• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4649 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۸ ارديبهشت

روزهاي اول و دوم مسابقات آنلاين ويلهلم اشتاينيتس چگونه گذشت

خادم‌الشريعه؛ يك برد در 8 مسابقه

سارا خادم‌الشريعه نفر اول زنان ايران و نفر چهاردهم جهان رقابت‌هاي شطرنج سريع آنلاين كه در سايت Chess24 برگزار مي‌شود را با يك برد، 2 تساوي و 3 شكست در 6 دور نخست آغاز كرد. اين رقابت‌هاي آنلاين با حضور 20 شطرنج‌باز و در 2 بخش آزاد و زنان با ياد ويلهلم اشتاينيتس اولين قهرمان شطرنج مردان جهان در حال برگزاري است. 
خادم‌الشريعه در نخستين مسابقه‌اش در اين تورنمنت كه جايزه 30 هزار يورويي (18 هزار در بخش آزاد و 12 هزار يورو در بخش زنان) براي آن تعيين شده، مقابل تينگجي لي از چين با ريتينگ 2530 قرار گرفت و درنهايت به تساوي دست پيدا كرد. سارا در دور دوم مقابل ديگر نماينده چين با نام ژونگي تام با ريتينگ 2510 قرار گرفت و با مهره سياه بازي را واگذار كرد. نماينده كشورمان در سومين مسابقه برابر لاگنو از روسيه با ريتينگ 2608 قرار گرفت و درنهايت موفق شد اين شطرنج‌باز مطرح را متوقف كند. خادم‌ا‌‌لشريعه اما در دور چهارم آنتونتا استفانواي بلغار با ريتينگ 2485 قرار گرفت و در حالي كه مهره سياه داشت، شكست خورد.
در دور پنجم نفر اول زنان ايران مقابل نماينده‌اي ديگر از روسيه به نام الكساندرا كوزتنيوك با ريتنيگ 2521 كه بازي‌هايي عالي را در اين تورنمنت پشت‌سر گذاشته بود، قرار گرفت و درنهايت باخت. دور ششم بالاخره سارا خادم‌الشريعه موفق شد نخستين پيروزي‌اش را در اين تورنمنت به دست آورد. او مقابل ژانسايا عبدوماليك از قزاقستان با ريتينگ 2409 قرار گرفت و به پيروزي دست يافت تا در پايان روز نخست و انجام 6 دور رقابت 2 امتيازي شود. 
خادم‌الشريعه با كسب اين 2 امتياز در جدول 10 نفره مسابقات زنان در رده نهم قرار گرفت. در صدر جدول نيز الكساندرا كوزتنيوك قهرمان سابق زنان جهان با كسب 5.5 امتياز از 6 مسابقه مقتدرانه در صدر قرار گرفت و 2 شطرنج‌باز چيني در رده‌هاي دوم و سوم قرار گرفتند. 
در روز دوم و در دور هفتم مسابقات خادم‌الشريعه ابتدا مقابل ديزي كوري از كانادا با ريتينگ 2391 قرار گرفت و در حالي كه به نظر مي‌رسيد شرايط بهتري نسبت به حريف دارد و مي‌تواند برنده شود بازي را واگذار كرد تا با همان 2 امتياز سراغ دور هشتم مسابقات برود. در اين دور صدرنشين مسابقات نيز نخستين باختش را برابر ژونگي تان چيني متحمل شد اما همچنان صدرنشين باقي ماند. در دور هشتم خادم‌الشريعه مقابل ماري سباگ از كشور فرانسه با ريتنيگ 2482 رفت و درنهايت با تساوي به كار خودش پايان داد تا مجموع امتيازاتش در فاصله يك درو مانده تا پايان مرحله رفت به 2.5 برسد.
در اين دور كوزتنيوك دومين باخت متوالي‌اش را اين‌بار مقابل نماينده بلغارستان متحمل شد تا در همان امتياز 5.5 باقي بماند و جاي خود را در صدر جدول به ژونگي تان چيني بدهد. 
اما در قسمت مردان كه با حضور مگنوس كارلسن نفر اول رنكينگ جهاني جذابيت ويژه‌اي دارد در دور نخست اين شطرنج‌باز مقابل پيتر اسويدلر روس به تساوي دست يافت. كارلسن در دورهاي دوم و سوم به ترتيب كوانگ ليم چيني و شهريار مامدياروف آذربايجاني را شكست داد اما در دور چهارم و در كمال شگفتي بازي را به آنتون كوبوروف اوكرايني با ريتينگ 2667 واگذار كرد. كارلسن سپس از سد آنتون گوييجاروي اسپانيايي گذشت و در دور ششم مقابل اكساندر كريچوك روس متوقف شد. در قسمت مردان كارلسن با 4 امتياز در صدر است و بو ژيانگجي چيني و دانيل دوبوف روس دوم و سوم هستند. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون