• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4602 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۴ اسفند

شهر

تجهيز ۲ مركز نگهداري ويژه بي‌خانمان‌هاي مشكوك به كرونا

سازمان رفاه، خدمات و مشاركت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران اعلام كرد: توزيع تب‌سنج ديجيتالي در گرمخانه‌ها و تجهيز ۲ مركز نگهداري ويژه مددجويان مشكوك به كرونا انجام شد.به گزارش فارس، سازمان رفاه، خدمات و مشاركت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران اعلام كرد: آزمايش غربالگري نيروهاي اين سازمان در راستاي پيشگيري از ويروس كرونا در دو روز انجام شد.براساس اين گزارش همچنين از روزهاي اوليه شيوع اين ويروس تمهيدات لازم به منظور كنترل و ارزيابي ميزان حرارت بدن كاركنان و ارباب رجوع در مبادي ورودي ساختمان‌هاي تحت پوشش سازمان انجام شد. تهيه و توزيع اقلام بهداشتي مورد نياز، تهيه تب‌سنج ديجيتالي و توزيع در مراكز اصلي تحت پوشش سازمان، ضدعفوني ساختمان‌هاي تحت پوشش سازمان براساس نوع فعاليت آنها از مصوبات اين كميته است. تعيين و تجهيز ۲ مركز نگهداري ويژه براي مددجويان خانم و آقاي مشكوك به ويروس كرونا جهت نياز در زمان اضطرار، جلب مشاركت‌هاي اجتماعي در راستاي مسووليت‌پذيري اجتماعي شركت‌ها در خصوص تهيه اقلام بهداشتي و تعامل با اداره كل سلامت جهت استفاده از ظرفيت آن اداره براي آموزش پرسنل مراكز از ديگر مصوبات مهم اين كميته است.

تعيين بهاي خدمات قابل عرضه

در بهشت زهرا(س)

اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران بهاي خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا(س) را به تصويب رساندند.زهرا صدراعظم نوري (رييس كميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران) گفت: پيشنهاد شهرداري تهران در رابطه با بهاي خدمات شهرداري مورد تاييد قرار گرفت. تنها در يك مورد در بند سوم اصلاحي وجود داشت به اين شكل كه با توجه به كمبود فضاي قابل دفن در آرامستان بهشت زهرا و همچنين درخواست‌هاي مكرر شهروندان اين سازمان در جهت رفاه حال شهروندان كمافي‌السابق در قطعات جديد و جاري طبقه زيرين قبور را رايگان براي دفن اموات مسلمين اختصاص خواهند داد.او افزود: براي طبقات بالايي با اولويت دفن بستگان درجه يك و دو متوفي و در غير اين صورت به ساير شهروندان با اخذ رضايتنامه از بستگان درجه يك متوفي با تعرفه 20 ميليون ريال به ازاي هر طبقه بهشت زهرا(س) مي‌تواند اقدام كند.

احتمال افزايش سقف اختيارات شهردار در قراردادها

جزييات حضور شهردار تهران در جلسه صبح ديروز اعضاي شوراي شهر مطرح شد. محسن هاشمي رييس شوراي شهر تهران پيش از آغاز جلسه شوراي شهر تهران با اشاره به جلسه اعضاي شورا با شهردار تهران گفت: جلسه صبح سه‌شنبه ما با شهردار در مورد تلفيق بودجه بود اما در ساعات مياني تبديل به جلسه هم‌انديشي نيز شد. صبح امروز(ديروز) جلسه تلفيق بودجه براي بحث درخصوص مصارف فرهنگي- اجتماعي تشكيل شده بود زيرا كميسيون فرهنگي- اجتماعي نظراتي نسبت به لايحه داشتند و تغييراتي را مطرح كرده بودند.به گزارش ايلنا، هاشمي با اشاره به اينكه بعد از ساعت ۸ شهردار تهران وارد جلسه شد، گفت: شهردار تهران نظراتي در خصوص بودجه مطرح كرد و درخواست كرد با توجه به افزايش قيمت املاك، سقف اختياراتش در قراردادها افزايش پيدا كند چراكه قيمت‌ها به‌شدت افزايش داشته و اختيارات شهردار در امضاي قراردادها براي حل مسائل اجرايي سقف پاييني دارد. بنابراين پيشنهاد شد به دو روش يكي پيشنهاد اصلاح در صحن و ديگري ارسال يك دو فوريتي به شورا، اين موضوع مورد بررسي و تصويب قرار گيرد كه لايحه دو فوريتي به شورا ارسال شده كه در اين جلسه يا جلسه آينده اعلام وصول خواهد شد.هاشمي با اشاره به اينكه در ادامه جلسه درباره انتصابات صحبت شد، تصريح كرد: يكي ديگر از موضوعاتي كه در جلسه با شهردار مطرح بود، موضوع انتصابات و رنجشي كه برخي از اعضا در اين حوزه داشتند، مطرح شد. هميشه در بحث انتصابات گلايه‌هايي وجود دارد كه اعضا اين گلايه‌ها را مطرح و شهردار به آن پاسخ مي‌دهد. شهردار تهران نيز اعلام كرد كه يكي از مشكلات جدي كه من را آزار مي‌دهد موضع انتصابات است چراكه تعداد مديراني كه در شهرداري فعاليت مي‌كنند بالاست و هر تغييراتي مي‌تواند مسائل و مشكلاتي ايجاد كند و در اين زمينه خواستار همراهي بيشتر اعضا شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون