• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4589 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن

رقابت NBA All Star 2020 برگزار شد

ديدار حرفه‌اي‌ها در شيكاگو

استاديوم يونايتد سنتر شهر ايلينويز ايالت شيكاگو ميزبان شصت‌و‌نهمين رويداد NBA All Star بود. اين رويداد در حضور بيش از 23 هزار تماشاچي در طول دو روز برگزار شد و علاقه‌مندان بسكتبال از تماشاي چند رقابت هيجان‌انگيز شامل مسابقه ستاره‌هاي شرق و غرب، رقابت سلبريتي‌ها، مسابقه پرتاب سه امتيازي، مسابقه اسلم دانك و مسابقه مهارت‌ها لذت بردند. بازي آل‌استار ان‌بي‌اي تورنمنت سالانه‌اي است كه توسط انجمن ملي بسكتبال با حضور بازيكنان ستاره ليگ‌ها از كنفرانس شرق در برابر همتايان خود از كنفرانس غرب برگزار مي‌شود. اين رويداد برجسته براي اولين بار در باغ بوستون در ۲ مارس ۱۹۵۱ برگزار شد.

 

سلبريتي‌ها در زمين بسكتبال

يكي از رقابت‌هاي رويداد آل‌استار 2020، مسابقه دو تيم از سلبريتي‌هاي امريكايي بود كه در وينتراست آرنا شهر ايلينويز برگزار شد. دو تيم در قالب ياران مايكل ويلبون، چهره مشهور تلويزيوني و ورزشي‌نويس واشنگتن پست و ياران استيون آنتوني اسميت مفسر ورزشي تلويزيوني كه در فيلم‌هاي سينمايي و سريال‌ها نيز به ايفاي نقش مي‌پردازد، به مصاف هم رفتند. در تيم استيون چهره‌هاي مشهوري نظير تيلور بنت (رپر)، لارويس هاوكينز (بازيگر)، رياض ويلسو (بسكتباليست زن) و در تيم ويلبون نيز بازيكناني نظير خوزه آندرس (موسس رستوران‌هاي زنجيره‌اي WCK)، كين براون (خواننده) و الكس موفات (كمدين) بازي كردند. در اين ديدار كه بيشتر جنبه فان و سرگرمي داشت، تيم ويلبون با نتيجه 62 بر 47 برنده شد و عنوان بهترين بازيكن نيز به لوني كورانت، رپر امريكايي كه با نام هنري Common
شناخته مي‌شود رسيد. كومون در اين ديدار
10 امتياز، 5 ريباند و 5 پاس منجر به امتياز ثبت كرد!

مسابقه مهارت

در رقابت چالش مهارت‌ها بام آدبايو بازيكن تيم ميامي هيت بود كه توانست با غلبه بر رقبايش به عنوان نخست دست پيدا كند. رقابت چالش مهارت‌ها به صورت دو به دو برگزار شد و در نهايت دو نفر به فينال رسيدند. آدبايو در اين رقابت و در مرحله يك چهارم اسپنسر دنويدي بازيكن تيم بروكلين را برد. در نيمه نهايي پاسكال سياكام ستاره تيم تورنتو رپترز را از پيش رو برداشت و در فينال موفق شد دومانتاس سابونيس را ببرد و جايزه ويژه را به دست آورد.

 

مسابقه پرتاب آزاد

در مسابقه پرتاب‌هاي آزاد يا سه امتيازي بادي هيلد بازيكن تيم ساكرامنتو كينگز موفق شد بهترين عملكرد را از خودش به نمايش بگذارد. در اين رقابت جو هريس قهرمان دوره قبل براي تكرار عنوان قهرماني‌اش وارد شده بود اما در نهايت به جايگاهي بهتر از پنجمي دست پيدا نكرد. در عوض ديويس برتانز، ديوين بوكر و بادي هيلد به دور نهايي راه يافتند تا يكي از هيجان‌انگيزترين رقابت‌هاي چند سال اخير را رقم بزنند. در رقابت نهايي بادي موفق شد در جدالي نزديك و نفسگير بوكر را با يك اختلاف شكست دهد و اول شود. در آخرين تلاش بادي موفق شد 4 پرتاب از 5 پرتابش را از گوشه زمين به ثمر برساند.

 

هنرمندان اسلم‌دانك

در رقابت اسلم‌دانك شاهد رويارويي چند تن از بهترين‌هاي اين مهارت بوديم كه باعث شد داورها بارها و بارها ايستاده به تشويق شركت‌كنندگان بپردازند. در اين مسابقه دوايت هاوارد از لس‌آنجلس ليكرز و پت كاناتون از ميلواكي باكس در دور نخست با كسب 90 و 95 امتياز كنار رفتند تا آرون گوردون از اورلاندو با 100 و دريك جونز از ميامي با 96 امتياز به مرحله نهايي برسند. در مرحله نهايي اين دو ورزشكار هر آنچه در چنته داشتند، رو كردند. از پريدن از روي سر افراد تا چرخش و عبور توپ از ميان پا روي هوا. در راند فينال دريك در چهار تلاش خود 3 تا 50 امتياز كامل و يك 48 امتياز به دست آورد و آرون 3 تا 50 امتياز كامل و يك 47 امتياز به دست آورد تا دريك با 198 امتياز و تنها يك امتياز بيشتر از حريفش سلطان اسلم‌دانك لقب بگيرد.

 

نبرد ستاره‌ها

اما جذاب‌ترين رقابت رويداد آل‌استار 2020 بين ستاره‌هاي شرق و غرب NBA برگزار شد. پيش از اين مردم با شركت در نظرسنجي لبرون جيمز و يانيس آنتتوكمپو را به عنوان كاپيتان‌هاي شرق و غرب و بازيكناني كه بايد ديگر بازيكنان را گزينش كنند، انتخاب كردند. در اين ديدار ياران لبرون جيمز به عنوان ستاره‌هاي غرب و يانيس آنتتو كمپو به عنوان ستاره‌هاي شرق به زمين وارد شدند. در تيم لبران بازيكناني نظير آنتوني ديويس از لس‌آنجلس ليكرز، كايوي لنارد از لس‌آنجلس كليپرز، لوكا دونچيچ از دالاس ماوريكس و جيمز هاردن از هيوستون راكتز به عنوان بازيكنان اصلي با مربيگري فرانك ووگل، سرمربي لس‌آنجلس ليكرز بازي كردند. در تيم يانيس نيز جوئل امبيد از تيم فيلادلفيا سوني سيكسرز، پاسكال سياكام از تورنتو رپترز، كامبا واكر از بوستون سلتيكز و‌تري يانگ از آتلانتا هاوكس به مربيگري نيك نرس سرمربي تيم تورنتو رپترز بازي كردند. نكته جالب توجه اين است كه در ان‌بي‌اي آل‌استار 2019 نيز همين دو بازيكن به عنوان كاپيتان شرق و غرب برابر هم قرار گرفته بودند كه بازي با برتري تيم لبرون به پايان رسيد. بازي ستاره‌هاي 2020 با برتري ياران لبران آغاز شد. در كوارتر اول تيم كنفرانس غرب موفق شد با نتيجه 53 بر 41 پيش بيفتد. با اين حال در كوارتر دوم ياران يانيس موفق شدند عقب افتادگي خود را جبران كنند و حتي از حريف پيش هم افتادند. تيم شرق در اين كوارتر 51 بر 30 برد و نتيجه بازي را در پايان نيمه اول به 92 بر 83 به نفع خودش تغيير داد. دو تيم در كوارتر سوم به تساوي 41 بر 41 دست پيدا كردند تا همه ‌چيز به كوارتر چهارم كشيده شود. در اين كوارتر ياران لبرون موفق شدند با نتيجه 33 بر 22 پيروز شوند تا كامبكي با شكوه را در شب درخشش كواي لنارد رقم بزنند. در پايان بازي تيم ياران پادشاه موفق شدند با نتيجه نزديك 157 بر 155 پيروز شوند تا دومين برد جيمز برابر يانيس آنتتوكمپو در آل‌استار رقم بخورد. در پايان بازي كوواي لنارد از تيم جيمز با 30 امتياز، 7 ريباند و و 4 پاس منجر به گل جايزه ارزشمندترين بازيكن NBA All Star - كه از امسال به ياد كوبي برايانت فقيد به نام اين اسطوره بسكتبال نام‌گذاري شده- را به خودش اختصاص داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون