• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4556 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۷ دي

آلوارو موراتا جان 4 كوالا را نجات داد

آتش‌سوزي بسيار وسيع و وحشتناك استراليا همچنان ادامه دارد و زبانه‌هاي آتش تا 70 متر رسيده‌اند. آسمان كشورهاي همسايه مثل نيوزيلند سرخ شده و ميليون‌ها تن دي‌اكسيد كربن در اتمسفر زمين پخش شده است. يك ميليون هكتار از اراضي استراليا تخليه شده و بخش گسترده‌اي از اين زمين‌ها كاملا سوخته‌اند. استراليا به دليل اين آتش‌سوزي يكي از تلخ‌ترين دوران تاريخش را سپري مي‌كند و در حال تحمل فاجعه‌اي دهشتناك است. 23 نفر در اين آتش‌سوزي جان‌شان را از دست داده‌اند و نزديك به 500 ميليون جاندار ديگر نيز در آتش سوخته‌اند. انتشار تصاوير قتل‌عام حيوانات به‌وسيله شعله‌هاي آتش يكي از رعب‌آورترين آغازهاي ممكن براي سال ميلادي را رقم زده و مردم جهان با نگراني و استيصال در حال پيگيري اخبار مربوط به اين فاجعه هستند. برآورد شده يك‌سوم جمعيت كوالاهاي استراليا در اين بحران از بين رفته باشند و ساير گونه‌هاي منحصر به‌فرد اين قاره محصور در اقيانوس‌ها نيز وضعيتي نگران‌كننده دارند. تخمين‌ها در مورد از بين رفتن كوالاها براساس درصد زيستگاه‌هاي نابود شده اين حيوان دوست‌داشتني در طبيعت استراليا است. تا فروكش نكردن شعله‌هاي آتش نمي‌توان آمار دقيق از ميزان مرگ و مير حيوانات منتشر كرد، اما مرگ 480 ميليون حيوان در پي آتش‌سوزي‌هاي فصل اخير استراليا قطعي است.

آلوارو موراتا، ستاره اسپانيايي اتلتيكومادريد كه سابقه قهرماني اروپا با رئال‌مادريد و همچنين توپ زدن در تيم‌هايي مثل چلسي و يوونتوس را دارد، همراه همسرش آليس كامپلو و فرزندان‌شان سرپرستي 2 جفت كوالا را برعهده گرفته‌اند. اين زوج كه دنبال‌كنندگان زيادي در اينستاگرام دارند، با انتشار تصاويري از مدارك سرپرستي اين كوالاها و عكس‌هايي از كوالاهاي درگير در آتش‌سوزي، به مخاطبان‌شان اعلام كردند آنها هم مي‌توانند با اختصاص مبلغي به سازمان مربوطه، سرپرستي كوالاهايي را برعهده بگيرند. با اين كار، مردم مي‌توانند هزينه نجات، درمان و نگهداري از كوالاها را بپردازند تا در اين بحران كمكي به امدادگران و محيط‌بانان استراليايي كرده باشند.

تاكنون ۶ ميليون هكتار از جنگل‌هاي جنوب شرقي استراليا سوخته است كه معادل دو برابر مساحت كشور بلژيك يا اندازه كشورهاي گرجستان يا ايرلند است. دماي هوا در برخي شهرهاي استراليا ركورد دما از زمان ثبت رسمي دما در اين شهرها را شكسته و يك فاجعه زيست‌محيطي مهيب رخ داده است. آلوارو موراتا و همسرش آليس كامپلو كه در زمينه مدلينگ فعاليت دارد، از جمله سلبريتي‌هايي هستند كه به اين دست اتفاقات واكنش نشان مي‌دهند و سعي مي‌كنند باتوجه به حجم انبوه مخاطبي كه دارند، براي جلوگيري از تشديد بحران‌ها قدمي برداشته باشند. تاكنون ۱۵۰۰ خانه در مناطق درگير آتش‌سوزي، به خاكستر مبدل شده و امكان افزايش اين آمار وجود دارد. روز گذشته بارش باران باعث شد كمي از شدت آتش‌سوزي كاسته شود و در برخي مناطق زبانه‌هاي آتش كاملا محو شوند. اما مقامات هشدار مي‌دهند كه شعله‌هاي آتش به‌زودي زبانه خواهند كشيد. در همين حال اسكات موريسون، نخست‌وزير استراليا 1.4ميليارد دلار به بازسازي مناطق ويران در دو سال آينده اختصاص داد. روز گذشته در هيچ نقطه‌اي هشدار آتش داده نشده و وضعيت در نيوسات‌ولز به پايين‌تر حد هشدار تنزل كرده است اما مقامات هشدار داده‌اند كه دماي هوا افزايش خواهد يافت و دو آتش بزرگ در ايالت‌هاي ويكتوريا و نيوسات‌ولز ممكن است به هم برسند و آتشي عظيم به‌پا شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون