• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4554 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۵ دي

خبر

در جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي ارايه شد

گزارش بانك مركزي و وزير اقتصاد از اقدامات براي ثبات پول و ارز

چهل و چهارمين جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي روز شنبه به رياست حجت‌الاسلام حسن روحاني رييس‌جمهوري و با حضور روساي قواي مقننه و قضاييه و ديگر اعضاي شورا تشكيل شد. به گزارش ايرنا، در آغاز جلسه، با گراميداشت ياد و مجاهدت‌هاي سردار شهيد سليماني، از اعلام موضع معنادار و وحدت‌آفرين اقشار مختلف مردم در محكوم كردن جنايت دولت امريكا قدرداني شد و بر ادامه راه استقامت در مسير عزت و استقلال و پيشرفت كشور تاكيد شد. در اين جلسه، مهم‌ترين مسائل و تحولات اقتصادي كشور مورد بحث و بررسي قرار گرفت. رييس‌كل بانك مركزي با ارايه گزارشي از اقدامات انجام شده براي حفظ ثبات و مديريت بازار پول و ارز كشور، برنامه‌هاي در دست اجراي اين بانك را براي تامين نيازهاي واقعي مردم و واحدهاي توليدي تشريح كرد. همچنين وزير امور اقتصادي و دارايي ضمن ارايه گزارشي از رشد 110درصدي حجم بازار سرمايه در سال جاري، اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار براي تامين ثبات و رشد متناسب با توليد كشور را برشمرد. شوراي عالي با ارزيابي مثبت از حضور فعال صندوق تثبيت بازار سرمايه، اجراي كامل مصوبه قانوني مربوط به سپرده‌گذاري صندوق توسعه ملي در اين صندوق را مورد تاكيد قرار داد. در ادامه جلسه، بانك مركزي، گزارشي از اجراي مصوبه قبلي شوراي عالي در مورد چك‌هاي تضميني بانكي در طول سال گذشته ارايه كرد. شورا باتوجه به آثار مثبت آن در افزايش شفافيت بانكي و مقابله با پولشويي كه موجب شده بيش از 98درصد چك‌هاي تضميني صادر شده، توسط گيرندگان در فرصت معين وصول گردد؛ ضمن تاكيد بر ضرورت تسريع در بررسي لايحه ارايه شده به مجلس، مصوبه قبلي را براي يك سال ديگر تمديد كرد. همچنين سازمان برنامه و بودجه در ادامه پيشنهادهاي خود براي اصلاح ساختاري بودجه، طرح مربوط به مولدسازي دارايي‌هاي دولت را ارايه كرد و پس از بحث و بررسي، ادامه بررسي‌ها در اين مورد، به جلسه آينده موكول شد.

 

گام پنجم كاهش تعهدات برجامي

تا زمان پاسخ قاطع به ترامپ

محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، در توييتر نوشت: «تا اجراي پاسخ قاطع و كوبنده به ترامپ، صدور هر چه سريع‌تر دستور گام پنجم كاهش تعهدات هسته‌اي لازم است.»

ترور نظاميان و مقامات نقض آشكار موازين حقوق بين‌الملل است

معاون حقوقي رييس‌جمهوري، گفت: «ترور فرماندهان نظامي و مقامات رسمي يك كشور، نقض آشكار موازين حقوق بين‌الملل است.»
لعيا جنيدي با تسليت شهادت سردار سليماني و همراهانش در پيامي اعلام كرد: «ترور فرماندهان نظامي و مقامات رسمي يك كشور مستقل عضو ملل متحد توسط دولت امريكا، مصداق بارز تروريسم دولتي عليه ايران و نقض آشكار موازين حقوق بين‌الملل است.» به گزارش تسنيم، او ادامه داد: «سازمان حقوقي دولت با همكاري دستگاه‌هاي ذي‌ربط ابعاد حقوقي موضوع را پيگيري خواهد كرد. باتوجه به انجام عمليات اجرايي ترور در خاك عراق، اين اقدام همچنين نقض حاكميت ملي و تماميت ارضي كشور عراق قلمداد و قابل پيگيري و تعقيب حقوقي از سوي آن كشور نيز هست.»

 

بازار تهران به‌دليل تشييع

شهيد سليماني دوشنبه تعطيل است

احمد كريمي اصفهاني، دبيركل جامعه اسلامي اصناف و بازار گفت: «باتوجه به اينكه بازار در شهرهاي مختلف تعطيل هستند، ما هم تصميم گرفتيم روز دوشنبه همزمان با تشييع پيكر شهيد سليماني تعطيلي سراسري بازار تهران را داشته باشيم.» به گزارش ايلنا، او با بيان اينكه طي جلسه‌ مشتركي كه بين بسيج اصناف، اتاق اصناف ايران و جامعه اسلامي اصناف و بازار برگزار شد علاوه بر تعطيلي روز دوشنبه بازار تهران براي حضور در مراسم تشييع پيكر سردار سليماني تصميم گرفته شد و قرار شد پس از اعلام مراسم يادبودي كه مقام معظم رهبري بناست برگزار كنند، مراسم مهمي را همراه با ائمه جماعات، بازار و اصناف داشته باشيم. دبيركل جامعه اسلامي اصناف و بازار تاكيد كرد: «منتظر اعلام مراسم ايشان هستيم. بعد از آن زمان و مكان مراسم اصناف و بازار اعلام مي‌شود.»

 

امريكايي‌ها

مجبور به ترك منطقه خواهند شد

معاون عمليات سپاه با بيان اينكه انتقام جغرافياي مقاومت بسيار سخت و غيرقابل كنترل خواهد بود، گفت: «پيشي‌بيني مي‌كنم امريكايي‌ها در پي اين انتقام مجبور خواهند بود منطقه را ترك كنند.» به گزارش فارس، سردار عباس نيلفروشان معاون عمليات سپاه در گفت‌وگويي تلويزيوني درخصوص ويژگي‌هاي شخصيتي سردار شهيد سپهبد قاسم سليماني، با بيان اينكه اين شهيد بزرگوار نمونه بارز اشدا علي الكفار و رحماء بينهم بود، گفت: «شهادت سردار سليماني باعث تولد جديدي در محور مقاومت و ملت ايران خواهد شد و بازنده بزرگ آن امريكايي‌ها و صهيونيست‌ها خواهند بود.»سردار نيلفروشان درخصوص برنامه‌ كشورمان براي انتقام خون شهيد سليماني و همرزمانش، گفت: «پاسخ دشمن را قطعا خواهيم داد و زمان اين پاسخ را ما تعيين مي‌كنيم. قاسم سليماني متعلق به جغرافياي اسلامي است و قطعا انتقام جغرافياي مقاومت بسيار سخت و غيرقابل كنترل است و مهار شدني نخواهد بود.» معاون عمليات كل سپاه تاكيد كرد: «پيش‌بيني مي‌كنم امريكايي‌ها در پي اين انتقام مجبور خواهند بود منطقه را ترك كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون