• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4568 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱ بهمن

در گفت‌وگوي «اعتماد» با حسام‌الدين آشنا، مشاور رييس‌جمهوري مطرح شد

نگراني دولت ؛ سوء استفاده جرياني خاص از صداوسيما براي ايجاد يأس

آقاي آشنا! پس از اعلام خبر توقف پخش زنده برنامه‌هاي «جهان‌آرا» و «ثريا» هم تهيه‌كنندگان اين برنامه‌ها و هم تعدادي از كنشگران منتسب به جريان اصولگرا موضوع را به فشارهاي دولت و شخص شما باتوجه به آخرين نامه‌اي كه خطاب به آقاي اژه‌اي نوشتيد، ارتباط دادند، آيا شما اين مساله را تاييد مي‌كنيد؟

در مرحله اول علاوه بر رد اين مسائل بايد بگويم كه مكاتبه نماينده قوه مجريه در شوراي نظارت بر صداوسيما در مورد برنامه جهان‌آرا هنوز در شوراي نظارت مطرح نشده تا در مورد آن تصميمي اتخاذ شود، بنابراين هيچ ابلاغيه‌اي از سوي اين شورا براي صداوسيما ارسال نشده است. در مرحله بعد نيز تاكيد مي‌كنم كه تغيير رويكرد صداوسيما در مورد برنامه‌هاي زنده همان‌طور كه روابط عمومي اين سازمان اعلام كرد، ارتباطي به مطالبات يا انتقادات دولت ندارد، بلكه موضوعي است كه از 6 ماه پيش در صداوسيما تحت عنوان سامان‌دهي برنامه زنده مطرح شده است كه توضيحات بيشتر و تكميلي‌تر در اين زمينه در اظهارات اخير مديركل روابط عمومي سازمان صداوسيما منعكس شده است.

طول اين مدت، آيا دولت تاكيدي بر پخش برنامه‌هاي صداوسيما به‌صورت زنده يا بالعكس داشته است؟

ببينيد دولت هيچ نگاه ويژه‌اي نسبت به پخش برنامه‌هاي مختلف سازمان صداوسيما به صورت زنده يا ضبطي ندارد، بلكه آنچه دولت همواره بر آن تاكيد دارد، ايجاد توازن در برنامه‌هاي گفت‌وگويي صداوسيما و همچنين عدم حاكميت نگاه‌هاي جناحي و انتقامي در برنامه‌هاست. دولت خواستار غلبه رويكرد همراه با انصاف، اخلاق و شفافيت در برنامه‌هاي صداوسيماست. در واقع مي‌توانم بگويم كه هدف اصلي دولت رعايت حقوق مخاطبان، شهروندان و همچنين تامين امنيت رواني آحاد جامعه است كه بايد مورد توجه ويژه تمام مسوولان قرار گيرد. بنابراين اميدواريم اقدامات صداوسيما در اصلاح رويه‌هاي بدعت‌آميز موجب شود كه آرامش به كشور برگردد، به‌ويژه در مقطع فعلي كه ما در آستانه فرارسيدن روزهاي پيروزي انقلاب اسلامي و دهه فجر و همچنين يازدهمين انتخابات مجلس شوراي اسلامي قرار داريم و اين يعني كشور بيش از هر زماني نياز به آرامش، وحدت و همبستگي دارد.

در اين ميان دولت چندين نوبت انتقادهايي را نسبت به روند در پيش گرفته شده توسط صداوسيما مطرح كرده است، لطفا به اختصار بفرماييد نگراني دولت مشخصا از چيست؟

دولت و به‌طور كلي قوه مجريه به عنوان منتخبان مردم نگران است كه يك جريان سياسي و جناحي با دست‌اندازي به حريم «رسانه ملي» از اين رسانه
به عنوان ابزاري براي قطبي‌سازي جامعه و همچنين پراكنده كردن يأس و نااميدي در كشور و ايجاد تقابل‌هاي بي‌مبنا و بي‌فايده، از صداوسيما براي رسيدن به مقاصد خود سوءاستفاده كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون