• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4549 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۹ دي

خبر

رييس كميته صادرات سنديكاي دارو‌هاي انساني خبر داد

صادرات ۷.۵ ميليون دلاري دارو در نيمه نخست سال ۹۸

مهرداد عليميان، عضو هيات‌مديره سنديكاي صاحبان صنايع دارو‌هاي انساني و رييس كميته صادرات سنديكا با اشاره به رقم صادرات داروي ايران اظهار كرد: در سال ۹۶ كه تحريم‌ها اعمال نشده بود ۸۰ ميليون دلار صادرات دارو داشتيم كه در سال ۹۷ با توجه به محدوديت‌هاي ايجاد شده اين رقم به ۵۰ ميليون دلار رسيد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عضو هيات‌مديره سنديكاي صاحبان صنايع دارو‌هاي انساني افزود: صادرات دارو در ۶ ماه نخست سال ۹۸ به ۷.۵ ميليون دلار رسيد كه اگر بخواهيم خوش‌بينانه تخمين بزنيم تا پايان سال اين رقم به ۱۵ ميليون دلار خواهد رسيد. عليميان همچنين در اين باره گفت: تقاضا براي دارو‌هاي ايراني در بازار‌هايي بين‌المللي وجود دارد اما متاسفانه شاهد آن هستيم كه داروي ما به‌ طور رسمي به كشوري مانند افغانستان صادر نمي‌شود و شاهد قاچاق دارو به افغانستان هستيم كه در اين صورت دولت، گمرك و توليدكننده از داروي فروش رفته در افغانستان سودي نمي‌برند و همه سود دارو به جيب قاچاقچيان مي‌رود. رييس كميته صادرات سنديكاي صاحبان صنايع دارو‌هاي انساني افزود: در قاچاق دارو محصول ايراني ارزان‌ از كشور خارج مي‌شود و به ازاي آن قاچاقچي كالاي ديگري را به قيمت ارزان‌تر وارد بازار مي‌كند و اين مساله از دو وجه به اقتصاد كشور آسيب مي‌زند. او همچنين درباره وضعيت داروي ايراني در منطقه تصريح كرد: اكنون داروي ايراني به كشورهايي چون عراق، سوريه، افغانستان، روسيه، بخشي از كشور‌هاي CIS و امريكاي جنوبي صادر مي‌شود و درخواست‌هاي محرمانه صادرات دارو به برخي كشور‌ها داريم كه به دليل فشار‌هاي امريكايي‌ها نمي‌توانيم اسامي اين كشور‌ها را اعلام كنيم. عضو هيات‌مديره سنديكاي صاحبان صنايع دارو‌هاي انساني تصريح كرد: اگر مسير صادرات دارو باز شود به راحتي مي‌توانيم داروي ايراني را به بسياري از كشور‌ها صادر كنيم.

 

اولين خط مترو بين شهرهاي جديد و كلانشهرها به زودي افتتاح مي‌شود

گروه اجتماعي | حبيب‌الله طاهرخاني، معاون وزير راه ‌و شهرسازي و مديرعامل شركت عمران شهرهاي جديد با بيان اينكه در سطح جهان توسعه حمل‌و‌نقل ريلي مقدم بر توسعه شهرهاي پيراموني است‌‌، گفت: توسعه و توجه به احداث خطوط برقي از آغاز دولت دوازدهم همواره از اولويت‌هاي شركت عمران شهرهاي جديد بوده به ‌طوري كه فقط در خصوص قطار برقي هشتگرد در ۹ ماهه اول سال جاري حدود ۲۰۰ ميليارد تومان از منابع داخلي اين مجموعه براي تكميل اين قطار هزينه شده است.

معاون وزير راه ‌و شهرسازي با ذكر اينكه مترو هشتگرد به خط 5 مترو تهران متصل خواهد شد، گفت: احداث اين خط مترو به طول ۲۵ كيلومتر در مراحل نهايي است و به زودي افتتاح مي‌شود كه با بهره‌برداري كامل اين خط، امكان جابه‌جايي روزانه ۲۵۰ هزار نفر وجود دارد و مي‌تواند نقش بسيار عمده‌اي در كاهش مصرف سوخت و ترافيك آزادراه قزوين-كرج و كرج- تهران داشته باشد. طاهرخاني به ديگر پروژه‌هاي مترو شهرهاي جديد كشور نيز اشاره كرد و گفت: براي دولت اهميت حمل‌ونقل ريلي به ‌اندازه‌اي است كه همزمان با تكميل و بهره‌برداري از متروي شهر هشتگرد، مترو تهران-پرديس، قطار شهر جديد گلبهار به مشهد، بهارستان- اصفهان به ‌طول ۱۵ كيلومتر و فولادشهر-اصفهان به طول ۲۵ كيلومتر نيز در دستور كار قرار دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون