• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4640 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت

خبر

لبنان سفير آلمان را احضار كرد

وزير خارجه لبنان به دنبال اقدام آلمان در ممنوع‌الفعاليت كردن و «تروريستي» خواندن حزب‌الله، سفير برلين در بيروت را احضار كرد. به گزارش ايسنا، به نقل از الميادين، ناصيف حتي، وزير امور خارجه لبنان جورج برگلن، سفير آلمان در بيروت را فراخواند و از او خواست تا توضيحاتي را درباره اقدام برلين در ممنوع‌الفعاليت كردن و «تروريستي» خواندن حزب‌الله ارايه دهد. او در اين باره خاطرنشان كرد: حزب‌الله يكي از تشكيلات و احزاب اصلي در لبنان و نماينده طيف گسترده‌اي از ملت لبنان و جزيي از پارلمان اين كشور است و در مقابل در توضيح دلايل اتخاذ تصميم مذكور توسط دولت آلمان گفت كه اين تصميم مدت‌ها قبل اتخاذ شده بود و اخيرا اجرايي شد. او در اين باره مدعي شد كه تصميم دولت آلمان حزب‌الله را «تروريست» معرفي نمي‌كند و تنها آن را در آلمان ممنوع الفعاليت مي‌كند. وزارت كشور آلمان پنجشنبه گذشته اعلام كرد كه اين كشور اقداماتي را عليه افراد مظنون وابسته به حزب‌الله صورت مي‌دهد. اين وزارتخانه با «تروريستي» خواندن حزب‌الله، فعاليت‌هاي آن را در اين كشور اروپايي ممنوع اعلام كرد.

رسوايي جديد اروپايي 

به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري تسنيم به نقل از روزنامه «تاگس اشپيگل»، «گرت مولر»، وزير توسعه آلمان با اشاره به اردوگاه‌هاي پر ازدحام پناهندگان در جزاير يونان آن را يك رسوايي در قلب اروپا دانسته و اعلام كرد كه نه تنها به كودكان بلكه به همه انسان‌ها در اردوگاه‌هاي پناهندگان يونان بايد كمك شود. او اردوگاه‌هاي پر ازدحام پناهندگان در جزاير يونان را يك رسوايي براي اروپا دانسته و با اشاره به اقدام آلمان در پذيرش برخي كودكان از اين پناهگاه‌ها گفت: با تخليه كودكان از اين پناهگاه‌ها مساله حل نمي‌شود. وزير توسعه آلمان اعلام كرد كه او شخصا اردوگاه پناهندگان در جزيره لسبوس را ملاقات كرده و ديده است كه چگونه 20 هزار نفر در اردوگاهي زندگي مي‌كنند كه تنها ظرفيت پذيرش 3 هزار نفر را دارد. او تاكيد كرد كه ايجاد واحدهاي كوچك‌تر با شرايط مناسب مطابق با استانداردهاي سازمان ملل ضرورت دارد. در مجموع تا به حال حدود 10 كشور اروپايي براي پذيرش حدود 1600 كودك و نوجوان از اردوگاه‌هاي پر ازدحام پناهندگان در جزاير يونان اعلام آمادگي كرده‌اند. بسياري از كارشناسان درباره نفوذ ويروس كرونا به اردوگاه‌هاي پناهندگان و عواقب سخت آن با توجه به شرايط غيربهداشتي كه اين اردوگاه‌ها دارند، هشدار داده‌اند.

پوتين مدال يادبود جنگ جهاني دوم را به كيم جونگ اون اعطا كرد

سفارت روسيه در پيونگ يانگ اعلام كرد، رييس‌جمهور پوتين مدال يادبود هفتاد و پنجمين سالگرد روز پيروزي روسيه بر آلمان نازي را به كيم جونگ اون هديه كرده است. به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، در بيانيه اين سفارتخانه آمده است: اين مدال به دليل ايفاي نقش كيم جونگ اون، رهبر كره شمالي در حفظ خاطره سربازان شوروي كه در خاك كره شمالي جان باختند، به او اهدا شده است. الكساندر ماستيگورا، سفير روسيه در كره شمالي اين مدال را از جانب ولاديمير پوتين، رييس‌جمهور روسيه به ري سون گوان، وزير خارجه كره شمالي اهدا كرد. كيم‌جونگ اون كه شايعاتي از سلامت او طي هفته‌هاي اخير وجود داشته، در اين مراسم حضور نداشت. تصاوير حاكي از حضور مقام‌هاي كره شمالي و روسيه با ماسك در اين مراسم است و اين در حالي است كه كره شمالي تاكنون هيچ گزارشي از ابتلا به ويروس كرونا نداشته است. سال گذشته روسيه، كيم را براي مراسم روز نهم مه و مراسم رژه هفتاد و پنجمين سالگرد روز پيروزي به مسكو دعوت كرده بود. پوتين اعلام كرده كه در نظر دارد مراسم روز پيروزي را به دليل شيوع ويروس كرونا به تعويق بيندازد.

شيوع كرونا در فرانسه پيش از اعلام رسمي  در چين بوده است

بيمارستاني در فرانسه با بررسي دوباره برخي نمونه‌هاي آزمايشگاهي از بيماران در اواخر سال گذشته ميلادي اعلام كرده كه مدت‌ها پيش از اعلام رسمي شيوع كرونا در فرانسه، شيوع اين بيماري آغاز شده بود. به گزارش مهر به نقل از گاردين، بيمارستاني در فرانسه با بررسي دوباره برخي نمونه‌هاي آزمايشگاهي از بيماران اواخر سال گذشته ميلادي اعلام كرده كه مدت‌ها پيش از اعلام رسمي شيوع كرونا در فرانسه و حتي چين، بيماراني با علائم كرونا در حومه پاريس مشاهده شده بود. در اين ارتباط دكتر «ايو كوهن»، رييس بيمارستاني در حومه پاريس اعلام كرده كه در حال بررسي نمونه‌هايي از بيماراني است كه در ماه دسامبر سال گذشته با علائم كرونا به بيمارستان مراجعه كرده بودند، اما آنفلوآنزا نداشته‌اند. اين مقام بهداشتي در عين حال تاييد كرده كه حداقل نتيجه آزمايش يكي از بيماراني كه در ۲۷ دسامبر در اين بيمارستان بستري بوده، حال با بررسي دوباره آزمايش‌هاي كرونا مثبت شده است. تا كنون در فرانسه بيش از ۲۵ هزار نفر بر اثر ابتلا  به كرونا جان خود را از دست داده‌اند و با تاييد مثبت مورد ابتلا به كرونا در اين كشور از ۲۷ دسامبر مشخص مي‌شود كه شيوع كرونا در فرانسه مدت‌ها پيش از اعلام رسمي در اين كشور آغاز شده بود. دولت فرانسه براي نخستين بار در ۲۴ ژانويه يعني حدود يك ماه بعد از زماني كه آزمايش كرونا در بيمارستاني در حومه پاريس مثبت شده، نخستين ابتلاي به كرونا را اعلام كرد و حال مشخص شده حداقل يك ماه پيش از اعلام رسمي دولت فرانسه، شيوع كرونا در پاريس آغاز شده بود. از سوي ديگر مثبت شدن آزمايش كروناي يك بيمار در ۲۷ دسامبر حتي يك هفته قبل از اعلام رسمي شيوع اين بيماري در چين است و حال به نظر مي‌رسد مدت‌ها قبل از اعلام رسمي شيوع كرونا در شهر ووهان چين، شيوع اين بيماري در فرانسه نيز آغاز شده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون