• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4581 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۹ بهمن

خبر

تاييد صلاحيت 2 اصلاح‌طلب ديگر

صلاحيت محمدعلي افشاني، عضو حزب اعتماد ملي و محمدحسن مقيمي، استاندار سابق تهران از نامزدهاي جبهه اصلاح‌طلبان براي انتخابات مجلس توسط شوراي نگهبان تاييد شدند. اسماعيل گرامي‌مقدم، سخنگوي حزب اعتماد ملي پيش از اين از تاييد صلاحيت محمدعلي افشاني، عضو ارشد اين حزب و تشكل سياسي خبر داده‌ بود. به گزارش فارس، او گفت: «ديروز به آقاي محمدعلي افشاني اعلام شده كه صلاحيت‌شان تاييد شده است.» گرامي‌مقدم همچنين درباره احتمال تغيير حوزه انتخابيه محمدرضا خبار از تهران به كاشمر نيز گفت: «دقيقا اطلاع ندارم اما آقاي خباز قاعدتا بايد تغيير حوزه بدهد؛ چراكه طبق مصوبه شوراي ‌عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان امكان ليست‌دهي در تهران وجود ندارد.»

 

محل تعجب است كه برخي  به شوراي نگهبان حمله مي‌كنند

سردار غلامرضا جلالي، رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور در مراسم يادواره ۲۱۰ شهيد حسينيه بني‌فاطمه اصفهان گفت: « اساسا شهادت و شهادت‌طلبي بخشي از فرهنگ عالي شيعه است كه هر جا لازم باشد به شهادت مي‌رسند و موضوع شهادت را به عنوان مولفه قدرت نرم به پيش مي‌برند و گسترش مي‌دهند.» به گزارش ايسنا، جلالي با بيان اينكه «اقتدار ملي يعني تقويت همه جنبه‌هاي اقتدار كه توان دفاعي يكي از آنهاست»، خاطرنشان كرد: «اين در حالي است كه ما در طول سال‌هاي اخير با وجود مشكلات در اعتبارات و تحريم‌ها توانستيم توانمند شويم، بنابراين مكتب حاج قاسم سليماني مي‌گويد ما با وجود تحريم‌هاي چند لايه نظامي مي‌توانيم موشك بسازيم. اينها مواردي است كه رهبر ما توصيه مي‌كنند؛ يعني در همه اركان مثل بخش دفاع قدرتمند شويم.» او اقتدار در مولفه‌هاي سياسي و اجتماعي را از ديگر اركان اقتدار ملي دانست و تاكيد كرد: «ما امروز در آستانه انتخابات مجلس هستيم و معيار ما براي انتخاب افراد بايد مكتب حاج قاسم باشد. يعني ببينيم چه كساني اهل مقاومت، مبارزه و سرسختي با دشمن هستند. شوراي نگهبان جايي است كه عدالت را تضمين مي‌كند چون عدالت و فقاهت در آن جمع شده است. جاي تعجب است افرادي به اين شورا حمله مي‌كنند و انتخابات را انتصابات مي‌نامند كه خود توسط همين شورا تاييد صلاحيت شده و به مقام و منصب رسيده‌اند.»

 

پيام رييس ستاد كل نيروهاي مسلح به مناسبت روز نيروي هوايي ارتش

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح به مناسبت ۱۹ بهمن‌ماه روز نيروي هوايي ارتش پيامي صادر و اعلام كرد كه بي‌شك اين رخداد بزرگ و فراموش‌ناپذير در حافظه تاريخي انقلاب و ملت ايران از وقايع حماسي و معنادار است. به گزارش تسنيم، باقري در اين پيام نوشت: «در اين شرايط سترگ تاريخي كه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در چارچوب بيانيه گام دوم انقلاب، نقشه راه «قوي شدن» را بر اساس منويات مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا حضرت امام خامنه‌اي با ظرفيت‌افزايي دفاعي و بازدارنده فراروي خود قرار داده‌اند، رجاء واثق دارم نيروي هوايي قهرمان با پشتوانه‌هاي مطمئن تخصصي و تجارب ارزنده و شناخت دقيق محيط ماموريتي و فضاي تهديدات فراروي ميهن اسلامي و برخورداري از نيروي انساني مومن، بصير، متعهد، انقلابي و ولايتمدار لحظه‌اي از مجاهدت و انديشيدن به راهبرد قوي شدن به عنوان مساله امروز و فرداي كشور غفلت نكرده و به فضل الهي در كنار مجموعه اقدامات جهادي و انقلابي كه مجموعه نيروهاي مسلح و بلكه آحاد ملت و مسوولان در دستور كار دارند، به رسالت تاريخي و سازماني خود در اين راستا عمل خواهند كرد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون