• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4604 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۹ اسفند

انتشار اشعار پروين به زبان فرانسه

دبير جشنواره تئاتر عروسكي درگذشت

گلزار محمدي از دنيا رفت

گلزار محمدي، دبير جشنواره بين‌المللي تئاتر عروسكي تهران (مبارك) درگذشت. او متولد ۱۳۵۶ در سن ۴۲ سالگي و بر اثر بيماري سرطان ‌دار فاني را وداع گفت. محمدي كه ماه‌ها از بيماري سرطان رنج مي‌برد چند روز پيش از تهران به شهر سنندج و خانه پدري خود منتقل شد. محمدي، دبيري هجدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر عروسكي «تهران- مبارك» را عهده‌دار بود و حتي در زمان تشديد بيماري نيز امور اين رويداد تئاتري را پيگيري مي‌كرد. در همين راستا مرضيه برومند با ابراز تاسف از درگذشت اين هنرمند تئاتر و دبير جشنواره بين‌المللي تئاتر عروسكي به ايسنا گفت: يكي از بهترين، مهربان‌ترين و خوش‌قلب‌ترين هنرمندان نمايش عروسكي را از دست داديم:«اميدوار بودم دبيري جشنواره نمايش عروسكي تهران- مبارك به تقويت روح و روان گلزار كمك كند تا او بتواند بيماري خود را به سلامت از سر بگذراند كه متاسفانه چنين نشد و ما يكي از مهربان‌ترين و خوش‌قلب‌ترين هنرمندان تئاتر عروسكي را از دست داديم.»

مقررات سينماهاي ايتاليا براي مقابله با كرونا

مخاطبان در سالن‌هاي فعال سينمايي در ايتاليا براي جلوگيري از شيوع ويروس كرونا بايد حداقل يك متر از هم فاصله داشته باشند. به گزارش ايسنا به نقل از اسكرين بر اساس اعلام مسوولان سينمايي ايتاليا كه هم‌اكنون با ۳۰ درصد از ظرفيت كل در حال فعاليت است براي مقابله با شيوع ويروس كرونا، تماشاگران در سالن‌هاي سينما بايد حداقل يك متر با هم فاصله داشته باشند و اين قانون تا تاريخ سوم آوريل به قوت خود باقي است. ايتاليا كه با بيش از ۲۰۰ كشته يكي از بيشتريان قربانيان ويروس كرونا را در ميان كشورهاي جهان پس از چين دارد، اين قوانين جديد را براي هر گونه برنامه زنده، تئاتر، مسابقه فوتبال، كنسرت و... لازم‌الاجرا اعلام كرده است.

ديزني دوباره به سراغ «ديو و دلبر» رفت

ديزني نمي‌خواهد داستان «ديو و دلبر» را رها كند و به همين دليل قصد دارد پيش‌درآمدي بر داستان اصلي بسازد. به گزارش مهر به نقل از ورايتي، شبكه ديزني‌پلاس پيش‌درآمدي براي فيلم لايو اكشن «ديو و دلبر» مي‌سازد و آن را در قالب يك سريال روي آنتن مي‌برد. گفته شده لوك ايوانز و جاش گد، نقش‌هاي قبلي خود را در اين سريال بازي مي‌كنند و ايوانز بار ديگر در نقش «گستون» و گد در نقش «ليفو» ديده خواهند شد.اين سريال هنوز در مراحل اوليه شكل‌گيري است اما روشن شده كه اين سريال همچنان موزيكال خواهد بود و ادي كيتسيس و آدام هورويتز مسووليت نويسندگي، ساخت و تهيه آن را بر عهده خواهند داشت. گد نيز در نوشتن فيلمنامه آنها را همراهي خواهد كرد. اين سريال در ۶ قسمت ساخته خواهد شد. فيلم «ديو و دلبر» با بازي اما واتسون و دن استيونز در نقش شخصيت‌هاي اصلي، سال ۲۰۱۷ اكران شد و با كسب نظر مثبت منتقدان فروشي ۱.۲ ميليارد دلاري را كسب كرد. اين در حالي بود كه فيلم با بودجه ۱۶۰ ميليون دلاري ساخته شده بود.

انتشار ديوان پروين اعتصامي به زبان فرانسه

ديوان پروين اعتصامي، شاعر نامدار ايراني توسط جلال علوي‌نيا به زبان فرانسه ترجمه و از سوي انتشارات هارتمان در فرانسه منتشر شده است. انتشارات هارتمان در فرانسه با ۴۵ سال سابقه در زمينه چاپ و انتشار كتاب‌ در حوزه علوم انساني اخيرا ديوان پروين اعتصامي را با ترجمه جلال علوي‌نيا و پيشگفتار محمدتقي بهار به زبان فرانسه منتشر كرده است. اين انتشارات پيش از اين چند اثر از نويسندگان و شاعران ايراني را در مجموعه «ايران در گذر» منتشر كرده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون