• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4576 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۳ بهمن

خبر

چه تعداد كارگر ديگر بايد بميرند تا متوليان به فكر چاره باشند؟

روز پنجشنبه، در قم، سقوط از ارتفاع در يك ساختمان در حال ساخت به زخمي شدن يك كارگر «آرماتوربند» انجاميد. بازرس كانون انجمن كارگران ساختماني كشور مي‌گويد: متاسفانه هر ساله تعداد زيادي از كارگران به‌ علت توجه نكردن به الزامات ايمني، كشته يا مصدوم مي‌شوند.

به گزارش ايلنا، حوالي ساعت ۱۱ ظهر روز پنجشنبه (۱۰ بهمن ماه) يك كارگر آرماتوربند به نام «مجتبي قاسمي» ۴۰ ساله حين انجام كار در يك واحد مسكوني از ارتفاع سقوط كرد و هم‌اكنون در بيمارستان امام رضا(ع) بستري است. براساس اعلام «عباس شيري»، بازرس كانون انجمن كارگران ساختماني كشور، اين حادثه حوالي ساعت ۱۱ ظهر در يك ساختمان نيمه‌ساز در مقابل بوستان علوي قم رخ داد. او با انتقاد از بي‌توجهي كارفرمايان به ايمني در كار گفت: متاسفانه هر ساله تعداد زيادي از كارگران ساختماني به‌ علت توجه نكردن به الزامات ايمني، كشته يا زخمي مي‌شوند. شيري در ادامه با اشاره به آمار فزاينده حوادث ناشي از كار در بخش توليد و ساختمان كشور يادآور شد: در حال حاضر بخش عمده‌اي از حوادث ناشي از كار در كشور ثبت نمي‌شود. او با بيان اينكه بايد در بحث ايمني به آموزش اهميت بدهيم تا حداقل حوادث را در كار داشته باشيم، افزود: متاسفانه در اين مورد نه دولتمردان و نه نمايندگان مجلس به فكر نيستند. انتظار ما از وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و سازمان تامين اجتماعي و ساير متوليان اين است كه تدابيري اتخاذ كنند تا شاهد حوادث كمتري در حوزه كارگران ساختماني باشيم. شيري با طرح اين سوال در ادامه افزود: جامعه كارگري بايد چه تعداد ديگر از نيروي كار خود را به خاطر بي‌فكري و سهل‌انگاري برخي مسوولان از دست بدهد تا چاره‌اي به حال آنها انديشيده شود.

۶۰درصد خوابگاه‌هاي علوم پزشكي مستهلك هستند

معاون فرهنگي، دانشجويي وزير بهداشت بيش از ۶۰درصد خوابگاه‌ دانشگاه‌هاي علوم پزشكي را مستهلك بيان كرد و گفت: بيشتر مسوولان در سال‌هاي اخير توان و بودجه خود را صرف توسعه فضاهاي بيمارستاني، مراكز بهداشتي و درماني كردند و اين رشد ناهمگون، آسيب‌هاي زيادي به نظام آموزشي وارد كرد. سيما سادات‌ لاري در يكصد و دهمين اجلاس روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور مهم‌ترين دستاوردها، موانع و چالش‌ها و وضعيت فرهنگي، صنفي، رفاهي، ورزشي و آسيب‌هاي اجتماعي دانشجويان دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور را تشريح كرد. او به انجام تفاهمنامه نهايي با بانك‌هاي عامل ملت و رفاه در جهت تكميل ۲۴ خوابگاه دانشجويي نيمه‌كاره در سطح كشور اشاره و اظهار كرد: شايد اگر مسوولان، نيم‌نگاهي به موضوع احداث خوابگاه‌هاي دانشجويي در سال‌هاي اخير مي‌كردند، وضعيت‌ اين‌گونه نبود. واقعا بايد گفت اوضاع خوابگاه‌هاي ما در خيلي از دانشگاه‌هاي علوم پزشكي، مناسب نيست. خيلي از خوابگاه‌هاي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي به لحاظ استحكام و معماري از استانداردهاي لازم برخوردار نيستند و اين آمار نگران‌كننده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون