• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4618 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۳ فروردين

كمپين سندرز شكست نخورده است

نوام چامسكي، فيلسوف و زبان شناس برجسته كه روابط خوبي با برني سندرز داشت و حتي مورد احترام او بود پس از كناره‌گيري او از انتخابات درون حزبي دموكرات در واكنش به اين موضوع عنوان كرد كه برني سندرز شكست نخورده بلكه باعث الهام بخشيدن به ميليون‌ها نفر از مردم شده و گفتمان سياسي در امريكا را به طرز چشم‌گيري تغيير
داده است.
اين فيلسوف 91 ساله مي‌گويد: اكنون عادي است كه بگوييم كمپين سندرز با شكست روبه‌رو شده است اما من فكر مي‌كنم اين يك اشتباه است.
 او افزود: من فكر مي‌كنم اين كمپين يك موفقيت خارق‌العاده بود كه توانست فضا و عرصه بحث و گفت‌وگو را ارتقا دهد. موضوعاتي كه چند سال پيش غيرقابل تصور بود اكنون مورد توجه واقع شده است. واقعيت آن است كه سندرز قادراست الهام بخش جنبش‌هاي مردمي زيادي باشد. چامسكي همچنين در مورد احتمال انتخاب مجدد ترامپ گفت: اين يك فاجعه غيرقابل توصيف است. اين بدان معناست كه سياست‌هاي 4سال گذشته كه براي مردم امريكا و جهانيان مخرب بوده ادامه خواهد يافت و حتي بيشتر هم مي‌شود. او همچنين در خصوص احتمال رياست‌جمهوري بايدن گفت كه دولت او ادامه دولت رييس‌جمهور پيشين اوباما است و اين عالي نيست ولي حداقل كمتر مخرب خواهد بود و فرصتي به سازمان‌هاي مردم نهاد مي‌دهد كه شرايط را تغيير دهند و براي رسيدن به خواسته‌هاي خود فشار وارد كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون