• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4576 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۳ بهمن

خبرخوان

نامشخص بودن منابع بسته حمايت از صادرات

محمد لاهوتي، رييس كنفدراسيون صادرات ايران مي‌گويد فعلا منابع مالي اجراي بسته حمايت از توسعه صادرات غيرنفتي تعيين نشده و مشخص نيست چه بخشي از اين بسته امكان اجرايي شدن تا پايان سال را دارد. او با اشاره به ابلاغ بسته حمايت از توسعه صادرات غيرنفتي از سوي دولت اظهار كرد: متاسفانه در شرايطي كه اين بسته در بودجه سال ۱۳۹۸ در نظر گرفته شده بود اما در نهايت در روزهاي ابتدايي بهمن ‌ماه و در شرايطي كه كمتر از دو ماه تا پايان سال باقي مانده، ابلاغ شد و به همين دليل احتمالا اجراي آن با ابهاماتي روبه‌رو خواهد بود.

تحليل دويچه وله از مكانيسم «اينستكس»

خبرگزاري دويچه وله آلمان در گزارشي به وضعيت اينستكس در يك سالگي تاسيس آن پرداخت. دويچه وله در اين گزارش با بيان اينكه با وجود گذشت يك سال از تاسيس اينستكس هنوز كالايي در اين مكانيسم تجاري مبادله نشده است؛ افزود: در حال حاضر اين مكانيسم متمركز بر كالاهاي بشردوستانه نظير غذا و محصولات دارويي است. ميشل توكوس، عضو اتاق بازرگاني ايران و آلمان در همين رابطه گفت: زماني كه يك شركت از ما در خصوص اينستكس مي‌پرسد حتي نمي‌توانيم به او يك شماره تماس بدهيم. اين تاجر آلماني مكانيسم اينستكس را بيشتر يك پروژه سياسي ارزيابي مي‌كند و مي‌گويد مكانيسم فعلي خيلي ارتباطي با شكل فعلي تجارت ايران و اتحاديه اروپا ندارد.

اعلام زمان قطع رمز دوم ايستا براي برخي ديگر از بانك‌ها

مشتريان بانكي ظرف چند روز آينده بايد نسبت به فعال‌سازي «رمز دوم پويا» به‌ ويژه از طريق روش دريافت پيامك با مراجعه به وب‌سايت بانك يا خودپرداز يا شعبه اقدام لازم را انجام دهند. بر اساس برنامه‌ريزي صورت گرفته، روند قطع رمز دوم ايستا در بانك‌ها و موسسات اعتباري به شرح ذيل است: بانك‌ كشاورزي در روز سيزدهم بهمن‌ ماه جاري، بانك‌هاي رفاه و سينا در روز چهاردهم بهمن‌ ماه جاري، بانك‌هاي مسكن، ملت، دي و قوامين در روز پانزدهم بهمن ‌ماه جاري، بانك‌هاي سامان، توسعه تعاون، قرض‌الحسنه مهر ايران، پست‌بانك و موسسه اعتباري ملل در روز شانزدهم بهمن‌ ماه جاري و قطع سرويس رمز دوم ايستا در ساير بانك‌ها نيز متعاقبا اعلام خواهد شد.

پيش‌ فروش بليت قطارهاي نوروزي از ۱۴ بهمن بدون افزايش قيمت

ميرحسن موسوي، معاون مسافري راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران از آغاز پيش‌فروش بليت قطارهاي مسافري نوروزي از روز دوشنبه هفته جاري ۱۴ بهمن ماه بدون افزايش قيمت خبر داد. او با بيان اينكه پيش‌فروش در روزهاي دوشنبه 14 و سه‌شنبه 15 بهمن ماه آغاز مي‌شود، افزود: روز اول از ساعت 7 صبح تا 12 ظهر بليت قطارهاي نوروزي به صورت اينترنتي در همه مسيرها به جز مشهد مقدس پيش‌فروش مي‌شود. او گفت: از ساعت 12 تا 17 همان روز پيش‌فروش اينترنتي از همه مسيرها به مشهد مقدس و بالعكس به جز مسير تهران- مشهد و بالعكس و از ساعت 17 به بعد پيش‌فروش بليت تهران- مشهد-تهران انجام مي‌شود. او ادامه داد: روز سه‌شنبه نيز پيش‌فروش بليت قطارهاي نوروزي از طريق آژانس‌ها و مراكز مجاز انجام مي‌شود.

تغيير در مبلغ پرداختي يارانه پس از 10 سال

پرداخت يارانه نقدي سال آينده پس از ۱۰ سال پرداخت تغيير خواهد كرد و بنا بر اعلام كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي قرار است ۲۷ هزار تومان به مبلغ مصوب(۴۵هزار و ۵۰۰تومان) به عنوان سبد حمايت معيشتي اضافه و در مجموع ۷۲۵۰۰ تومان براي هر نفر واريز شود. البته اين مصوبه كميسيون تلفيق بايد در صحن علني مجلس به تصويب نمايندگان برسد آنگونه كه سخنگوي كميسيون تلفيق بررسي‌كننده لايحه بودجه 99 گفته: با تصميم كميسيون تلفيق ۱۸ ميليون نفري كه براساس شاخص‌هاي وزارت رفاه نيازي به سبد حمايت معيشتي ندارند ۲۷ هزار تومان بيشتر يارانه نقدي دريافت مي‌كنند.

آخرين سكوي فاز ۱۴ پارس‌جنوبي نصب شد

آخرين سكوي بخش فراساحل طرح توسعه فاز ۱۴ ميدان گازي پارس جنوبي در خليج فارس نصب شد. سكوي اقماري ۱۴D امروز(شنبه ۱۲بهمن‌ماه) روي جكت خود در چهارمين موقعيت برداشت گاز طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبي نصب شد. اين سازه عظيم گازي پس از پايان عمليات ساخت در شركت صنعتي دريايي ايران(صدرا) با پيشرفت فيزيكي ۹۸ درصد روي بارج FLB۱۲۴ بارگيري شد و هفته گذشته يارد صدرا را به مقصد پارس جنوبي ترك كرد.

رشد ۲۲ درصدي واردات نهاده‌هاي دام و طيور به ايران

اتحاديه واردكنندگان نهاده‌هاي دام و طيور ايران گزارش داد: ارزش واردات نهاده‌هاي دام و طيور ايران در ۹ ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل با رشد ۲۲ درصدي به بيش از ۲ ميليارد و ۷۵۸ ميليون دلار رسيد. در بازه زماني ياد شده بيش از ۶ ميليون و ۲۰۵ هزار تن ذرت به ارزش بيش از يك ميليارد و ۵۲۸ ميليون دلار وارد كشور شده كه به لحاظ وزني نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲ درصد كاهش و به لحاظ ارزشي ۳ درصد رشد را نشان مي‌دهد. گفتني است در ۹ ماهه امسال بيش از ۲ ميليون و ۵۱۱ هزار تن جو به ارزش بيش از ۶۴۱ ميليون و ۷۹۲ هزار دلار وارد كشور شده كه نسبت به دوره مشابه سال قبل به لحاظ وزني رشد ۳۳ درصدي و به لحاظ ارزشي رشد ۵۳ درصدي را نشان مي‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون