• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4662 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۸ خرداد

خبر

كاهش۵۲ درصدي صدور پروانه ساختماني در پايتخت

مديركل اداره تدوين ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداري تهران از كاهش ۵۲ درصدي صدور پروانه در شهر تهران طي ۱۴ ماه اخير خبر داد.
حامد سليمي در گفت‌وگو با ايسنا، در مورد وضعيت ساخت و ساز در تهران در سال ۹۸ گفت: ميزان پرونده‌هاي صادره در دو ماه اول سال ۹۸، در كل مناطق ۲۲گانه، ۱۲۶۷ مورد بوده است كه در سال ۹۹ در بازه مشابه اين تعداد به ۹۳۰ كاهش يافته است كه شاهد كاهش ۲۷ درصدي صدور پروانه در دو ماهه اول سال جاري هستيم.
او با بيان اينكه از لحاظ متراژ، تعداد متراژ پروانه‌هاي صادر شده در دوماه سال ۹۸، بيش از يك ميليون و ۷۲۸ هزار متر بوده است، اظهار كرد: اين عدد در سال ۹۹ به يك ميليون و ۲۷۱ هزار متر مربع رسيده كه حدود ۲۶ درصد كاهش در متراژ كل پروانه‌ها را شاهد هستيم.
سليمي اظهار كرد: تعداد واحدهاي مسكوني پروانه‌هاي صادره در سال گذشته ۹۱۹۲ واحد بوده؛ اما در سال جاري تعداد واحدهاي مسكوني تنها ۷۱۳۲ واحد مسكوني بوده است كه در اين زمينه نيز شاهد كاهش 
۲۲ درصدي تعداد واحدهاي مسكوني پروانه‌هاي صادره در سال ۹۹ هستيم. مدير كل اداره تدوين ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداري تهران در مورد مناطق داراي بيشترين پروانه صادره نيز با بيان اينكه در سال ۹۸، منطقه ۱۵ با صدور ۱۱۷ پروانه در صدر جدول قرار دارد و در سال ۹۹ باز هم منطقه ۱۵ با صدور مجوز ساخت ۸۷ واحد همچنان در صدر صدور پروانه قرار دارد، افزود: بعد از آن در سال ۹۸، منطقه۴ با صدور ۱۱۰ پروانه و امسال هم منطقه ۱۴ با صدور ۷۹ پروانه به رتبه دوم صعود كرده است، البته در سال‌جاري منطقه چهار به مرتبه سوم تنزل يافته است. سليمي با بيان اينكه در سال ۹۸، ضعيف‌ترين منطقه از لحاظ صدور پروانه منطقه ۶ با ۱۸ پروانه بوده اما امسال منطقه ۹ با صدور ۱۷ پروانه در صدر ضعيف‌ترين منطقه از لحاظ صدور پروانه قرار دارد، گفت: بعد از آن مناطق ۱۰، سه و ۹ نيز جزو مناطقي هستند كه كمترين پروانه صادر شده را داشتند كه البته در اواخر سال گذشته شاهد تغيير مديريتي در منطقه‌10 بوديم كه اين مساله بر روند صدور پروانه در اين منطقه تاثيرگذار بوده است.

شرط برگزاري امتحانات پايان ترم دانشجويان

معاون آموزشي وزارت علوم ضمن بيان جزئيات بازگشايي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي، شرط برگزاري امتحانات پايان ترم دانشجويان به شيوه‌هاي حضوري و غيرحضوري را اعلام كرد.
به گزارش ايسنا، دكتر علي خاكي صديق گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملي مقابله با كرونا از امروز حضور دانشجويان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي، مجاز اعلام شده است. البته دانشجويان دوره دكتري پيش از اين نيز اجازه حضور در مراكز آموزشي را داشتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون