‌ها و رد و بدل شدن اوزان كم خارج شده و به مقياس كيلو و تن برسد، ضمن آنكه به‌دليل پنهان شدن كل منطقه زير انبوه درختان كهنسال، اين منطقه محل زندگي بسياري از معتادان خياباني بوده كه در همين محل، زمينگير شده و توان خارج شدن از آن را نداشته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون