• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4554 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۵ دي

پيدا و پنهان

ريزش متقاضيان مسكن ملي

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: هنوز آمار دقيق تعداد كساني كه از شرايط چهارگانه طرح اقدام ملي مسكن برخوردارند، منتشر نشده اما شواهد و قرائن گوياي آن است كه فرم «ج» درصد بالايي از افراد قرمز است. بعد از انجام مرحله اول نام‌نويسي منتظر ارزيابي شرايط ثبت‌نام‌كنندگان هستيم تا ببينيم شرايط چهارگانه چه كساني احراز مي‌شود. طاهرخاني درباره قيمت تمام شده اين مسكن نيز گفته: با توجه به برآوردهاي اوليه قيمت هر متر مربع مسكن ملي ۲.۵ تا ۳.۵ ميليون تومان است كه با توجه به مكان و موقعيت پروژه‌ها در نقاط مختلف كشور، نرخ‌ها متفاوت است. حدود ۳۰ درصد مبلغ كل به شكل پيش‌پرداخت دريافت مي‌شود و مابقي در بازه‌هاي زماني مشخص و طبق زمانبندي دريافت خواهد شد.

بدهي 1.2 ميليارد دلاري دولت

به صندوق توسعه

ايسنا نوشت: طبق پيش‌بيني‌ها مجموع درآمد نفت و گاز سال آينده ۲۲.۲ ميليارد دلار است كه ۱۸.۲ ميليارد دلار آن از محل صادرات نفت و چهار ميليارد دلار ديگر از صادرات گاز حاصل مي‌شود. از رقم ۲۲.۲ ميليارد دلار ناشي از درآمد نفتي بايد ۳۶ درصد معادل 8 ميليارد دلار به سهم صندوق توسعه ملي اختصاص پيدا كند كه از اين رقم مجوز برداشت ۱۶ درصد آن براي دولت صادر شده كه به عنوان بدهي آن محسوب مي‌شود كه احتمالا در قالب تسهيلات خواهد بود. با تاييد پيشنهاد دولت براي واريز ۲۰ درصد از منابع ناشي از نفت و فرآورده‌هاي آن به صندوق توسعه ملي، دولت مابه‌التفاوت ۱۶ درصدي باقي مانده تا سهم قانوني صندوق را بدهكار مي‌شود كه حدود ۱.۲ ميليارد دلار بدهي جديد در سال ۱۳۹۹ ايجاد خواهد كرد.

9 درصد چك‌ها برگشت خورد

در آبان امسال هفت ميليون و ۶۰۰ هزار فقره چك به ارزش ۸۳۶ هزار ميليارد ريال مبادله شده كه ۶۸۶ هزار فقره آن به ارزش ١٠٠ هزار ميليارد ريال برگشت خورده است؛ يعني معادل ۹ درصد از چك‌ها برگشت خورده كه نسبت به ماه قبلش از نظر تعداد ١١ درصد افزايش يافته است اما از نظر مبلغ ۲.۵ درصد كاهش را نشان مي‌دهد. بيشترين نسبت تعداد چك‌هاي برگشتي به كل چك‌هاي مبادله‌اي در استان‌هاي كهگيلويه و بويراحمد (۱۷.۱ درصد)، چهارمحال و بختياري (١٣ درصد) و خراسان شمالي (۱۲.۹ درصد) بوده و استان‌هاي گيلان (۶.۵ درصد)، يزد (۷.۸ درصد) و البرز (۸.۱ درصد) پايين‌ترين نسبت تعداد چك‌هاي برگشتي به كل تعداد چك‌هاي مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون