• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4562 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۴ دي

خبر

دستور فتاح براي امدادرساني به سيل‌زدگان

رييس بنياد مستضعفان از ارسال ۳۰۰ هزار بطري آب معدني، 5 هزار پتو و 5 هزار بسته امدادي شامل اقلام ضروري غذايي و گرمايشي به مناطق سيل‌زده سيستان و بلوچستان خبر داد.

سيدپرويز فتاح با ابراز تاسف از وقوع سيل اخير در برخي استان‌ها و بحراني شدن شرايط در استان سيستان و بلوچستان، دستور اقدام سريع براي ارسال بسته‌هاي امدادي شامل اقلام گرمايشي و غذايي براي مردم سيستان و بلوچستان را صادر كرد.رييس بنياد مستضعفان با اشاره به ارسال 5 هزار بسته امدادي براي سيل‌زدگان استان سيستان و بلوچستان گفت: «با توجه به نيازي كه از سوي دستگاه‌هاي متولي از جمله استانداري، هلال‌احمر و ساير دستگاه‌هاي مربوطه اعلام شد، بنياد مستضعفان، 5 هزار بسته كامل شامل ١۵ قلم مواد غذايي و بهداشتي و گرمايشي از جمله بادگير، چكمه، كنسرو، چراغ قوه، چاي و... را در اختيار دستگاه‌هاي امدادي، گروه‌هاي مردمي و هلال احمر قرار مي‌دهد. همچنين با توجه به برودت هوا و نياز مبرم مردم سيل‌زده سيستان و بلوچستان، 5 هزار تخته پتو نيز در اختيار دستگاه‌هاي امدادي قرار مي‌گيرد تا به صورت فوري براي اين افراد ارسال شود. از سوي ديگر با توجه به عدم دسترسي برخي مناطق سيل‌زده در اين استان به آب آشاميدني سالم، بنياد مستضعفان محموله‌اي شامل ۳۰۰ هزار بطري آب معدني نيز به اين مناطق ارسال خواهد كرد. بنياد مستضعفان آمادگي كامل دارد تا در صورت نياز، ماشين‌آلات سنگيني كه در اختيار دارد را به مناطق سيل‌زده اعزام كند. علاوه بر اين بنياد مستضعفان سيمان و مصالح مورد نياز براي بازسازي اين مناطق را نيز به صورت رايگان تامين خواهد كرد.»

مصرف آنتي‌بيوتيك در ايران ۱۶ برابر استاندارد جهاني

رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، سرانه مصرف آنتي‌بيوتيك در ايران را ۱۴ تا ۱۶ برابر استاندارد جهاني عنوان كرد و گفت: «با مصرف بالاي آنتي‌بيوتيك‌ها به مقاومت‌هاي ميكروبي دامن نزنيم.»به گزارش مهر، عليرضا زالي هشدار داد: «يكي از مهم‌ترين مسائل مبتلا به كشور ما مقاومت در برابر آنتي بيوتيك‌هاست و اگر چنانچه به هر دليلي اثربخشي با آنتي بيوتيك‌ها تحت‌الشعاع مقاومت دارويي قرار گيرد، ساير درمان‌ها باطل است. سرانه مصرف آنتي بيوتيك در ايران ۱۴ تا ۱۶ برابر استاندارد جهاني است به شكلي كه معمولا در هر نسخه‌اي يك مورد آنتي بيوتيك براي بيماران تجويز مي‌شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون