• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4566 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۹ دي

پيدا و پنهان

رحماني: توسعه صادرات در شرايط كنوني راه نجات كشور است

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه صادرات در شرايط كنوني راه نجات كشور بوده و در شرايط جنگ اقتصادي امروز بايد از همه ظرفيت‌هاي موجود براي ارتقاي شرايط استفاده كرد. رضا رحماني در گردهمايي روساي سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت كشور با اعلام اينكه در اصل، صادرات را بخش خصوصي انجام مي‌دهد، افزود: ما فقط بايد بستر را فراهم كنيم و اولويت و اساس كار ما در صادرات ۱۵ كشور همسايه است. وزير صنعت يادآوري‌كرد: بايد به توان و تجربه بخش خصوصي و تشكل‌ها اعتماد كرده و اين بخش‌ها را بيش از پيش تقويت كنيم.

فروش بيش از ۲۴ميليارد يورو ارز صادراتي در «نيما»

آمارها نشان مي‌دهد كه طي ۲۰ماه گذشته بيش از ۲۴ميليارد يورو ارز حاصل از صادرات وارد بازار ثانويه شده و بيش از ۲۰ميليارد يورو آن بابت واردات، خريداري شده است.

 

فروش اقساطي واحدهاي مسكن مهر تا پايان خرداد ۹۹

 

پروانه اصلاني، مديركل دفتر اقتصاد مسكن در خصوص مسكن مهر گفت: مقرر شده است تا تمامي پروژه‌هاي مسكن مهر كه تكميل شده اما فروش اقساطي نشده‌اند تا ۳۰ اسفند فروش اقساطي شوند. پروژه‌هايي كه تكميل نشده و فروش اقساطي نشده‌اند نهايتا تا پايان خرداد ۹۹ فروش اقساطي مي‌شوند. سامانه املاك و اسكان هم كه براي ساماندهي به بازار اجاره‌بها و اخذ ماليات از خانه‌هاي خالي براي سرريز شدن آنها به بازار اجاره است تا پايان امسال رونمايي مي‌شود.

پيشنهاد افزايش حقوق بازنشستگان متناسب با وضعيت تورمي كشور

محمدجواد جمالي، نماينده مردم فسا در خصوص افزايش حقوق‌ها متناسب با تورم گفت: به كميسيون تلفيق بودجه پيشنهاد داده‌ايم تا ميزان درصد افزايش حقوق بازنشستگان را نسبت به شاغلان در سال آينده مورد بررسي قرار دهند. بر اساس پيگيري‌هاي انجام شده از كانون‌هاي بازنشستگي اكنون اين تقاضا به وجود آمده كه دولت همان درصدي را كه مي‌خواهد به حقوق براي سال آينده اضافه كند و حقوق بازنشستگان را نسبت به شاغلان با درصد بيشتري افزايش دهد. باتوجه به اينكه حقوق بازنشستگان نوعا نسبت به شاغلان كمتر است، اما مشكلات اقتصادي بيشتري دارد، دولت بايد متناسب با وضعيت معيشتي و اقتصادي و تورم حقوق آنها را افزايش دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون