• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4610 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۶ اسفند

خبر

تاميفلو از پروتكل درمان كرونا حذف شد

 سخنگوي وزارت بهداشت از حذف داروي تاميفلو از پروتكل درمان كرونا خبر داد. به گزارش ايسنا، دكتر كيانوش جهانپور در صفحه توييتر خود نوشت: «تاميفلو يا ‎Oseltamivir مهاركننده رقابتي آنزيم نورآمينيداز ويروسي است و مطابق بررسي‌هاي انجام‌شده، در پيشگيري يا درمان ‎كرونا تاثيري ندارد. موضوع در كميته‌هاي علمي، بررسي و در كميته درمان ستاد ملي مقابله با كرونا نيز مطرح شد، حسب آخرين اطلاع، از پروتكل درمان COVID_19 حذف شد.»

سكوت نمي‌كنم، پس هستم

اولين گامي كه يك زن خشونت ديده بايد بردارد اين است كه در مقابل خشونت واكنش نشان دهد. در واقع يك زن بايد انواع خشونت را بشناسد، مصاديق آن را ببيند و براي اينكه به چرخه خشونت پايان دهند بايد واكنش نشان داده و سكوت خود را بشكند. به گزارش ايرنا در چند روز گذشته انتشار فيلم كوتاهي از يك دوربين مداربسته كه نشان مي‌داد زني جوان توسط مردي ناشناس و رهگذر در خيابان مورد ضرب و شتم قرار مي‌گيرد خيلي‌ از افراد را متاثر كرد تا جايي كه موجي از بازنشر اين فيلم كوتاه راه افتاد و كليپ مورد نظر براي پيدا شدن فرد خاطي كه بي‌هدف زن جوان را مورد ضرب و جرح قرار داده بود، در فضاي مجازي دست به دست مي‌چرخيد تا اينكه در نهايت مراجع قضايي به پخش اين كليپ واكنش نشان دادند. كمي بعد در ۲۳ اسفندماه دادستان عمومي و انقلاب شهرري در پي انتشار اين فيلم در فضاي مجازي اعلام كرد: «اين فيلم قديمي و متهم در تاريخ چهارم آذرماه ۹۸ بازداشت و تحويل مرجع قضايي مربوطه شده است».
دادستان در ادامه با اشاره به اينكه شخصي كه از جزييات اين پرونده مطلع بوده با سوءنيت و باهدف ايجاد التهاب در جامعه در شرايط كنوني اقدام به انتشار اين كليپ در فضاي مجازي كرده،  افزود: تحقيقات تكميلي در خصوص انتشار اين كليپ در فضاي مجازي توسط پليس فتا انجام خواهد شد. در اين ميان اگر بخواهيم از سوءنيت منتشركننده اين فيلم فاكتور بگيريم اما نقطه عطف اين ماجرا همبستگي و واكنش مردم به رفتار خشونت‌آميز فرد خاطي بوده است. منظور از نقطه عطف، در واقع منفعل نبودن جامعه نسبت به رفتارهاي خشونت آميز فردي نسبت به فردي ديگر، حساس شدن دستگاه قضا و پيگيرد قانوني مجرمان است.
اين افراد در دسته مجرمان بوده و با بي‌تفاوتي نسبت به خشونت‌هايي كه اعمال مي‌كنند، امنيت يك خانواده يا جامعه را زير سوال مي‌برند. در اين ميان فرقي ندارد قرباني و فردي كه مورد آزار قرار گرفته يك زن بوده يا يك مرد؛ كودك بوده يا سالخورده. همه افراد به يك قِسم نياز به امنيت و حقوق برابر دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون