• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4649 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۸ ارديبهشت

الياس حضرتي، عضو هيات رييسه فراكسيون اميد:

در مسابقه‌اي وحشتناك به مردم فهمانديم نقشي ندارند

اين روزها و پس از افزايش انتقادها به اصلاح‌طلبان و دولت برآمده از حمايت آنان و البته فراكسيون اميد در دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، مساله بازسازي يا «اصلاح اصلاحات» بار ديگر نقل محافل شده و فعالان اين جريان سياسي مي‌كوشند، نقطه‌نظرات خود در اين زمينه را بيان كنند. الياس حضرتي، نماينده اصلاح‌طلب تهران در مجلس دهم كه با حكم رد صلاحيت شوراي نگهبان مواجه و در نتيجه از رقابت بر سر كرسي‌هاي پارلمان يازدهم باز ماند از جمله اين افراد است. او روز گذشته در اظهاراتي كه خبرگزاري تسنيم آن را منتشر كرد با بيان اينكه «جريان اصولگرا و اصلاح‌طلب بي‌هويت شده‌اند» گفت:«اصلاحات از آن مسير اصلي خود خارج شده و ديگر در اين جريان صحبت از امام(ره) نيست. هويت اصلي اصلاح‌طلبي به مسيري رفت كه در واقع يك جريان روشنفكري شد كه خيلي تعصب به حاكميت ديني و علاقه‌اي به مباني ديني ندارد و در فضاي سياسي به بحث رأي مردم و انتخابات آزاد خلاصه شد، انتخابات آزاد جزو اصول كار انقلاب است ولي در كنار اين موضوع، موضوعات ديگري هم وجود دارد.»
نايب‌ رييس شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان البته اصولگرايان و عملكرد آنان را نيز عاري از انتقاد نمي‌داند و معتقد است:«از آن طرف اصولگراها هم به اين بدبختي دچار شده‌اند، اين جريان هم ضمن اينكه خيلي توجهي به ديدگاه امام(ره) ندارد و دعواهايي را با جناح چپ هم بر سر اين ديدگاه دارد كه نمونه‌اش را در مجلس سوم و همين مجلس دهم بنده مشاهده كردم، اين جريان هم هويت خودش را از دست داده به ‌سمتي رفتند كه جريان آيت‌الله مصباح و امثال ايشان حاكميت كامل به اين جريان پيدا كرده‌اند. همين طور كه در اصلاح‌طلبان جريان ليبراليسم حاكميت پررنگ پيدا كرده، آن طرف هم جريان آيت‌الله مصباح حاكميت پيدا كرده است. زماني كه امام در پاريس بود چند جريان ‌نزد ايشان رفتند و پيشنهاداتي براي نام‌گذاري انقلاب داشتند. گروهي پيشنهاد كردند، انقلاب را جمهوري اسلامي نگذاريم بلكه بگذاريم، جمهوري اسلامي دموكراتيك(مرحوم بازرگان)، عده‌اي ديگر اعتقاد داشتند بايد تنها جمهوري دموكراتيك نام‌گذاري شود(جبهه ملي) و عده‌اي معتقد بودند كه بايد حكومت اسلامي و خلافت اسلامي تشكيل شود كه نمونه بارز آن سخنراني آيت‌الله مصباح در نماز جمعه بود كه اعلام كرد، رأي مردم زينت‌المجالس است كه متاسفانه اين موضوع الان در جريان اصولگرايي غالب شده است.»
اين نماينده مجلس در بخش ديگري از اظهارات خود با اشاره به رد صلاحيت‌هاي گسترده انتخابات مجلس يازدهم اظهار كرد:«در يك مسابقه وحشتناك به مردم فهمانديم كه شما نقشي در امور كشور نداريد. اصلاح‌طلبان با يك ادبياتي و اصولگرايان و تلويزيون نيز با ادبيات ديگر مرتب جهت تبليغ اينكه همه فاسد هستند، حركت كردند. اصلاح‌طلبان درباره املاك نجومي تبليغ كردند و اصولگرايان نيز بحث حقوق نجومي را با آب‌وتاب مطرح كردند و سرريز اين اقدامات موجب ايجاد اين تصور در مردم شد كه تمامي مسوولان كشور به ‌نوعي فاسد هستند.» او همچنين در پاسخ به شيوه پرسشي درباره چگونگي حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 اعلام كرد:«البته كانديداي اجاره‌اي كلمه خوبي نيست. امروز هم آقاي لاريجاني و هم آقاي روحاني اصلاح‌طلب هستند و هر دو آنها از گفتمان اصولگرايي عبور كرده‌اند. به ‌طور كلي يكي از افتخارات ما اصلاح‌طلبان اين است كه شخصيت‌هاي اصولگرا را به ‌شكل محترمانه از اصولگرايي عبور داده و به اصلاح‌طلبي سوق داده‌ايم كه اين مساله تنها محدود به آقاي روحاني و آقاي لاريجاني نمي‌شود و در گذشته نيز آقاي ناطق‌نوري چنين وضعيتي داشته است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون