• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4599 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۱ اسفند

خبرخوان

عرضه گوشت وارداتي با ارز نيمايي

محمدرضا كلامي، سخنگوي ستاد تنظيم بازار در نشست اين ستاد گفت: در راستاي مديريت تقاضا و تامين بازار داخلي و با توجه به صرفه واردات، گوشت وارداتي با ارز نيمايي در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و ميادين ميوه و تربار عرضه مي‌شود. او افزود: بديهي است كه نرخ اقلام ران، سردست و گردن بر اساس درصدهاي مجاز هيات عالي نظارت تعيين و ابلاغ شده است؛ ضمن اينكه در خصوص گوشت وارداتي با ارز نيمايي مقرر شد، اين اقلام به صورت بسته‌بندي شده در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي توزيع شود و در صورت وجود مازاد در صنوف منتخب كه سازمان حمايت اعلام خواهد كرد، تحويل و توزيع شود. سخنگوي ستاد تنظيم بازار در ادامه گفت: به منظور تنظيم بازار ميوه و مركبات در روز‌هاي پاياني سال، حدود ۶۵ هزار تن ميوه با تشخيص كارگروه ستاد تنظيم بازار، در ميادين ميوه و تربار سراسر كشور توزيع مي‌شود.

صدور مجوز مشاغل خانگي كاملا الكترونيكي شد

محمد شريعتمداري، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي از الكترونيكي شدن صدور مجوزهاي مشاغل خانگي به صورت كامل خبر داد و اظهار داشت: با همكاري دبيرخانه ستاد ساماندهي و حمايت از مشاغل خانگي و واحد فناوري اطلاعات، ارتباطات و تحول اداري وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، مجوزهاي مشاغل خانگي به صورت الكترونيكي صادر مي‌شود. او افزود: وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي با توجه به مصوبه شوراي عالي اداري مبني بر توسعه خدمات الكترونيكي دستگاه‌هاي اجرايي، براي تسريع در انجام كار، كاهش زمان و هزينه، تامين رضايت و كرامت مردم، مبادرت به صدور مجوز مشاغل خانگي به صورت الكترونيكي كرده است.

دستور ترخيص خودروهاي لوكس صادر شد

وكيلي، مديركل گمرك ايران بخشنامه ترخيص خودروهاي در گمرك مانده را صادر كرد. بر اين اساس مكاتبه دفتر مقررات صادرات و واردات منضم به مصوبه هيات دولت در خصوص خودروهاي سواري موجود در گمركات اجرايي ابلاغ شد. گفتني است، حدود 5000 خودروي خارجي در گمركات دپو شده است كه به نظر مي‌رسد با ابلاغ اين بخشنامه حداقل 1000 خودرو ترخيص خواهد شد.

ثبت اعتراض متقاضيان طرح ملي مسكن سقف زماني ندارد

مديركل دفتر اقتصاد مسكن با اعلام اينكه ثبت اعتراض متقاضيان طرح ملي مسكن سقف زماني ندارد، گفت: براي تكميل مدارك توسط متقاضيان مهلت دوباره در نظر گرفته مي‌شود. پروانه اصلاني با اشاره به اختلال پيش آمده براي ثبت اعتراض متقاضيان طرح ملي مسكن اظهار كرد: به دليل مراجعه زياد و شلوغي سايت ثبت اعتراض طرح ملي مسكن دچار اختلال شده بود. او ادامه داد: ثبت اعتراض در سامانه مذكور سقف زماني ندارد و متقاضيان فعلا مي‌توانند اعتراضات خود را ثبت كنند. او همچنين در پاسخ به اين پرسش كه برخي متقاضيان طرح ملي مسكن موفق به بارگذاري مدارك خود نشده‌اند، افزود: به زودي طي اطلاعيه‌اي به اين افراد براي بارگذاري مدارك و تكميل مراحل ثبت‌نام مهلت داده خواهد شد.

امكان دريافت خسارت از ايرلاين‌ها فراهم شد

مهر به نقل از سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري نوشت: آن دسته از مسافراني كه ايرلاين‌ها، خسارت كنسلي از استرداد بليت‌شان كسر مي‌كنند، مي‌توانند به سازمان هواپيمايي كشوري شكايت كنند. با افزايش شيوع ويروس كرونا و افزايش احتمال ابتلا به اين ويروس در روزهاي اخير، محمد اسلامي وزير راه و شهرسازي روز دوشنبه ۵ اسفند اعلام كرد: بايد هزينه كليه بليت‌ سفرهاي زميني، هوايي و ريلي كه مسافران سفر خود را كسنل كرده‌اند، بدون اخذ يا كسر هزينه كنسلي و خسارات مربوطه از سوي شركت‌هاي حمل و نقلي، ريلي و هواپيمايي به مسافران مسترد شود. اگرچه فعلا براي اين دستورالعمل، سقف زماني اعلام نشده، اما اكثر شركت‌هاي مرتبط با بخش حمل و نقل، فعلا تا بازه پايان تعطيلات نوروزي اين برنامه را اجرايي كرده‌اند هرچند كه هنوز هم تعدادي از مسافران از رفتاري خلاف آنچه اعلام شده، از شركت‌هاي فعال در بخش حمل و نقل گلايه‌مندند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون