• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4621 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۶ فروردين

ادامه از صفحه اول

در غياب فرهنگ‌سازي

خود ما تا حالا چند صد فيلم خارجي و ايراني را بدون پرداخت حقوق مالك فيلم ديده‌ايم؟ نديده‌ايم؟ قابل پيش‌بيني نبود كه در اينترنت ديوار آهني معنا و مفهومي ندارد؟  
متعجبيم از چه؟  كمي واقعيت را ببينيم خوب است و همه‌ چيز را مثل فضاي مجازي، مجازي تحليل و تفسير نكنيم؟
تا اطلاع ثانوي ضريب خطاي نمايش فيلم در سينما كمتر است و بپذيريم كه تا درست و حسابي فرهنگ‌سازي نكنيم و قوانين سفت و سخت در حوزه قاچاق محصولات تصويري نداشته باشيم و از ديگر سو به جامعه جهاني احترام نگذاريم در پيوستن به كنوانسيون حقوق معنوي، ‌آش همين ‌آش است و كاسه همين كاسه...
و در آخر يادمان باشد نمايش «آنلاين» يعني نمايش «در پيش چشم همه» پس جلوگيري از قاچاق يك فيلم غيرممكن است و فقط مي‌توانيم ضريب گسترش آن را تا حدودي «كم» كنيم و نه به «صفر» نزديك كنيم! دنياي آنلاين، دنيايي در برابر چشمان ميلياردها نفر بدون مزاحمت است...

مچ‌اندازي كرونا و نفت

اقدام به ارايه تخفيفات، مشوق‌ها براي فروش نفت در بازارهاي جديد كرد و همچنين هر آنچه مي‌توانست مخزن و ابرتانكر براي ذخيره نفت اجاره كرد.
نفت با اين اقدامات هيجاني به مرز كانال 20 و 30 دلاري سقوط كرد و حتي تصميم مجدد اوپك و همكاران در حضور نماينده نفت تگزاس براي كاهش 10 ميليوني نتوانست جلوي سقوط نفت را بگيرد. اگرچه پيش از اين جلسه توييت ترامپ باعث يك جهش قابل‌توجه در قيمت نفت شد، اما همين كه مشخص شد عزم هيچ‌كس براي كاهش توليد واقعي جزم نيست دوباره كاهش قيمت ازسر گرفته شد. حالا درست در لحظه‌اي كه بسياري گمان مي‌كردند كه ديگر خيلي دير است و بايد به نفت اجازه دهيم تا 20 دلار سقوط كند و به نقطه سر به سر خود برسد و از آن پس به فكر احياي قيمت باشيم؛ اوپك و همكاران و جي‌20 و البته بخش ديگري تحت عنوان كاهش داوطلبانه تصميم گرفته‌اند تا حدود 19 ميليون بشكه از توليد در بازار بكاهند، شايد بتوانند بحران حال حاضر را مهار كنند و از ادامه سقوط قيمت جلوگيري به عمل آورند. باتوجه به وجود بحران، بالا بودن شاخص ترس و شدت كاهش تقاضا در بازارهاي بزرگ، سخت بتوان پيش‌بيني كرد كه اين اقدام باعث كنترل سقوط قيمت در بازار شود. فقط كافي است بدانيم كه تقاضا براي نفت در هند كه سومين خريدار بزرگ نفت در جهان است حدود 70درصد كاهش داشته است. به صراحت مي‌توان پيش‌بيني كرد كه بازگشت اقتصاد به شرايط قبل مستلزم زمان خواهد بود و اگر از همين فردا هم كرونا و ترس آن در جهان از بين برود، بازگشت به روزهاي اوج به اين راحتي‌ها امكان‌پذير نخواهد بود و نياز به همكاري عمومي و جهاني خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون