• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4556 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۷ دي

مرضيه برومند و جلال‌الدين دري به وقايع اخير واكنش نشان دادند

دولت‌آبادي سرمايه ‌ملي ‌است

گروه فرهنگي

رودررو با سردار

سيدشهاب‌الدين واجدي از هنرمندان فعال و عكاسان ايراني كه تصاوير بسياري از شهيد سپهبد حاج قاسم سليماني ثبت كرده است در برنامه زنده «استوديو هشت» راديو نمايش حضور يافت. واجدي درباره شهيد سپهبد حاج قاسم سليماني گفت: در ۱۵ سال اخير در مقاطعي كه دعوت مي‌شدم به‌خصوص در يادواره‌هاي شهدا، آن بزرگوار حضور داشتند، چراكه به شهدا علاقه‌مند بودند. او ادامه داد: از طرفي در جبهه مقاومت سوريه و عراق براي بحث عكاسي و ضبط اتفاقاتي كه در آنجا رخ مي‌داد و همين‌طور در نبرد با تكفيري‌ها و داعش، چند بار توفيق داشتم خدمت شهيد سردار حاج قاسم سليماني باشم.

هرگز فكر نمي‌كردم كه ايشان به شهادت برسند؛ چراكه حدود ۴۰ سال در نبرد با دشمنان در جبهه‌هاي مختلف حضور داشتند، دشمن سرسخت اسراييل و امريكا بودند و سال‌ها با كساني كه دست نشانده امريكا بودند مبارزه كردند و درنهايت با هدف مستقيم همان دشمن اصلي شيطان بزرگ امريكا به درجه شهادت رسيدند.

دفاع فيلمساز از نويسنده كليدر

نامه اخير محمود دولت‌آبادي كه به مناسبت شهادت سپهبد حاج قاسم سليماني منتشر شد، واكنش‌هاي متنوع و متفاوتي را در پي داشت، جلال‌الدين دري، نويسنده و كارگردان سينما طي مطلبي در واكنش به نامه اين چهره ادبي كشورمان به حمايت از او پرداخته است. كارگردان فيلم سينمايي در نوبت اكران «نرگس مست» در يادداشتي خود نوشته است: «محمود دولت‌آبادي تنها يك نويسنده نيست، سرمايه ملي است. پيرمردي زخم خورده، زندان رفته و بي‌مهري ديده است كه هيچ‌وقت وطن خود را ترك نكرد؛ ماند و نوشت براي همه نسل‌هاي اين سرزمين، آيا قلم به مزدي كرده؟ آيا سرمايه‌اي بر هم زده و جيفه‌اي از اين دوران براي خود و خانواده‌اش اندوخته است.»

عكس‌العمل ‌يك هنرمند به تهديد‌هاي ترامپ

مرضيه برومند با اشاره به اينكه تهديد سايت‌هاي فرهنگي ايران از سوي رييس‌جمهوري امريكا از سر استيصال است، گفت: بهترين جواب به اين تهديدها، همدل و يكپارچه شدن جامعه و به رخ كشيدن فرهنگ‌مان است، همان‌طور كه بسياري از هموطنان با وجود بي‌مهري‌ها و حوادث تلخ گذشته پاي ارزش‌هاي يك شخصيت ملي وطن‌پرست ايستادند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون