• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4589 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن

خبر

توصيه‌هاي پليس
در مورد خريدهاي نوروزي

معاون اجتماعي پليس آگاهي نيروي انتظامي در توصيه به هموطنان براي رعايت احتياط در خريدهاي نوروزي گفت: « هموطنان از فروشگاه‌هايي كه امكان پرداخت الكترونيكي دارند، خريد كنند.» سرهنگ شهاب اميني در گفت‌وگو با ايرنا براي پيشگيري از كلاهبرداري‌هاي احتمالي در روزهاي پاياني سال و با توجه به همراه داشتن مقادير زياد پول نقد در هنگام خريد افزود: «هموطنان در فروشگاه‌هايي كه امكان پرداخت الكترونيكي وجود دارد، مبلغ وارد شده توسط فروشندگان را با دقت بررسي و شخصا رمز عبور كارت بانكي را وارد كنند. همچنين هنگام ترك خودروي شخصي نيز از رها كردن كيف دستي، پول نقد، اسناد، مدارك و هرگونه اموال با ارزش درون خودرو، خودداري كنند. در صورتي كه براي خريد از خودروي شخصي استفاده مي‌كنند در صورت امكان، وسيله نقليه خود را در پاركينگ‌هاي عمومي پارك كنند. والدين هم مراقبت‌هاي لازم را در مراكز شلوغ و پر ازدحام از كودكان به عمل آورند و اگر همراه كودكان خود به خريد مي‌روند، از آويختن هرگونه طلا، جواهرات و اشياي قيمتي به كودكان خود پرهيز كنند.»

تكميل ساخت ۳ بيمارستان
در مناطق محروم

وزير بهداشت از افزايش ۶۴۰ تخت بيمارستاني در مناطق محروم كشور به دنبال تكميل ساخت ۳ بيمارستان توسط بنياد مستضعفان خبر داد.سعيد نمكي در حاشيه جلسه با سيد پرويز فتاح با اشاره به مذاكرات صورت گرفته ميان وزارت بهداشت و بنياد مستضعفان براي تكميل ۳ بيمارستان دزفول، مراوه‌تپه و آبادان گفت: «با تكميل اين بيمارستان‌ها، ۶۴۰ تخت بيمارستاني در ۳ شهرستان دزفول، مراوه‌تپه و آبادان به مجموعه تخت‌هاي بيمارستاني وزارت بهداشت افزوده مي‌شود. همچنين، ۴۱ مركز جامع سلامت به همراه كادر پزشكي، آزمايشگاهي، داروخانه و ساير ملزوماتي كه جامعه هدف در نقاط محروم به آنها نياز دارند، فراهم مي‌شود و همه اين مراكز جامع سلامت به همراه ۳ بيمارستان در دزفول، آبادان و مراوه‌تپه تا پايان سال آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد. »پرويز فتاح نيز در حاشيه اين جلسه گفت: «بر اساس اقدامات انجام شده تاكنون ۳۹ مركز جامع سلامت توسط بنياد مستضعفان در مناطق محروم كشور احداث شده و ۲ مركز ديگر نيز در دست احداث است كه در اسرع وقت تحويل وزارت بهداشت خواهد شد. ما اين تكليف را براي خود در نظر گرفته‌ايم كه با تكميل ساخت هر يك از مراكز جامع سلامت، ۲ دستگاه آمبولانس هم در اختيار اين مراكز قرار دهيم. علاوه بر اين، اعلام آمادگي كرديم كه در صورت نياز وزارت بهداشت، مراكز جامع سلامت ديگري در كشور با اولويت مناطق محروم و ۱۴ منطقه هدف طرح آباداني، احداث كنيم.»

معاينات تشخيص كرونا رايگان است

رييس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت با بيان اينكه معاينات تشخيص «كرونا» رايگان است، گفت: « افراد براي انجام معاينات رايگان ابتلا به كرونا به خانه‌هاي بهداشت مراجعه كنند.» محمدمهدي گويا در گفت‌وگو با فارس گفت: «مردم در صورت مشاهده هر گونه علايم نظير تب و سرماخوردگي شديد براي انجام معاينات به خانه‌هاي بهداشت مناطق مراجعه كنند كه در آن زمان در صورت تشخيص علايم مشكوك به كرونا به پزشك متخصص ارجاع داده مي‌شوند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون