• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4653 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱ خرداد

25 واقعيت در مورد ايكر كاسياس

من كهكشاني نيستم

ايكر كاسياس يكي از بي‌حاشيه‌ترين فوتباليست‌هاي مشهور دنياست. از زماني كه در سن 8 سالگي به رئال پيوست و تا زماني كه به دليل بيماري قلبي فوتبال را كنار گذاشت، كمتر شاهد بروز اخبار جنجالي پيرامون زندگي حرفه‌اي و شخصي او بوديم. شايد بزرگ‌ترين جنجال زندگي حرفه‌اي او درگيري‌اش با ژوزه مورينيو و نيمكت‌نشيني‌اش در رئال مادريد بود كه در روند حرفه‌اي او تاثير زيادي گذاشت. البته در همان برهه هم كاپيتان با تعصب قوهاي سپيد تلاش كرد با مصاحبه نكردن جو باشگاه را آرام نگه دارد. اما با وجود دوري از حواشي نكات جالبي از زندگي اين دروازه‌بان وجود دارد كه در ادامه با هم مي‌خوانيم:
1- كاسياس با 161 بازي ملي دومين ركورددار بازي در تيم ملي اسپانياست. تنها رائول گنزالس تعداد بازي‌هاي ملي‌اش از كاسياس بيشتر است.
2- او در سن 19 سالگي اولين بازي خود براي تيم ملي اسپانيا را انجام داد و از اين حيث ركورددار است.
3- كاسياس در يورو 2012 تنها يك گل آن هم در بازي اول دريافت كرد و در ادامه مسابقات كلين‌شيت كرد و با كمك او اسپانيا در نهايت توانست از عنوان قهرماني خودش دفاع كند. آنها در فينال چهار بر صفر ايتاليا را شكست دادند. 
4- كاسياس سومين كاپيتان تاريخ بعد از فرانس بكن‌بائر و ديديه دشان است كه جام جهاني، جام ملت‌هاي اروپا و جام ليگ قهرمانان اروپا را بالاي سر برده است. 
5- نام ايكر براي اولين ‌بار در سال 2010 و بعد از قهرماني اين تيم در جام جهاني جزو نام‌هاي پرطرفدار در كشور اسپانيا شد.
6- او تنها كاپيتان در سطح جهان است كه موفق به بالا بردن دو جام ملت‌ها و يك جام جهاني شده است.
7- كاسياس ركورد كلين‌شيت ليگ قهرمانان اروپا را بعد از بسته نگه داشتن دروازه‌اش مقابل اتلتيكو مادريد در يك چهارم نهايي فصل 2015 با ثبت پنجاه‌ودومين كلين‌شيت شكست.
8- او جوان‌ترين فرد با 19 سال و 4 روز سن است كه در فينال ليگ قهرمانان اروپا بازي كرده است. 
9- كاسياس ادعا كرده كارلو آنجلوتي مربي بهتري از ژوزه مورينيو است.
10- نامزد كاسياس سارا كاربونرو كه خبرنگار ورزشي است بعد از قهرماني اسپانيا در جام جهاني هنگام مصاحبه با ايكر او را جلوي دوربين تلويزيوني بوسيد كه اين اتفاق بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌ها داشت.
11- سارا كاربونرو در سال 2011 توسط نشريه FHM به عنوان زيباترين خبرنگار زن ورزشي جهان شناخته شد.
12- نامزد كاسياس بارها در گزارش‌هايش انتقادات زيادي به كريستيانو رونالدو همبازي كاسياس مي‌كرد اما رونالدو هميشه معتقد بود آنها زوج خوبي هستند هر چند رسانه‌ها اخبار ديگري منتشر مي‌كردند.
13- كاسياس بعد از رائول ركورددار بازي براي رئال مادريد با 752 بازي است.
14- او با رئال مادريد 19 جام قهرماني حيرت‌انگيز كسب كرده است. 3 ليگ قهرمانان، 2 جام بين قار‌ه‌اي، 3 سوپرجام اروپا، 5 لاليگا، 2 كوپا دل‌ري و 4 سوپرجام اروپا.
15- كاسياس دومين بازيكن به همراه ژاوي است كه در سال 2015 به ركورد 150 بازي در ليگ قهرمانان اروپا رسيد.
16- كاسياس در سن نوجواني فراموش كرد برگه شرط‌بندي پدرش كه در آن نتيجه 14 بازي به درستي پيش‌بيني شده بود را بفرستد و به اين ترتيب پدرش يك ميليون پوند از دست داد.
17- پدرش او را احتمالا بخشيده است. كاسياس در حال حاضر 35 ميليون پوند دارايي خالص دارد.
18- كاسياس يك بار دستش را به مبلغ 5 ميليون پوند بيمه كرد. او يك جمله معروف داشت كه مي‌گفت: «اگر زانوي من آسيب ببيند وانمود مي‌كنم كه دستم زخمي شده است.»
19- او ركورد دقايق گل نخوردن متوالي در لاليگا كه در اختيار آبل رزينو، دروازه‌بان سابق اتلتيكو مادريد بود را با 952 دقيقه گل نخوردن شكست.
20- رنگ مورد علاقه ايكر سبز است.
21- كاسياس هرگز خود را يك كهكشاني ندانست. كهكشاني لقب بازيكنان رئال مادريد است.
22- كاسياس يك بار بعد از قهرماني پيراهنش را به يك هوادار جوان داد كه در طول بازي توپ به صورتش برخورد كرده بود.
23- او بنياد ايكر كاسياس را تاسيس كرد كه يك سازمان غيرانتفاعي به شمار مي‌رود و كارش كمك به كودكان محروم براي رشد و تحقق پتانسيل‌هاي‌شان است.
24- كاسياس ادعا مي‌كند، مي‌تواند 98 درصد بازي‌هايي را كه در آن بازي كرده به خاطر بياورد. اين يك ادعاي عجيب است چرا كه او بيش از 800 بازي رسمي انجام داده است.
25- تاريخ تولد كاسياس با شر خواننده معروف، باستا رايمز (جزو اولين رپرهاي دنيا) و پيتر چك در يك روز است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون