• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4630 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۶ ارديبهشت

خبر

فاطمه معتمدآريا سفير سلامت روان شد

گروه اجتماعي|فاطمه معتمدآريا، از سوي انجمن علمي روانپزشكان ايران و كرسي يونسكو در آموزش سلامت به عنوان «سفير سلامت روان» معرفي شد. خانم معتمدآريا كه با كمپين مقابله با افسردگي «حرف مي‌زنم» با اين دو مجموعه علمي همكاري خود را آغاز كرده بود امروز رسما به عنوان سفير سلامت روان معرفي شد. دكتر مريم رسوليان، رييس انجمن علمي روانپزشكان ايران، مهم‌ترين هدف از انتخاب خانم معتمدآريا را جلب‌توجه عمومي به موضوع سلامت روان عنوان كرد. او با تاكيد بر اينكه در زمان شيوع كرونا و با تغييرات عمده‌اي كه در وضعيت خانوادگي، اقتصادي و اجتماعي جامعه به وجود آمده است سلامت روان مردم تحت‌تاثير قرار مي‌گيرد، به توجه بيشتر به موضوع سلامت روان تاكيد كرد. او افزود: «براي دستيابي به يك جامعه خلاق و مولد، سرزنده توجه به اهميت و نقش سلامت روان توسط مردم و سياستگذاران مهم است.» فاطمه معتمدآريا، با انتشار يك ويديو به اهميت سلامت روان در كنار سلامت جسمي تاكيد كرد و گفت: صدها ميليون در جهان دچار مشكلات روانپزشكي هستند اما با آگاهي مي‌توان بر اين بيماري فايق آمد. معتمدآريا به ضرورت انگ نزدن به بيماري‌هاي روانپزشكي و نترسيدن از اين مشكلات اشاره كرد و گفت از امروز به عنوان سفير سلامت روان در اين خصوص بيشتر صحبت خواهد كرد. معتمدآريا دو سال، در سمت سفير سلامت روان به آگاهي‌رساني در اين خصوص مي‌پردازد.

تصميمات آموزش و پرورش مراكز آموزشي غيردولتي

وزير آموزش و پرورش در پيامي از تصميمات درباره مدارس، پيش‌دبستاني‌ها و مراكز آموزشي غيردولتي خبر داد. به گزارش مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجي‌ميرزايي در پيامي با اشاره ‏به تصميمات درباره مدارس، پيش‌دبستاني‌ها و مراكز آموزشي غيردولتي ا‌ظهار كرد: اين تصميمات شامل معافيت ۴ ماهه از پرداخت اجاره فضا به آموزش و پرورش، امهال ۳ ماه حق بيمه كاركنان و اعطاي تسهيلات كم‌بهره ۱۶۰ ميليون ريالي به‌ازاي هر يك از كاركنان به شرط حفظ اشتغال و تخصيص حداقل ۵۰درصد آن به دستمزد و امهال 3 ماهه اقساط تسهيلات بانكي خواهد بود.

هشدار سازمان هواشناسي درباره بارش باران در ۱۸ استان

سازمان هواشناسي با صدور هشداري از رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شديد و احتمال وقوع تگرگ در ۱۸ استان كشور و بارش برف در ارتفاعات نقاط سردسير مناطق شمال‌غرب، البرز مركزي و زاگرس مركزي خبر داده است. به گزارش ايسنا، در اطلاعيه سازمان هواشناسي آمده است اين شرايط جوي امروز (۶ ارديبهشت) در آذربايجان‌غربي، آذربايجان‌شرقي، زنجان، همدان و شمال استان‌هاي قزوين، البرز و تهران وجود خواهد داشت و بارش‌ها طي روز يكشنبه

(۷ ارديبهشت) در شمال آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، غرب مازندران، قزوين، البرز، تهران، همدان، مركزي، لرستان، كهگيلويه و بويراحمد، چهارمحال و بختياري، شمال‌شرق خوزستان، غرب اصفهان و شمال فارس ادامه دارد. بر اين اساس سازمان هواشناسي هشدار داده است كه طي دو روز آينده احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آب‌گرفتگي معابر عمومي وجود دارد. از اين‌رو از تردد و توقف در كنار رودخانه‌ها و آبراه‌ها خودداري شود. مديريت سدها، اقدامات پيشگيرانه براي حفظ محصولات كشاورزي، آمادگي دستگاه‌هاي اجرايي براي جلوگيري از خسارات احتمالي سيلاب و آب‌گرفتگي معابر از توصيه‌هاي سازمان هواشناسي است. اين سازمان همچنين در هشداري ديگر از متلاطم شدن دريا و افزايش ارتفاع موج بين ۲ تا ۳ متر در شمال خليج‌فارس طي روزهاي ۶ و ۷ ارديبهشت خبر داده است.]

اپراتورها وعده اينترنت رايگان دانشجويان را عملي نكردند

معاون دانشجويي دانشگاه تهران گفت: اپراتورهاي تلفن همراه در آغاز شيوع ويروس كرونا و مجازي شدن آموزش به دانشجويان، وعده‌هايي براي واگذاري اينترنت رايگان دادند كه تا امروز عملي نشده است. سعيد حبيبا در گفت‌وگو با ايرنا درباره اقدامات انجام شده براي واگذاري اينترنت رايگان به دانشجويان گفت: وزارت علوم با تعاملي كه با وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات دارد، به صورت جدي در تلاش براي واگذاري اينترنت رايگان به دانشجويان و اساتيد است. او گفت: البته قرار بود اپراتورها براي واگذاري اينترنت رايگان با دانشگاه‌ها همكاري كنند، ولي وعده‌هاي داده شده به خوبي عمل نشد، در حالي كه در اين برهه از زمان كه مجموعه دانشگاهي از دانشجو گرفته تا اساتيد، كاركنان و مسوولان براي افزايش كيفيت آموزش مجازي تلاش مي‌كنند، نياز است اپراتورها نيز براي محقق شدن اين هدف با دانشگاه‌ها همكاري كنند. معاون دانشجويي دانشگاه تهران با بيان اينكه احتمال دارد ويروس كرونا براي هميشه جزيي از زندگي ما شود، اظهار داشت: براي همين بايد رفتار و نوع برخوردها درباره ويروس تغيير كند، سازماندهي شود و اينترنت رايگان براي دانشجويان در شهرهاي كم‌برخوردار فراهم شود. حبيبا ادامه داد: در صورتي كه امكان واگذاري اينترنت براي دانشجويان كم‌برخوردار فراهم نيست، مي‌توان با پرداخت وام براي تهيه سخت‌افزارهايي مانند گوشي هوشمند و لپ‌تاپ از اين تعداد دانشجوي كم‌برخوردار حمايت كرد. معاون دانشجويي دانشگاه تهران درخصوص كيفيت آموزش مجازي كه تاكنون ارايه شده است، گفت: دانشگاه‌هاي كشور از جمله دانشگاه تهران براي نخستين‌بار است كه اين حجم از آموزش مجازي را اجرايي مي‌كنند. اما معتقدم و اين مطلب را به دانشجويان خود نيز گفتم كه شرايطي در كشور و جهان به وجود آمده كه همه دانشگاه‌ها مجبور به ارايه آموزشي مجازي شدند و شايد اين نحو آموزش براي ماه‌ها و سال‌هاي آينده نيز ادامه يابد. پس نياز است همه خود را براي اين تغيير آماده كنند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون