• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4566 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۹ دي

از برگزاري «شب‌هاي جنوب» در نياوران تا بازگشت مادر اژدها به تئاتر

كشف نسخه قديمي ديوان حافظ

گروه فرهنگ

«شب‌هاي جنوب 4» در نياوران برپا مي‌شود

به گزارش مهر، چهارمين دوره رويداد موسيقايي «شب‌هاي جنوب» از 29 دي تا سه‌شنبه اول بهمن با حضور چند گروه مختلف موسيقي در بنياد آفرينش‌هاي هنري نياوران برگزار مي‌شود. پدرام نيك‌سيرت در بخشي از صحبت‌هايش درباره رپرتوار انتخابي رويداد «شب‌هاي جنوب ۴» بيان كرد: ما فكر مي‌كرديم در اين شرايط برگزاري رويداد شب‌هاي جنوب ۴ شدني نباشد. وقتي بيشتر فكر كرديم متوجه شديم علاقه به موسيقي مانع برگزار نشدن رويداد است. از ابتدا نمي‌دانستيم فستيوال دوره چهارم برگزار مي‌شود يا نه؟ بعد ديديم موسيقي مي‌تواند نقش بسيار عمده‌اي در فضاي فعلي جامعه داشته باشد. ضمن اينكه ما به هيچ عنوان براي برگزاري رويداد دنبال درآمدزايي نبوده و نيستيم. پس اين انگيزه علاقه به موسيقي و فضاي رويداد شب‌هاي جنوب بود كه ما را تشويق به برگزاري فستيوال كرد.

 

كشف ديوان نفيس حافظ

«آرتور برند» كه يك كارآگاه هنري هلندي است و با لقب «اينديانا جونز دنياي هنر» شناخته مي‌شود، با كشف نسخه باستاني از ديوان حافظ، كه خبر آن در چند ساعت گذشته مطرح شده است، افتخارات خود را افزايش داد. آرت‌نت نيو، در گزارشي ادعاهايي مطرح كرده است مبني بر اينكه اين اثر كه در حقيقت يك ديوان حافظ دست‌نويس، طلاكاري شده و متعلق به قرن چهاردهم است، در سال ۲۰۰۷ ربوده شد، كارشناسان ارزش اين كتاب را يك ميليون يورو برآورد كرده‌اند و ديگر اينكه به‌رغم تجربه و مهارت «برند» در زمينه كشف آثار هنري گمشده، كشف محل نگهداري اين كتاب قديمي چالش‌برانگيز بود.

 

بازگشت اميلي كلارك به تئاتر با متن چخوف

اميلي كلارك بازيگر شخصيت «دنريس تارگرين» ملقب به مادر اژدها در مجموعه تلويزيوني «بازي تاج و تخت»، قصد دارد تجربه حضور خود در عرصه تئاتر را ادامه دهد. اين بازيگر قرار است با اقتباسي جديد از نمايشنامه «مرغ دريايي» آنتوان چخوف در وست‌اِند لندن روي صحنه برود. «مرغ دريايي» چخوف كه درباره شخصيت‌هايي از قرن نوزدهم روسيه است كه از زندگي خود ناراضي هستند. اميلي كلارك قرار است نقش نينا را در اين نمايش ايفا كند. اين اقتباس جديد از «مرغ دريايي» توسط آنيا ريس نوشته شده و با كارگرداني جمي ليويد در تئاتر «Playhouse» روي صحنه مي‌رود.

 

«پروژه وب» در پلتفورم داربست اجرا مي‌شود

به گزارش «اعتماد»، «پروژه وب» محصول يك كارگروهي است كه با مشاركت هنرمندان هنرهاي مختلف اتفاق مي‌افتد و اميرحسين ناظم‌زاده كيوريتوري آن را بر عهده دارد. در بخشي از استيتمنت اجرا مي‌خوانيم: «رسانه و وب، كه سرمايه‌داري آن را تكثر دموكراتيك مي‌خواند، در واقع تبديل به مهم‌ترين ابزار مغزشويي و يكدست‌سازي شده است. اين يكدست‌سازي نوعي سركوب روحي است كه ذوق‌هاي آفريننده و مستقل را برنمي‌تابد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون