• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4670 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۷ خرداد

خبر

شرايط پساكرونا  موضوعي بسيار جدي است

اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري ديروز در نشست با مديران ارشد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به تبليغات منفي و سياه‌نمايي‌هاي انجام‌شده از سوي رسانه‌هاي بيگانه براي نااميد كردن مردم ايران تاكيد كرد كارهاي بزرگي كه در دانشگاه‌هاي كشور انجام شده يا در حال انجام است بايد به اطلاع مردم رسانده شود تا آنها بدانند كه چه آينده روشني براي ايران رقم خواهد خورد. به گفته او، كرونا زندگي‌ها را دچار تغيير و تحول كرد و در بخش اقتصادي هم كسي تصور نمي‌كرد كه مشكلي بتواند تا اين اندازه اقتصاد جهان را متاثر كند. به گزارش ايسنا، معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به گزارش صندوق بين‌المللي پول مبني بر اينكه اقتصاد دنيا در سال جاري ميلادي به دليل شرايط كرونا 3 درصد كوچك‌تر خواهد شد، ادامه داد: «اين صندوق هفته گذشته پيش‌بيني خود را اصلاح كرد و در گزارشي جديد اعلام كرد كه رشد منفي اقتصاد جهان در سال 2020 به منفي 7 درصد خواهد رسيد و پيش‌بيني مي‌شود ممكن است آثار جدي‌تر و تهديدات بيشتر نيز متوجه اقتصاد جهاني باشد.» او با تاكيد بر اينكه بايد از دل اين تهديدها به دنبال فرصت‌هاي بزرگ براي تغيير و تحرك باشيم، يكي از مهم‌ترين مسائل اصلي كشور را بيماري‌هاي مزمن اقتصادي دانست و گفت: «سال‌ها و دهه‌ها است كه اقتصاد كشور گرفتار تورم دورقمي، رشد اقتصادي ناپايدار و رشد نقدينگي بالا است كه به بيماري‌هايي مزمن تبديل شده است و در اين شرايط، شرايط زندگي مردم نيز سخت و دشوار است كه بايد براي حل اين چالش‌ها از طريق ارتباط دولت و دانشگاه تلاش كنيم.»

با امريكا جز با زور و قدرت نمي‌توان حرف زد

وزير اطلاعات معتقد است كه با امريكا جز با با زور و قدرت نمي‌توان سخن گفت. سيدمحمود علوي در نشست كشوري هم‌انديشي برگزاري مراسم بازخواني و افشاي حقوق بشر امريكايي و نحوه همدردي با رنگين‌پوستان مظلوم و تحت سلطه نژادپرستان كه ديروز برگزار شد، گفت: «امريكا و هم‌پيمانش رژيم صهيونيست نشان دادند كه منطق ندارند، بلكه صرفا با تحكم و قلدري برخورد مي‌كنند اما در مقابل آنها نبايد عقب‌نشيني كنيم و كوتاه بياييم. رهبري گفتند كه بايد قوي باشيم در آن صورت است كه مي‌توان مقابل قدرتمندان ايستادگي كرد. امروز ايران با اتكا به قدرتي كه از همگرايي همه مردم و مسوولان تحت نظر رهبري ايجاد شده به علاوه قدرت نظامي‌اش با توان موشكي و ساير سلاح‌هاي بومي، از جايگاهي برخوردار است كه مي‌تواند مقابله به مثل كند.» به‌عقيده او، نقض حقوق بشر توسط امريكا ريشه‌دار و سيستماتيك است. نقض حقوق بشر يك حركت عادي شده است. ما در كاركرد حكومت امريكا هيچ نشانه‌اي از اصلاح رفتار نمي‌بينيم. به گزارش ايسنا، وزير اطلاعات تاكيد كرد: «با امريكا جز با زور و قدرت نمي‌توانيم حرف بزنيم، از اين‌رو بايد با مردم خودمان در دفاع از راهبردها و سياست‌هاي‌مان در مقابله با امريكا بايد با منطق و عقلانيت حرف بزنيم. دنياي امروز منطق ايران را مي‌فهمد و تمام دنيا عرضه «نه» گفتن ندارند. تنها ايران جرات «نه» گفتن دارد و كشورهايي ازجمله عراق، سوريه، يمن و لبنان همراهي مي‌كنند و سرانجام اين ملت‌ها به صورت يد واحده جمع مي‌شوند و افول امريكا را همه با چشم خودمان خواهيم ديد.»

تعيين‌تكليف ليست نهايي  كميسيون‌هاي تخصصي مجلس

يك عضو هيات‌رييسه مجلس شوراي اسلامي از برگزاري آخرين جلسه بررسي اعتراضات نمايندگان براي عضويت در كميسيون‌هاي تخصصي خبر داد. به گزارش ايلنا، عليرضا سليمي درباره جلسه هيات‌رييسه و روساي شعب براي رسيدگي به اعتراضات نمايندگاني كه امتيازات لازم را جهت حضور در كميسيون‌هاي تخصصي متبوع‌شان به دست نياورده‌اند، گفت: ساعت ۱۷ روز دوشنبه اين جلسه براي رسيدگي به اعتراضات برخي نمايندگان نسبت به امتيازدهي عضويت در كميسيون‌هاي تخصصي برگزار شد. اين عضو هيات‌رييسه مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: نمايندگان معترض به امتيازات خود تا امروز ساعت ۱۲ ظهر مي‌توانستند اعتراضات خود را ارسال كنند. به گفته وي ليست نهايي كميسيون‌هاي تخصصي مجلس پس از نشست هيات‌رييسه اعلام مي‌شود.


انتصاب مولاوردي و بروجردي  در شوراي فرهنگي-اجتماعي زنان

رييس‌جمهوري در حكمي اشرف بروجردي و شهيندخت مولاوردي را به مدت 3 سال ديگر به عنوان «نماينده رييس‌جمهور در شوراي فرهنگي- اجتماعي زنان و خانواده» منصوب كرد. در متن حكم حسن روحاني خطاب به اين دو نفر آمده است: «در اجراي تبصره (2) و بند (3) ماده (2) آيين‌نامه شوراي فرهنگي- اجتماعي زنان مصوب 1376.04.17 شوراي عالي انقلاب فرهنگي و اصلاحيه مورخ 16/09/1389 شوراي مذكور، به موجب اين حكم براي مدت سه سال ديگر به عنوان «نماينده رييس‌جمهور در شوراي فرهنگي- اجتماعي زنان و خانواده» منصوب مي‌شويد. توفيق شما را در انجام وظايف محوله با رعايت اصول قانون‌مداري، اعتدال‌گرايي و منشور اخلاقي دولت تدبير و اميد از خداوند بزرگ مسألت مي‌نمايم.»


عدم وابستگي به بيگانگان نقطه قوت صنعت پهپادي ارتش است

فرمانده كل ارتش در بازديد از گروه پهپاد حضرت ولي‌عصر(عج) نيروي زميني ارتش گفت: بومي بودن و عدم وابستگي صنعت پهپاد ارتش به بيگانگان، نقطه قوت آن است. به گزارش فارس، سرلشكر سيد عبدالرحيم موسوي ابراز اميدواري كرد با توجه به عدم وجود محدوديت در توسعه و پيشرفت پهپادها، ارتش جمهوري اسلامي ايران به آنچه خواسته فرماندهي معظم كل قواست، دست يابد. او در اين بازديد، كاركنان گروه ۹۹ پدافندي نزاجا را حافظان آسمان ولايت ‌و چشم بيدار ارتش و نيروي زميني دانست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون